• SaraDK

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej!

Jag är 30 år och bor i Malmö och har beräknad bf 27 april enligt VUL den 28/9...
    Detta är en riskgraviditet då jag fött två barn för tidigt.
    Har en dotter på 9 år och en ängladotter...

• SaraDK

Jag ska på inskrivningssamtal när jag är i v.13+0... Är inte det ganska sent?
    Läser överallt att det brukar vara i v.8-12...

• SaraDK
    Smilla skrev 2010-10-01 16:13:42 följande:
    Jag kommer inte ha min inskrivning förrän i v15. Trodde också att den skulle vara lite tidigare för jag kommer ju ha gjort KUB-test och all annan utredning innan dess.

Då är jag inte ensam alltså...
    Tycker att det skulle vara bättre att göra det tidigare. Man har ju lite frågor... Har ju varit gravid innan, men det är ju över 9 år sen och man glömmer en hel del och utvecklingen går ju framåt.

• SaraDK

MJB: Riskgraviditet är när det finns risk att det inte går bra...
    Jag har fött 2 barn för tidigt o det är stor risk att det händer igen.

• SaraDK

Jag har oxå kollat in Brio Go...
    Jag är i v. 10+5... Min mage är som innan. Får än sålänge på mig samma tajta jeans.
    Har lite svårt att äta, för jag är inte sugen på nån mat direkt och om  jag försöker äta nåt jag inte alls är sugen på så mår jag illa... Frukt är det enda som funkar alltid, så det blir mycket sånt. Speciellt Satsumas (surare clementiner)....såååå gott!

• SaraDK

Förlovade oss i januari och gifte oss i Las Vegas i juli, har varit tillsammans i snart 12 år...

• SaraDK

Nummer 3 för mig!
    Dotter nr 1 (1999)  föddes i v.22+0 och överlevde inte.
    Dotter nr 2 (2001) föddes i v.28+3
    ...och väntar nu dotter nr 3 som är beräknad den 23 april...
    Håller iallafall tummarna för att det blir i April...

• SaraDK
    Peecock skrev 2011-03-21 10:47:41 följande:
    Men ni som ammat innan.... kan man göra både och? Amma och pumpa ut  och ge i flaska? Om jag t e x vill åka och träna och bebisen heeelt plötsligt vill äta trots att jag ammat innan. Kan man då bara använda sig av nappflaska tro ? Vill ju förståss inte att hon ska rata bröstet sen....
    Jag jag förstått så är amning heligt ..... överallt står det att man ska stoppa bröstet i munnen på bebisen så fort den gör ett ljud. Ja ...vara levande napp helt enkelt ! Att man inte kan skämma bort bebisen med närhet.
    Så om jag skulle fråga en bvc sköterska skulle hon väl säga att jag inte ska använda mig av nappflaska.
    Har hon rätt eller är det några av er som har koll?
    Vissa barn kan rata bröstet efter att ha fått nappflaska. Mjölken kommer snabbare ur flaskan och de behöver inte anstränga sig så mycket, så de blir lite bekväma kan man säga... Det är även en annan sugteknik med flaskan, så barnet kan bli förvirrat. Detta gäller givetvis inte alla barn!
    Finns något som heter Snipa, som är som en liten kopp som påminner om en såskanna. Jag gav min dotter bröstmjölk med en sån när hon låg på neonatal, för hon var för svag för att orka amma. Neo rekommenderade det för att risken inte skulle bli att ge flaska och att hon sen inte tog bröstet... Detta är vad jag har fått höra och min erfarenhet, men alla barn är ju olika!
    Många bm "varnar" ju för att blanda bröstet, flaska och napp för tidigt, då alla tre har olika sugteknik...
  • SaraDK

Grattis till alla små bebisar!!!

Hoppas själv på att det är dags snart. Har bf om 3 dagar...

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö