• mamamia01

Utredning hos Lennart Blomqvist

Jag har varit hos honom under denna graviditet, och det har varit toppen. Har BF idag så allt har ju gått bra hittills.. Haft 4 missfall innan.
    Han har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam då jag hade mycket blödningar de första 9 veckorna.
    Första besöket berättade han om studien m.m och de tog mellan 10-15 provrör med blod. Tog ca 1,5 timma. Lycka till!

• mamamia01

Mimmi80 - jag fick en remiss från kvinnokliniken då jag var inne för mitt senaste missfall. Han ringde mig några veckor senare och fick en tid för undersökning. Min mens kom dock inte igång så vi fick flytta fram det första besöket ett par gånger. Han ville nämligen träffas i slutet av mensen eller strax efter då han även gör en noggrann kontroll av livmodern mha VUL (glömde skriva det igår), så det kanske passar alldeles utmärkt med BIM på måndag.
    Vi bestämde oss för att inte försöka bli gravida förrän efter hans undersökning. Jag tror inte man får vara gravid då eftersom han använder de proverna att jämföra med senare. Kändes konstigt att skydda sig när man så gärna vill bli gravid... 
    Jag vet inte vad jag ätit för piller, antingen acetylsalisylsyra eller sockerpiller, det får man veta när studien är avslutad. Har dock slutat med dem nu, man äter fram till v36.
    Håller tummarna för er!! 

• mamamia01

Nope, han hittade inga fel varken på VUL eller vid provtagningen. Han håller bra koll under graviditeten också och allt har fungerat bra (förutom alla blödningar som inte var farliga med jobbiga)

• mamamia01

Blödde från innan BIM till ca v9. Mycket mer än vid något missfall så jag trodde det var kört många gånger..... Han var en klippa under den tiden!

• mamamia01

På kvinnokliniken sa läkaren till mig att ca 50% av de som blöder i början av graviditeten går det ändå bra för. 

• mamamia01

Japp, han behandlar med ASA/placebo (det är en studie).
    Jag är inte säker vad immunologiska tester är, men han man har lämnat blodprov kontinuerligt för att bla hålla koll på blodplättarna. Hoppas du blir lite klokare.... 

• mamamia01

Han gjorde samma undersökning på mig och jag blödde direkt efteråt och några dagar efter.  Fick sedan mens som vanligt och blev gravid nästa månad. Nu snusar en två veckor gammal kille  bredvid mig i soffan  Glad Håller alla tummar och tår för er!!

• mamamia01

Kan tillägga att han ringde mig igår, lördag em, för att gratulera och kolla så allt var bra. Han har alltid varit tillgänglig för mig under graviditeten. Ringde tillbaka inom ett dygn om man mailade eller skickade sms till hans sk studietelefon. Fick även komma in på extra kontroll pga blödningar. För oss har han varit en klippa!

• mamamia01

Åk till honom även om du börjar blöda!!! Jag blödde jättemycket när jag gick hos honom och med 4 missfall i bagaget trodde jag att det var kört varje gång. Men icke! Nu har lilleman precis fyllt ett år :) Lycka till!!

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist