• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Sommarlägtan; det gick tyvärr inte. Började blöda 2 dagar före testdatum har en sista blasto i frysen nu och väntar oxå på ÄL. Vi sitter i samma båt!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Sommarlängtan 76 skrev 2013-02-20 19:47:54 följande:
    Pluttemor vad tråkigt Hur känner du inför tanken på fler försök efter det sista blasten (om nu det ska behövas) ? Eller ni har kanske inte gjort slut på 3-pack? Vi har gjort slut på vårt trepack och detta sista frysförsök betalar vi för. Det känns ju självklart, men nu kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska bli sen. Jag pendlar mellan att tänka att självklart ska vi fortsätta och att tänka att jag inte orkar mer och att jag i te vill förstöra tiden med vår son till att tänka på annat och må dåligt.
    Har samma tankar här med! Innan vi började med syskonförsöken njöt jag av att vara mamma varje dag! Men nu när vi är i IVF karuesellen igen så vet jag inte vad jag känner! Det enda jag tänker på är alla IVF försök och om lillen någonsin kommer få ett syskon eller inte! 

Men jag försöker att inte tänka så och jag vill inte hamna i en negativ svacka igen!

Vi gjorde "misstaget" och köpte endast ett försök och ingen trepack variant. Så vi har betalat för ett färskförsök och ett frysförsök. Vi kommer absolut att forstätta försöka efter den sista frysåterföringen som eventuellt blir om ett par dagar. Givetvis hoppas vi att den överlever upptiningen och att vi inte behöver fler försök!

• Pluttemor

jahopp,,, då var man ruvare igen.. sedan igår.. 
    ett 6-dagars odlat embryo fick jag ( det sista som vi hade i frysen) glömde dock ta min crinongel igår på kvällen kom på det imorse! tror ni att det har någon betydelse?
    KRam 

• Pluttemor

sommarlängtan, har ni några nya planer? Kram

• Pluttemor

Allt känns väldigt surt just nu! Fick ett minus på Stickan på RD 8 idag. Testdag är egentligen på måndag men om jag hade varit gravid så borde det synts! Fy vad trött jag blir på det här! Det tär på en psykiskt mer än fysiskt! Varför ska det inte gå när vi gör precis samma sak som när vi fick sonen?

• Pluttemor

Det har tyvärr inte gått så bra! Började blöda idag, en dg innan TD ! Har gråtit så mycket att tårarna e slut! 55000 är som slängt i sjön! Hur ska man rka kämpa vidare? Hur orkar man? Jag e helt slut i huvudet mentalt! Kul att ni går vidare så snabbt! Själv ar jag bestämt mig för att ta en paus på 6 mån! Jag vill inte tänka på IVF mer!!! Jag vill njuta av att jag har min fina son! Men jag kan heller inte vänta allt för länge pga min endometrios

• Pluttemor

troll lycka: Vi har tagit ett uppehåll nu, jag börjar förhoppningsvis med nedreglering nästa månad, 

Men just nu är det ingenting  

• Pluttemor

är det någon som är kvar här? :)

• Pluttemor

Hej pysslig!! Kul att se dig med! Vi försökte med syskonförsök 3 gånger i Falun utan att lyckas tyvärr, Men just nu ruvar jag på två små krabater sen idag, 5 dagars odlade. :) så nu behöver jag alla tummar o världen

• Pluttemor

6 år sen, oh My godness! Vad tiden går fort. Med oss e det bara bra, vi är en lycklig familj så som vi är Idag med vår son som e 3,5, men det vore så underbart om vi kunde få ett syskon till honom. Hoppa att allt e bra med dig och din familj ;)

• Pluttemor

Sommarlängtan, kul att ni lyckades!! Vi har oxå lyckats nu, efter ett ivf och två fet. Jag e gravid i v 6 än så länge, men det känns helt underbart att det e nära ett syskon till vår son

• Pluttemor

Tack pysslig!! Allt känns så overkligt bara!! Vi har vul 4/3. Nervös väntan, dels för att dom satte tillbaka två ägg, men oxå nervöst för att mina tidigare graviditeter oftast har börjat med blödningar. Så jag e ganska spänd och har inte riktigt kunnat njuta än. Sen är det alla symtom, vissa dagar känner jag mig supergravid, andra inte.

Jag försöker att inte känna efter så mycket och bara njuta. Men det e svårt!!

Hoppas givetvis att det inte ska blöda något den här gången men jag kan inte rå för att vara nervös

• Pluttemor

Har dessutom åkt på en rejäl förkylning. Tror ni att det e farligt för lillbönan/lillbönorna ?

• Pluttemor

Allt såg bra ut på VUL trots att jag hade lite bruna flytningar. Fick se en liten böna med finaste hjärta!!! är i v 8+1 nu nästa milstolpe blir KUB testet. ser det mer som en möjlighet att få träffa bönan

• Pluttemor

Någon som ens är kvar i den här tråden? :)

• Pluttemor

Hej pysslig :) det är bra med mig. Dock dåligt med inloggning på FL. Har två underbara gossar nu :)

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11