• Flybe

Sydafrika-tråd!

Qermit skrev 2012-02-10 14:36:49 följande:
    Jag har faktiskt hört om fler som får bb på em än fm så än finns det hopp!

Grattis till era barn!

OK, då håller vi hoppet uppe några timmar till, även om jag mest vill dra ett gammalt täcke över mig just nu. :(
  • Flybe
    ia78 skrev 2012-02-10 13:40:14 följande:
    Jag (jag har bytt användarnamn men kanske att vissa av er känner igen vem jag är ändå, då jag varit med på detta forum lääänge) är en av dem som med spänning följer denna tråden.

Jag (och min man) är en av dem som nu hoppat av Sydafrikakön. Efter drygt tre och ett halvt års köande (vi ställde oss i kö i juli 08) och med köplats nu senast nummer 8, så fattade vi med blandade känslor, beslutet att inte fortsätta. Sydafrika har alltid legat oss nära, då jag (och en period även min man) bott och jobbat där som volontärer i olika omgångar. 

Under denna kötid har vi hunnit få hem en underbar pojke från Kenya (kom hem i juli 2010) och nu sitter vi här redo att åka ner till Kenya igen för ett syskon om några månader!! :)

Vill önska er alla som väntar ett stort lycka till och jag måste säga att jag beundrar er massor, som orkar kämpa vidare! 

Ja, så här i efterhand ångrar jag att vi inte valde Kenya den här gången. Vi har sett två familjer skicka sina papper och komma hem med sina barn medan vi har väntat på att få vårt bb från Sydafrika. Men, främsta anledningen till att vi valde Sydafrika framför Kenya var att vi inte visste hur jag skulle klara av Nairobi med min astma. Sen fick vi skicka våra papper till SA på en gång när vi fått vårt medgivande och det spelade ju också in i beslutet. Nåja, det går ju inte att byta land nu, så vi får hoppas att det ringer i telefonen snart.
  • Flybe
    ia78 skrev 2012-02-10 17:45:25 följande:
    Ja, det är inte lätt att veta nåt i förväg... Hoppas ni får BB snart! (hur länge har ni haft papprena i landet?)

Tack tack! :) Vi har ju som sagt "bara" ett än så länge men alltid roligt med grattis några månader i förskott ;) 

Vi har väntat i "bara" snart femton månader.
  • Flybe

Fick precis en liten rapport från våra vänner som är nere i Sydafrika nu. Enligt dem har Heidi sagt att det är ett helt gäng barn som är matchade och som bara väntar på någon myndighet där nere. Så nu får vi hoppas att det ska smälla till rejält snart. Ber att de som sitter på våra papper ska få väldig arbetslust helt plötsligt.

Tack ia78, ja vi är närme än nånsin nu, snart är vi tvåbarnsfamil och enligt min vän så är det inte helt lätt, får nog börja träna för att orka med att bära storasyster om hon blir bebis helt plötsligt när vi kommer ner dit.

• Flybe
    MinLängtanHarFörtMigHit skrev 2012-02-12 19:11:46 följande:
    Jag trodde Heidi hade slutat?!

Hursomhelst så låter det ju mycket lovande! Hoppas oxå det bara regnar BB här i tråden nästa vecka!!!

Jag tror att hon jobbar kvar på Abba men som socialarbetare, så man kan nog få henne som socialarbetare för ens barn istället för att hon är familjerepresentant som hon var tidigare. Hoppas det, vi lärde känna henne ganska väl under förra resan ner och jag vill gärna få en chans att träffa henne igen.
  • Flybe
    gracel79 skrev 2012-02-16 09:23:37 följande:

För ca 4 års sedan fick vi BB på en torsdag, kl 14:45.  Åh, vad jag önskar att det ska rulla in BB snart! Har någon pratat med Birgitta på AC nyss? Jag har inte gjort det de senaste 3 veckorna, tänk om det kommit något BB som vi här i tråden inte vet om.

Läste på Danmarks adoptionssida, något om att efter 1 april skulle alla krafter kunna läggas på barnens papper i SA. Att de forfarande jobbar med införandet av den nya lagen. Men vi vill ju inte vänta så länge..... 

underbara bilder på Ylvas blogg:)  

Hoppas mycket på morgondagen! 

Spännande läsning på Danadopts sida. Jag trodde att jag hade läst hela uppdateringen men jag hade helt missat att de tror att det ska kunna sätta mer fart efter 1 april. Vi får hoppas att det stämmer. Det är ju bara en och en halv månad bort. Håller tummarna för att det ska komma några barnbesked inom de närmsta dagarna också. Stor kram till alla som väntar och längtar.
  • Flybe

Håller tummar och tår för att Birgitta ska få mycket jobb med att ringa ut flera bb idag!

• Flybe

Vad tyst det är. Undrar om det betyder att det inte kommit något bb idag. Då får vi hoppas att det händer något på måndag istället.

• Flybe

Nu är det jobbigt att vänta. Jag känner att gråten väntar bakom hörnet, men får ingen tid och plats till att släppa ut den. Har träffat gamla vänner och släktingar idag och alla undrar hur det går och hur länge vi ska behöva vänta. Ja, det undrar jag också. :( I och för sig skönt att få prata av sig lite, men samtidigt blir det jobbigt när man inte vet hur länge vi ska behöva vänta och vad man ska svara på alla frågor. 15 månader har snart gått, 6 månader har vi på oss innan medgivandet går ut och vi får ge upp tankarna på ett syskon. Usch, vill inte tänka på oron som växer sig allt större, vill stänga ute den, mest av allt vill jag få ett trevligt samtal NUUUU. :(

Svar på tråden Sydafrika-tråd!