• FruW

Utredning hos Lennart Blomqvist

Hej!

Jag undrar om det finns någon mer här på FL som har/ska eller just nu kanske genomgår en utredning hos Lennart Blomqvist på SÄS i Borås för upprepade missfall. Jag sitter och väntar på brev från honom, och hoppas så att vi får vara med i hans forskning. Efter 3 mf på ett år vill vi gärna ha hjälp!

Det vore kul att diskutera med fler i den här situationen!

Kram Mimmi

• Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist
  • Ninninn

Hej!

Jag går hos Lennart! efter 4 MA fick jag nog och kontaktade honom. En underbar man som bryr sig om oss kvinnor med detta ständiga elände..

Har du varit där och pratat med honom??

han e mitt enda hopp, alla andra säger ju bara att ni får gå hem å försöka igen..

Kram

• FruW

Hej!

Låter lovande!! nej har inte träffat honom än, vår gyn skulle skicka våra uppgifter till honom, så skulle han höra av sig... så jag går o väntar o väntar på detta!! Vore toppen om du ville veta mer.. Vad gjorde ni vid första besöket t ex, provtagning?? Hur har det gått för dig, har han kunnat hjälpa dig??

KRAM

• FruW

Puffar lite för den här tråden - kanske finns det någon mer??

• mamamia01

Jag har varit hos honom under denna graviditet, och det har varit toppen. Har BF idag så allt har ju gått bra hittills.. Haft 4 missfall innan.
    Han har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam då jag hade mycket blödningar de första 9 veckorna.
    Första besöket berättade han om studien m.m och de tog mellan 10-15 provrör med blod. Tog ca 1,5 timma. Lycka till!

• FruW

Mamamia - åh vad hoppfullt att höra!! O jättegrattis till din bebis! Hur kom du i kontakt med Lennart? Fick du vänta länge på att han skulle höra av sig? Jag har väntat ett par veckor nu, ska ha en telefontid med honom i veckan - äntligen! Hade hoppats att kunna få ta de där proverna denna mensen (Bim på måndag) men det verkar ju kört.. Fick du trombyl??

Jag har tre mf bakom mig, väntar och väntar varje månad på att få ett pluss.. samtidigt känner jag att jag kanske inte riktigt vågar detta innan jag fått prata med Lennart, vet inte om jag orkar med fler mf..

• mamamia01

Mimmi80 - jag fick en remiss från kvinnokliniken då jag var inne för mitt senaste missfall. Han ringde mig några veckor senare och fick en tid för undersökning. Min mens kom dock inte igång så vi fick flytta fram det första besöket ett par gånger. Han ville nämligen träffas i slutet av mensen eller strax efter då han även gör en noggrann kontroll av livmodern mha VUL (glömde skriva det igår), så det kanske passar alldeles utmärkt med BIM på måndag.
    Vi bestämde oss för att inte försöka bli gravida förrän efter hans undersökning. Jag tror inte man får vara gravid då eftersom han använder de proverna att jämföra med senare. Kändes konstigt att skydda sig när man så gärna vill bli gravid... 
    Jag vet inte vad jag ätit för piller, antingen acetylsalisylsyra eller sockerpiller, det får man veta när studien är avslutad. Har dock slutat med dem nu, man äter fram till v36.
    Håller tummarna för er!! 

• FruW

Tack så mycket för infon - skönt att veta lite vad som förhoppningsvis väntar en! Får man fråga om undersökningarna visade något "fel"? (Jag hoppas du inte tar illa upp, det är inte meningen!!)

Mensen är på g här, har ju telefontid med Lennart på onsdag, så det kanske finns hopp om tester redan denna gången då - hoppas hoppas!!

• mamamia01

Nope, han hittade inga fel varken på VUL eller vid provtagningen. Han håller bra koll under graviditeten också och allt har fungerat bra (förutom alla blödningar som inte var farliga med jobbiga)

• FruW

Ja, usch, blödningar när man fått sitt plus är verkligen fruktansvärt!! Har du blött hela tiden, eller bara i början? Skönt att höra att han håller bra koll på dig genom hela graviditeten!!

• mamamia01

Blödde från innan BIM till ca v9. Mycket mer än vid något missfall så jag trodde det var kört många gånger..... Han var en klippa under den tiden!

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist