• Sommarlängtan 76

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Pluttemor, hoppas att det har gått bra!
    Här är det inte så bra. Fick blödning som har hållt i sig i en vecka. Ska till läkaren imorgon och få konstaterat. Jag kom till halva vecka 6. Nu antar jag att jag måste vänta till efter jul med nästa FET, känns jobbigt.  

• Sommarlängtan 76

Pluttemor, jag håller tummarna!

Min blödning höll på i en vecka. Kändes ung som en vanlig mens.
    Jag var hos läkaren igår och då konstaterades att det inte fanns något och HCG värdet var nere på noll nu. 
    Detta var första gången jag gjorde FET i naturlig cykel, vilket innebar att jag inte tog några hormoner efter FET. Jag kände tydligt i brösten några dagar innan mens. Jag var säker när jag testade dagen innan mens. Men tyvärr höll det inte i sig så länge

• Sommarlängtan 76

Pluttemor jag håller tummarna! För oss gick det inte denna gången vi har gjort fem syskonförsök nu. Har en blastocyst kvar i frysen. Känns inte så hoppfullt, men hoppet kommer nog att öka lite när vi närmar oss nästa försök.

• Sommarlängtan 76

jösses 5 år, det vill man inte riktigt tänka på. 

Pluttemor jag tänker på dig. Hur går det? gör du FET i naturlig cykel?

Jag tyckte jag kände likadant förra gången som jag gjorde när jag plussade sist, men det var ju inget. Jag har gjort i naturlig cykel så jag har ju inte tagit några hormoner som spökar. Var alltså bara kroppen som spökade. Jag tror att man kan känna precis hur som helst och resultatet kan vara hur som helst. Men det går ju ändå inte att låta bli att känna efter och försöka analysera när man ruvar.  

• Sommarlängtan 76

Pluttemor hur har det gått?

Här går det inget bra. Jag har väntat på ägglossning för att få tillbaka vår sista blasto. Jag har 37 dagars (cirka) cyklar. Jag har testat och testat men ingen Idag kom mensen efter 27 dagar. Jag har aldrig haft under 5 veckors cykel, Känner mig lurad och orkar inte vänta mer.
    Vi har bokat in en semesterresa om 4 veckor. Enligt alla beräkningar jag kunde komma på så skulle det inte kunna krocka med behandlingen. Men nu gör det nog det. Iallafall om nästa cykel blir 37 dagar som vanligt.
    skit 

• Sommarlängtan 76

Pluttemor vad tråkigt Hur känner du inför tanken på fler försök efter det sista blasten (om nu det ska behövas) ? Eller ni har kanske inte gjort slut på 3-pack? Vi har gjort slut på vårt trepack och detta sista frysförsök betalar vi för. Det känns ju självklart, men nu kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska bli sen. Jag pendlar mellan att tänka att självklart ska vi fortsätta och att tänka att jag inte orkar mer och att jag i te vill förstöra tiden med vår son till att tänka på annat och må dåligt.

• Sommarlängtan 76

Grattis pluttemor, nu håller vi tummarna! Jag tror nog att det finns en viss marginal för crinongel.

Vi väntar på att få tillbaka vårt sista blasto, men det blir inte förrän om 2 veckor ca. Missade en cykel i februari på konstig cykel där jag missade omslaget.

Känner igen det du skriver om hur härligt det var innan man började med syskonförsöken. Jag tyckte visserligen att de två första försöken var bra. Jag tyckte det var spännande och hade förväntningar att det skulle gå lätt! men shi fick jag!   Visst går det ändå inte att jämföra med hur jobbigt det var innan vår son kom till. Men då var det på nåt sätt ok att känna sig riktigt ledsen. Nu slåss jag mellan att vara så glad över att vi ändå har vår son och att jag ändå är ledsen och det känns så förvirrande.

Hursomhelst hoppas att det lyckas för oss båda nu! kram   

• Sommarlängtan 76

HEj Pluttemor, Hur har det gått?
    Här går det inte bra. Vårt sista blasto överlevde inte upptiningen, så det blev ett abrupt slut på behandlingen.
    Nu har vi bestämt oss för att fortsätta. Vi känner inte att vi är klara med detta ändå. Det enda som fick mig att se lite positivt när vi fick beskedet var att jag skulle få börja direkt på kommande blödning med korta metoden. Då förstod jag vad som gäller för mig. Nu är det några veckor väntan igen och så börja med sprutorna... 

• Sommarlängtan 76

HEj, 
    Vi gjorde ett färskförsök före sommaren och fick tillbaka två fina embryon, men det blev inget. Stor besvikelse igen och man undrar vad som krävs för att lyckas. Vi hade köpt ett nytt trepack och har två gånger kvar. Nu har vi hämtat lite nya krafter under sommaren och håller på med ett nytt försök. ÄP nästa måndag fick jag veta idag!
    kram till er alla! 

• Sommarlängtan 76

HEj, 
    Pluttemor, jag håller mina tummar. 
    Här är allt bra. Efter 7 syskonförsök (3 färsk och 4 FET) är jag nu gravid i v.27. Väntar alltså en lillebror till vår son i maj. Det är fantastiskt och jag har nog inte riktigt fattat det ännu. Jag hade börjat ställa in mig på att vi skulle vara tre i familjen och allt som är bra med det. Men vi hade inte gett upp riktigt...

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11