• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

En till här !

Varit på gruppinfo idag om b.l.a mat och alkohol. Var lite nyttig info! Gillar inte MVCt jag går på alls, jag provade ringa runt med de säger att det är fullt överallt ! Eftersom man varken blir erbjuden nupp,cub eller vul tänkte jag ordna iaf vul själv. Jätteosäker på vad/om där finns ngt inne och det lever. Jag känner ingenting...inga symptom alls på ngn graviditet. Ja förutom att jag inte haft mens.
    Jag är i vecka 6 (går in i vecka 7 på fredag) och om allt går bra BF 28/4 och jag bor också i Malmö

• Peecock
    EmmaRoSa skrev 2010-08-31 14:57:22 följande:
    Vilken MVC går du på? jag håller med dig är beräknad 27/4 och jag känner mig inte heller speciellt gravid inget illamående bara lite molvärk ibland + lite tröttare än vanligt men annars känns det som vanligt det gjorde det inte mina två första graviditeter då mådde jag riktigt dåligt. Man får ju vara tacksam men man kan inte sluta undra om det verkligen lever...Men man får tänka positivt jag ska på vul den 16/9...
    Jag bor i husie statsdel och får gå på Rosengårds mvc.
    Jag vet inte om det är molvärk jag har, det är inget jag besväras av iaf...ngt händer där nere iaf. Precis spenderat den senaste halvtimmen att läsa om missfall...varför gör man så mot sig själv? Nu känns det lite som det kommer att hända. Jag ska nog boka tid till ett vul och bekosta det själv.
  • Peecock
    Cathie skrev 2010-08-31 15:20:06 följande:
    Jag tror att alla oroar sig. Men det bästa tipset jag kan ge, är att inte läsa! Bara försöka läsa positiva saker iaf och inte läsa alla foruminlägg om och av folk som fått mf!! Men ett vul lugnar absolut, det tyckte jag förra gången, det är därför jag vill göra ett denna gång också!
    Nej man blir lite lätt deprimerad när man läser om allt som kan gå fel. Ska inte läsa ngt sånt mer och förutsätta att allt kommer gå som det ska. Ska försöka få inbokat ett vul hos emma ultraljudsklinik iaf....så man ser att där är ngt som slår där inne...
  • Peecock
    Leia810 skrev 2010-08-31 21:02:50 följande:
    Hej,

jag bor i Malmö är i vecka 9 (8+4). Har inte fått inskrivningstid förrän i v. 12. Försökte få tid hos en privat barnmorska, ringde runt som en galning med fick inte tid någonstans :(
    Så var det för mig också :(
  • Peecock
    abbi skrev 2010-08-31 20:46:45 följande:

Jag går på Capio Citykliniken på¨Singelgatan och där blir jag erbjuden VUL och KUB test!
    Ska dit på Onsdag för att göra vul och jag är liite nervös!

Det kommer gå bra!!
  • Peecock

För mig går det bra hoppas jag på! Funderar på att boka in ett vul och bekosta det själv ...hände en grej igår som skrämde upp mig men det har gått över tills idag verkar det som.
    Annars bra, inget illamående än...stela tuttar och ömma nippels. Jag är i 6+3

• Peecock

Hallå tjejer, välkommen in i tråden (säger jag, fast jag inte startade den)

Jag hade för ett par dagar sen en ljusrosa ganska riklig flytning och blev skiträdd!! men den kom inte igen och har inte gjort ont alls. Så jag lugnade ner mig själv med det! Men jag har bokat ett tidigt ultraljud som jag själv bekostar till den 21/9 . Man måste vara 8 fullgångna veckor.

Hoppas på att få se ett litet hjärta slå

• Peecock
    EmmaRoSa skrev 2010-09-07 23:20:59 följande:
    Cathie; 18 April 2011
    MelikaH; 20 April 2011
    EmmaRoSa; 27 April 2011 
    Yeahcarro: 28 April 2011
  • Peecock

Igår fick jag MMS från en vän som väntar sin första,hon har gjort vul och där var ett hjärta som tickade och den sprallade omkring därinne.
    21 sep är det min tur att få reda på om det verkligen är ngt där inne....nervöst!! Men jag utgår ifrån att det är bra där inne....

• Peecock

Idag har jag inga symptom alls, var inte ens uppe och kissade inatt. Jäkligt skönt att jag köpt det där tidiga UL ...
    Hoppas där är ngt ändå...

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö