• FruW

Utredning hos Lennart Blomqvist

Hej!

Jag undrar om det finns någon mer här på FL som har/ska eller just nu kanske genomgår en utredning hos Lennart Blomqvist på SÄS i Borås för upprepade missfall. Jag sitter och väntar på brev från honom, och hoppas så att vi får vara med i hans forskning. Efter 3 mf på ett år vill vi gärna ha hjälp!

Det vore kul att diskutera med fler i den här situationen!

Kram Mimmi

• Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist
  • FruW

Ninni - låter bra! Jag har testat bidrottning, tyckte att jag fick starkare äl första månaden, men inget plus. Har även testat rosenrot, men hjälpte inte. Zink äter sambon i multivitamintablett.

Jag kör "naturligt" nu, förutom multivitamin då. Om du får några bra tips från Lennart får du gärna dela med dig!!

Mitt sista mf var ju i maj, så dryg väntan!!

Lycka till o stor kram!

• Ninninn

Mimmi Lennart har inte hört av sig konstigt... ja funderar fasen på att ringa till Sahlgrenska och prata med dom om IVF för denna väntan klarar jag inte av!!

De e en förfärlig väntan blir knäpp av detta, ja fick mitt senaste ma i juni de känns som en hel evighet =(

• FruW

Jag vet hur det känns =( försök håll ut, snart är det vår tur!!

Kram vännen

• FruW

Puffar lite för tråden. Hur går det för er? Själva kämpar vi fortfarande för att få ett nytt plus..

Kram på er

• Görling

Här händer inget alls. Känner mig infertil. Om det inte var så att jag lyckats tidigare så hade jag nästan trott det. Tror att det är något vajsing på mitt ÄL sedan tidigare MF i okt (som var ett sent i v 18). Funderar på om det är Lennart man ska vända sig till el någon annan. Han har kanske inte tid att engagera sig i att man inte blir gravid. Hur går det för er andra då?

• Glitter2

Jag blir uppriktigt förbannad över att läsa råd om "tänk inte på det"

Under de 4 år som vi inte blev med barn gick första 2 åren åt "händer det så händer det", sen kom pressen. Till slut gjorde vi ett ivf och är det någon gång jag tänkt och önskat så mycket som det bara går var det väl under de veckorna och gissa vad??.... jo en flicka föddes efter 9 mån! Så skit i allt bullshit om att inte hoppas, det går ju ändå inte och att dessutom känna pressen över att man inte ska hoppas! Usch, om jag ändå fått ge en snyting för varenda gång jag fått höra den frasen från vaggande småbarnsmammor  

• RamonaMaria

Här joinar/puffar jag!

I mars förra året bestämde vi oss för att skaffa barn. Första plusset kom i slutet av juli men slutade med ett tidigt mf i v.6. I januari fick vi ett nyss plus som även det slutade med ett ma i v. 9. och 22/6 fick jag opereras akut för ett utomkvedshavandeskap som resulterade i att dom fick ta bort hö. äggledare.
    I ren desperation mailade jag till dr. blomqvist nästan direkt efter op. och i måndagskväll ringde han!!!!
    Vi pratade lite o han verkar väldigt "lätt" o trevlig att prata med.
    han meddelade oss att han gör ett undantag för oss o att vi får vara med i studien (utomkved räknas ej som mf)
    Blev såklart jätteglada över det här o känns bra att hitta en tråd om honom o vad han gör.
    han sa något om att vi först ska ta lite prover precis innan vi kommer upp till honom på första besöket 2/8. men vad jag fattade det som så gör man inte det på avdelningen där han är?!

Kram

• FruW

Hej tjejer! Hur går det för er? Här är det stiltje, inte ett plus så långt ögat når. Har dock pratat med min vanliga gyn, oxå i Borås, jättebra om ngn vill ha tips.. Fick pergo, har bara kört en månad men mensen kom idag :(

Ramona välkommen hit! Jag tycker Lennart verkar jättebra, hade ett bra o informativt samtal med honom när vi var där. Vi bor i Borås, så kanske kan va skillnad om msn tillhör annat landsting, men vi lämnade alla provet på lasarettet, där han jobbar. Dock på en annan avdelning. Bara blodprover inget annat..

Var drygt tycker jag att vänta på provresultaten, men ännu drygare nu att vänta på plus så man kan få hjälpen!!

Önskar dug lycka till!!!

• nenne87

Sitter i samma båt som alla er andra. Har gjort alla tester man kan, har kontakt med Lennart, äl och mens regelbundet så nu är det bara att kämpa på. Och det gör man ju verkligen hela tiden. Och vi kommer att få våra små mirakel det är bara frågan om när. Glad sommar

• RamonaMaria

Hej! O tack, Mimmi80.
    Funderade lite idag på hur ofta man träffar honom? El. Är det ett första besök o mer träffar sen när man väl blir gravid igen?!
    Trevlig sommar :)

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist