• kirsty

Illamående av tandborstning

Har hittills haft relativt lindriga graviditetssymptom, endel illamående men det har funkat rätt ok. Senaste dagarna har det dock blivit riktigt, riktigt JOBBIGT. Jag mår jättejätteilla och hulkar och håller på att spyr varenda gång jag ska borsta tänderna, mår alltså riktigt illa. Har testat att byta tandkräm men det hjälper inte ett dugg.

Vad sjutton ska jag göra? Jag måste ju borsta tänderna men det känns som att jag kört tandborsten halvvägs ner i halsen varenda gång jag ens tittar på denKräks

• Svar på tråden Illamående av tandborstning
  • kirsty

Så det finns fler knäppisar alltså ;) Det är ju verkligen jobbigt för tänderna måste man ju sköta, hade det varit någon speciell mat hade det gått att undvika.

Det jag retar mig mest på är att det verkligen bara sitter i skallen, börjar mår illa redan innan jag går in i badrummet för att jag VET att jag ska borsta tänderna. Jag som har kunnat borsta tänderna läääääänge innan graviditeten för att jag tycker det är "gott". Snart mår jag väl illa av att duscha och använda deo ocksåSkäms

Du kom inte på något tricks för att "lura" dig själv att inte må illa? Är bara i vecka 8+0 idag så det är ju ett tag kvar innan det borde gå över av sig själv...

• kirsty

Barntandborste ska jag nog testa. Som någon sa så är det absolut värst med tänderna längst in och har jag mycket tandkräm på så det blir lödder GÅR det bara inte.
    Lite skönt ändå att det inte bara är jag som har det här problemet, sambon tittar skeptiskt på mig när jag står och hulkar, hostar och tårarna rinner när jag borstar tänderna Oskyldig

Svar på tråden Illamående av tandborstning