• FruW

Utredning hos Lennart Blomqvist

Hej!

Jag undrar om det finns någon mer här på FL som har/ska eller just nu kanske genomgår en utredning hos Lennart Blomqvist på SÄS i Borås för upprepade missfall. Jag sitter och väntar på brev från honom, och hoppas så att vi får vara med i hans forskning. Efter 3 mf på ett år vill vi gärna ha hjälp!

Det vore kul att diskutera med fler i den här situationen!

Kram Mimmi

• Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist
  • FruW

Hej!

Låter lovande!! nej har inte träffat honom än, vår gyn skulle skicka våra uppgifter till honom, så skulle han höra av sig... så jag går o väntar o väntar på detta!! Vore toppen om du ville veta mer.. Vad gjorde ni vid första besöket t ex, provtagning?? Hur har det gått för dig, har han kunnat hjälpa dig??

KRAM

• FruW

Puffar lite för den här tråden - kanske finns det någon mer??

• FruW

Mamamia - åh vad hoppfullt att höra!! O jättegrattis till din bebis! Hur kom du i kontakt med Lennart? Fick du vänta länge på att han skulle höra av sig? Jag har väntat ett par veckor nu, ska ha en telefontid med honom i veckan - äntligen! Hade hoppats att kunna få ta de där proverna denna mensen (Bim på måndag) men det verkar ju kört.. Fick du trombyl??

Jag har tre mf bakom mig, väntar och väntar varje månad på att få ett pluss.. samtidigt känner jag att jag kanske inte riktigt vågar detta innan jag fått prata med Lennart, vet inte om jag orkar med fler mf..

• FruW

Tack så mycket för infon - skönt att veta lite vad som förhoppningsvis väntar en! Får man fråga om undersökningarna visade något "fel"? (Jag hoppas du inte tar illa upp, det är inte meningen!!)

Mensen är på g här, har ju telefontid med Lennart på onsdag, så det kanske finns hopp om tester redan denna gången då - hoppas hoppas!!

• FruW

Ja, usch, blödningar när man fått sitt plus är verkligen fruktansvärt!! Har du blött hela tiden, eller bara i början? Skönt att höra att han håller bra koll på dig genom hela graviditeten!!

• FruW

Oj!!! Fantastiskt att höra att det kan gå så bra ändå!! Jag har blött varje gång jag har plussat, hållt i sig några veckor fram och tillbaka med blödningar av och till, sen en rejäl mensblödning.. Man ska inte behöva bekymra sig över blod när man har fått istt plus!

• FruW

Fialisa - oj, det var tråkigt att höra! Jag har ju fått tid hos honom i morgon, så blev extra nervös nu!! Var inne o läste på din profil, jobbiga ma du haft!! Hoppas du snart hittar rätt hjälp o äntligen får din lilla bebis!

• FruW

Maximi - grattis till plusset!! Härligt att höra att Lennart finns där för dig!! Låter lovande, och jag håller tummarna för dig den 7!!

Fialisa - ingen fara! Vi var ju där förra fredagen, och det kändes jättebra! Skönt att få lite hopp igen!! Men jättetack för din info o att du delade med dig av dina erfarenheter!

En fråga till er som varit där.. Under gynundersökningen förde de upp en tunn slang i livmodern och sprutade in koksaltlösning, för att se bättre på VUL - har ni varit med om detta? Gjorde som sagt detta i fredags, började blöda i måndags och först nu verkar det lugna ner sig! Blöder inte jättemycket, men så jag får ha trosskydd/binda, blev lite orolig för detta...!

• FruW

Mamamia - skönt att höra, blir lite orolig här hemma!! O stort GRATTIS till lillkillen!!!

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist