• EmmaRoSa

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej jag har bf 27 april 2011 bor i Malmö, ska på första vul den 16 sep så jag hoppas allt är bra..detta är mitt tredje lilla barn :) har två pojkar sen innan..
    När har du bf??
    /Emma 

• EmmaRoSa
    Cathie skrev 2010-08-30 12:09:13 följande:
    Hej,Va kul! Jag har bf den 18 april. Detta är mitt andra barn, har en dotter som är 3 år. Spännande m vul, det skulle jag också vilja göra... Går du privat eller? Vi ska på "hälsosamtal" idag... Har du varit på nåt sånt? Var i Malmö bor ni?
    Ja så kul jag har också en pojke på 3 år han fyller nu i sep. Ja jag går privat på cura i Malmö..Trivs där jätte bra har gått där alla mina graviditeter..ja det är spännande med vul så mysigt att se det lilla hjärtat ticka..
    Ja hälsosamtal gör vi på inskrivningen det görs samtidigt + att man får en tid för nupp test där de kollar så inte barnet har några avvikelser som t.ex downs syndrom m.m..
    Jag bor i slottstaden i Malmö.. 
  • EmmaRoSa
    SuzR skrev 2010-08-31 14:08:10 följande:
    vad är nupp test?
    Hej! Läs mitt inlägg nr 9 där har jag skrivit vad nupp test är! :)
  • EmmaRoSa
    Cathie skrev 2010-08-31 11:33:20 följande:
    Igår var jag på hälsosamtal hos min bm... Suck. Mödravården i Skurup är inte riktigt som i Malmö. Sist jag var gravid bodde vi i Malmö. Vul får jag inte göra, för de har ingen utrustning för det i Skurup! När jag sa att jag vill gå på ul i Malmö och inte Ystad kunde hon inte boka det. I Ystad har de t ex inte 3D-teknik på ul som de har i Malmö.

Nåja, jag har iaf tagit saken i egna händer och fixat så jag ska få gå på ul i Malmö!

Ska ni göra nupp? Jag tror inte jag ska göra det faktiskt... Vet inte än.
    Så tråkigt att det är så dåligt, tycker verkligen man borde få göra ett vul, så bra att du fixat med ul i malmö jag har däremot aldrig gjort ul i 3D-teknik på någon av mina barn finns inte på cura men men..Ja jag ska göra nupp test har gjort det varje gång just eftersom man får det gratis i alla undersökningar på cura..
    Gjorde du nupp test med din första?  
  • EmmaRoSa
    Peecock skrev 2010-08-31 14:40:39 följande:

En till här !

Varit på gruppinfo idag om b.l.a mat och alkohol. Var lite nyttig info! Gillar inte MVCt jag går på alls, jag provade ringa runt med de säger att det är fullt överallt ! Eftersom man varken blir erbjuden nupp,cub eller vul tänkte jag ordna iaf vul själv. Jätteosäker på vad/om där finns ngt inne och det lever. Jag känner ingenting...inga symptom alls på ngn graviditet. Ja förutom att jag inte haft mens.
    Jag är i vecka 6 (går in i vecka 7 på fredag) och om allt går bra BF 28/4 och jag bor också i Malmö

Vilken MVC går du på? jag håller med dig är beräknad 27/4 och jag känner mig inte heller speciellt gravid inget illamående bara lite molvärk ibland + lite tröttare än vanligt men annars känns det som vanligt det gjorde det inte mina två första graviditeter då mådde jag riktigt dåligt. Man får ju vara tacksam men man kan inte sluta undra om det verkligen lever...Men man får tänka positivt jag ska på vul den 16/9...
  • EmmaRoSa
    SuzR skrev 2010-08-31 14:59:03 följande:
    oj förlåt:)
    ok nu ser jag. Ok jag vill absolut göra nupp test.
    Var bor du i slottstaden? jag bor också där! Jag går till slottstadens läkargrupp.
    Det e lugnt, ja nupp test är ändå bra att göra även om det är mer risk för avvikelser vid över 35 så tycker jag det känns betryggande att ändå få göra det och veta att allt är ok med bebben..
    Jag bor på Lorensborg ja det är väl nära slottstaden hehe..Ok men dom e väl bra där jag går på cura... 
  • EmmaRoSa
    Peecock skrev 2010-08-31 15:04:01 följande:
    Jag bor i husie statsdel och får gå på Rosengårds mvc.
    Jag vet inte om det är molvärk jag har, det är inget jag besväras av iaf...ngt händer där nere iaf. Precis spenderat den senaste halvtimmen att läsa om missfall...varför gör man så mot sig själv? Nu känns det lite som det kommer att hända. Jag ska nog boka tid till ett vul och bekosta det själv.
    ..
    Ok, ja jag förstår inte varför man gör så men är ju naturligt orolig men jag försöker ändå tänka positivt...det blir nog bra för oss alla..:)
  • EmmaRoSa
    Cathie skrev 2010-08-31 15:16:08 följande:

Ja, det är rätt trist. Det kändes så himla omodernt att de inte ens har sån enkel teknik som vul...

Nej, jag gjorde inte nupp förra gången, kommer inte ens ihåg att bm pratade om det.

Var på Lorensborg bor du? Vi bodde på Falkmansgatan innan vi flyttade. Då har du också nära till förlossningen!

Hur gamla är alla förresten? Jag är själv 82:a, alltså 28 år...

Yeahcarro: Oroa dig inte, det är helt normalt att inte känna ngt. Förra gången testade jag inte förrän jag var i v 7-8 för jag hade inga symptom alls! Åt dessutom mini-Pe!

Ja verkligen för man vill som sagt ändå göra ett vul och genom det så kan dom lättare fastställa hur långt gången man är genom att mäta så vul är ju bra på många vis.
    Jaha där ser man jag bor på Vendelsfridsgatan, ja det har jag det är positivt hihi.

jag är född 83, 27 år..
  • EmmaRoSa

Hej hur går det för er, hur mår ni..jag mår bra är helt chockad att jag ännu inte mår illa merän lite på morgonen men inte ens det ibland..jag som har mått så illa mina andra två graviditeter..är trött och lite yr ibland men annars mår jag bra är i v. 6+4..längtar till mitt vul den 16/9 är det något som gått än på sitt?? 

• EmmaRoSa
    abbi skrev 2010-09-06 21:56:08 följande:
    Med mig är det också bra! Ska göra VUL på Onsdag! Är så sjukt nervöös! Då går jag in i vecka 10! :)
    Åhh så kul, lycka till det blir jätte bra..:)
  • EmmaRoSa
    Cathie skrev 2010-09-07 20:49:20 följande:
    Hej alla!

Här är allt bra också. Jag är i v 9 nu (8+1) och jag tycker att tröttheten börjar bli liiite bättre nu . Jag tycker faktiskt att tiden går rätt fort nu!

Idag fick jag min UL tid! Ska dit den 18 nov och det var inga som helst problem att få tid i Malmö istället för Ystad. Tur att man står på sig ibland och kollar upp saker själv!

Välkomna hit alla nya .

Ska vi göra en bf lista? Jag kan börja:

Cathie: bf 18 april 2011

Fyll på bara! Ha det så bra
    Skönt att du fått tid till ul, alltid bra att stå på sig..
  • EmmaRoSa
    Miss Olsen skrev 2010-09-15 12:08:37 följande:
    HEJ!

Nu kommer ännu en eftersläntare! Jag bor utanför Malmö och är gravid i v. 13+2, BF 27 mars! Första barnet.
    Jag hade velat göra ett VUL men blev inte ens erbjuden det! Någon som vet om man måste göra det inom en viss tid? Kan man göra det på typ Capio men ändå vara inskriven på ett annat ställe? Har annars mitt UL 29/10 men man är ju nyfiken! Tungan ute Sen kan man ju inte sticka under stolen med att det varit skönare att få se den lilla sprattla!
    Jag 83:a (27år)
    Hej, så tråkigt att du inte fått göra vul, ska göra mitt imorgon..klart det är skönare att veta så allt är bra..nu går jag på en privatklinik i malmö där får man göra kub test med kolla så där inte finns några avvikelser och det gör man i v 13..+ att man ändå har sina två rutin ul i v 18 och v 32..
    Jag är också 83:a..förstår att du är nyfiken..men du kan kanske testa och ringa sjukhuset i malmö och höra om du kan få komma in och göra ett vul för du vill veta så allt är bra för det hade lugnat dig..lycka till och stå på dig.. 
  • EmmaRoSa
    Miss Olsen skrev 2010-09-16 12:15:37 följande:

Ja det är faktiskt lite trist. Ringde till mödravårdcentralen i Vellinge idag och frågade men dom gör det bara om man misstänker något fel. Tänkte prova ringa till läkarhuset i malmö eller till sjukhuset som du skriver och fråga om man inte kan få komma in. Förstår inte varför det ska va sånt knussel. Alla borde bli erbjuden det tycker jag! Det är länge att gå 18v utan att veta hur den lilla mår.

Schysst att dom står för KUB test med. Jag hade fått betala några tusenlappar om jag velat göra det. Obestämd

Ja verkligen trist för som du skriver gå i 18 veckor utan att veta det är jobbigt det är skönt att veta att där finns något..ja cura är bra faktiskt..mm jag vet det är dyrt annars..va på mitt vul idag och man såg ett litet hjärta ticka så det va härligt att se ä i v 6+6 beräknad den 5 maj.
    De såg även en till fostersäck, dock tom så det hade varit tvillingar om det hade utvecklats som det skulle..trist men så är det, naturen har sin egen gång..alla frön sår inte faktiskt..
    Ja men testa ring sjukhuset tror de släpper igenom dig för ett vul..lycka till
  • EmmaRoSa

Ändrar mitt bf datum...

Almazz: 11 Mars 2011
    Cathie; 18 April 2011
    MelikaH; 20 April 2011
    EmmaRoSa; 5 Maj 2011 
    Yeahcarro: 28 April 2011
    SuzR: 24 april 2011

• EmmaRoSa
    Peecock skrev 2010-09-20 08:12:40 följande:

Varit på tidigt ultraljud i helgen och fick se litens hjärtat slå fint! Känns jätteskönt...känns liiiite mer verkligt nu :)

Så kul! ja visst känns det mer verkligt när man får se det lilla hjärtat ticka..
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö