• FruW

Utredning hos Lennart Blomqvist

Hej tjejer!

Hur går det för er? Nu har mina 6 v långa väntetid på provresultatet gått, men ännu har jag inte hört något, så jag går bara o väntar på att Lennart ska höra av sig.. Spännande och läskigt!

• FruW

Ninni - jag väntar också på mitt plus, väntar nästan mer otåligt nu än tidigare, så jag förstår dig! Se om du kan prata med någon, kanske finns det ngn terapeut eller liknande kopplat till vårdcentralen eller gyn/bm? Eller prata med ngn vänn eller här på FL?

Stor kram till dig!

• FruW

Ninni - oj en vecka!! Ja, efter 6 veckor (tror jag) fick vi äntligen svar, men först efter att jag hade ringt honom.. Men - det viktigaste är att vi har fått provsvaren, och allt såg bra ut! Glad Skönt!!! Så nu är det "bara" att plussa, o sen skicka det där sms´et till honom för att komma igång..

Mensen kom igår, orkar knappt ens längre bli besviken.. Kom hem igår efter en vecka på kanarieöarna, flyget hem var  fullt med små barn o bebisar överallt, svårt att inte bli deppig då!

Tänk att det ska ta sån tid att få det där lilla knytet!!

Jag har lovat mig själv att göra vad jag kan för att tappa ett par kg i vikt, för att förbättra förutsättningarna för knytet.. Jobbigt är det, spec eftersom jag gärna "tröstar" mig med ngt gått när mens-skrället har kommit.. Men samtidigt - ska jag stå ut med en massa undersökningar, blodprover, ul, tabletter mm, så är väl en viktnedgång inte så jobbigt, eller...? Peppa mig snälla!!

Kram från mig

• FruW

Ninni - tack för ditt uppmuntrande inlägg!! Klart jag klarar det - tror jag.. sallad o kött - GI?? Jag äter lchf men slarvar för mkt för att det ska ge ngt resultat.. Så stenhårt är nog metoden för mig, men har svårt att hitta den där envisheten inom mig..

Jag håller helt med om det du skriver, såå jobbigt att träffa alla gravida vänner! Tror nästan alla mina vänner har små barn eller är gravida nu! iaf känns det så.. Har precis haft besök av en nära vänn som för några veckor sedan berättade att hon va gravid. Som tur var sa hon det på telefon, o inte när vi träffades, vilket gjorde att jag inte behövde ha ett kontrollerat stone-face som jag annars måste se till att ha! Är så klart jätteglad för deras skull, vet att de längtat ett tag efter ett syskon till deras barn. Men jag känner mig så utanför när alla andra väntar barn!

När hon hade gått rann tårarna ner för mina kinder..

Jag hoppas att vi alla snart snart sitter här med fina plus på stickan, fina resultat hos lennart och till sommaren fina bebisar i vår famn! Vi är såå värda detta nu!!

Kram från mig

• FruW

Nismor - stort grattis till din lilla tös!! Så underbart att höra solskenshistorier!!

Det där med att sluta tänka... vet inte riktigt vad jag tycker om det, men visst vore det skönt att slippa!!

Grattis igen!

• FruW

Görling - grattis till sonen!! Jag känner att det är jättebra att kunna få hjälp, även om man inte vet om den säkert kommer funka. Utan detta hade vi varit utelämnade åt oss själva, och det har inte gått så bra , så är jättetacksam över möjligheten att få hjälp! Nu längtar jag  bara efter ett nytt plus så att behandlngen (trombyl eller sockerpiller) kan börja!

• FruW

Ninni - låter bra! Jag har testat bidrottning, tyckte att jag fick starkare äl första månaden, men inget plus. Har även testat rosenrot, men hjälpte inte. Zink äter sambon i multivitamintablett.

Jag kör "naturligt" nu, förutom multivitamin då. Om du får några bra tips från Lennart får du gärna dela med dig!!

Mitt sista mf var ju i maj, så dryg väntan!!

Lycka till o stor kram!

• FruW

Jag vet hur det känns =( försök håll ut, snart är det vår tur!!

Kram vännen

• FruW

Puffar lite för tråden. Hur går det för er? Själva kämpar vi fortfarande för att få ett nytt plus..

Kram på er

• FruW

Hej tjejer! Hur går det för er? Här är det stiltje, inte ett plus så långt ögat når. Har dock pratat med min vanliga gyn, oxå i Borås, jättebra om ngn vill ha tips.. Fick pergo, har bara kört en månad men mensen kom idag :(

Ramona välkommen hit! Jag tycker Lennart verkar jättebra, hade ett bra o informativt samtal med honom när vi var där. Vi bor i Borås, så kanske kan va skillnad om msn tillhör annat landsting, men vi lämnade alla provet på lasarettet, där han jobbar. Dock på en annan avdelning. Bara blodprover inget annat..

Var drygt tycker jag att vänta på provresultaten, men ännu drygare nu att vänta på plus så man kan få hjälpen!!

Önskar dug lycka till!!!

• FruW

Jag uppfattade det som att det är ett första besök, där pratar ni, han gör en gynundersökning o så får ni remiss till provtagning. Ni lämnar era blodprover o när han fått svaren, tar 4-6 v så hör han av sig. Ser allt bra ut blir ni erbjudna att va med i studien. Så här var det för mig, väntar fortfarande på plusset. När man är gravid är det fler kontroller o besök.

• FruW

Ramona fick du tabletter?

Plussade i veckan, ska till Lennart om en vecka, hoppas att liten stannar!

• FruW

Tack!! Vilken v är du i nu? Vilken v var du hos lennart? Vad gjorde han vid besöket, ngt Vul?

Vi ska till honom om lite drygt en v, om jag inte börjar blöda innan...

Kram

• FruW

Tack, det ska jag göra! Hoppas dock slippa blöda!

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist