• RamonaMaria

Utredning hos Lennart Blomqvist

Här joinar/puffar jag!

I mars förra året bestämde vi oss för att skaffa barn. Första plusset kom i slutet av juli men slutade med ett tidigt mf i v.6. I januari fick vi ett nyss plus som även det slutade med ett ma i v. 9. och 22/6 fick jag opereras akut för ett utomkvedshavandeskap som resulterade i att dom fick ta bort hö. äggledare.
    I ren desperation mailade jag till dr. blomqvist nästan direkt efter op. och i måndagskväll ringde han!!!!
    Vi pratade lite o han verkar väldigt "lätt" o trevlig att prata med.
    han meddelade oss att han gör ett undantag för oss o att vi får vara med i studien (utomkved räknas ej som mf)
    Blev såklart jätteglada över det här o känns bra att hitta en tråd om honom o vad han gör.
    han sa något om att vi först ska ta lite prover precis innan vi kommer upp till honom på första besöket 2/8. men vad jag fattade det som så gör man inte det på avdelningen där han är?!

Kram

• RamonaMaria

Hej! O tack, Mimmi80.
    Funderade lite idag på hur ofta man träffar honom? El. Är det ett första besök o mer träffar sen när man väl blir gravid igen?!
    Trevlig sommar :)

• RamonaMaria
    nenne87 skrev 2011-07-12 23:07:46 följande:
    samma här. en träff och grundlig undersökning sen bara telefonkontakt.
    Väntar oxå på plusset, fick ett spökstreck på aco preg i fredags, jävligt surt.  men nya tag om två veckor, då är vi i kroatien och hoppas att jag kan slappna av ordentligt då.
    Hur har det gått?!

Jag är på bim - 4 idag. i förrgår o igår tog jag grav.test. slänger in en bild:

ser ni?

nu undrar jag, om inte mens kommer, vad som händer med utredningen. Har våran första träff med dr. blomqvist 2/8 så det är ju snart. eftersom jag hade ett utomkved i maj så är det viktigt att vi vet att den här graviditeten sitter på rätt ställe. men han gör väl VUL? O någon som vet vad som händer med blodproverna nu när vi  (jag) inte hunnit ta några prover innan jag blev gravid?!
  • RamonaMaria

Jenna7: jag har fått mitt plus o bekräftat på vul att det sitter på rätt ställe! (opererades för X i maj) nästa vecka (är i v.6 då) så ska vi till Borås o träffa dr Blomqvist för första gången. Ska bli riktigt spännande!
    Håller tummarna för dig!

• RamonaMaria

Ja, nu har vi träffat honom en gång. Blev lite "komprimerad" info eftersom vi blev gravida innan vi hann träffa honom första gången. På fredag ska vi tillbaka till Borås o göra ett nytt vul. Då ska jag vara i v. 13. Känner inte av några symptom, men har heller inte ont i "fabriken" så hoppas att det är spökveckorna jag är i nu.
    Hur går det för er andra?!
    Kram

• RamonaMaria

Mimmi80: jättestort grattis!
    Japp, fick tabletter. Men vet inte
    Om dom innehåller acetylsalisylsyra eller om det är placebo. Det får vi veta i slutet :)

Massor av lyckönskningar till dig/er!

• RamonaMaria

Mimmi80: imorgon går jag in i vecka 15!
    Vi fick komma till honom i vecka 6 för o se hjärtat slå. Eftersom vi bor i Lidköping så fixade han så att jag fick komma till en privat gyn.kollega till honom här i stan när vi var i v.9 för att göra vul o se att allt såg bra ut. O sist var vi där i v. 13, hos honom. För att göra vul o lämna lite prover.
    Jag var lite nervös i v. 12-13 för att mina symptom försvann, men han var
    Så lugnande o sa att alla är indiviuella o inte behöver känna av symptom lika mkt som i början av grav.
    Den här gången ska det gå bra ska du se!

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist