• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Cathie

Hej,

Va kul! Jag har bf den 18 april. Detta är mitt andra barn, har en dotter som är 3 år. Spännande m vul, det skulle jag också vilja göra... Går du privat eller? Vi ska på "hälsosamtal" idag... Har du varit på nåt sånt? Var i Malmö bor ni?

• Cathie

Va roligt m alla! Vi kan väl försöka följas åt lite här?

SuzR: VUL = Vaginalt Ultraljud som görs tidigt i grav då man bl a ser hjärtat slå . Jag fick göra det förra gången, men inte hos min vanliga bm, utan jag fick "tigga" till mig det hos min privata gyn som inte hade någon mödravård... Ni som fått tid för VUL, går ni privat? Jag ska höra m min bm idag, det lugnar ju trots allt att man får se hjärtat slå!

Annars mår jag bra, bara trött, trött och trött! Hade kunnat sova närsomhelst på dygnet!

• Cathie
    SuzR skrev 2010-08-30 15:29:45 följande:
    ok tack för info! jag går privat så ska kolla om jag kan få det eller om dom redan räknar med att jag ska få det. jag mår illa, illa illa
    Min svägerska är också gravid och hon mådde fruktansvärt illa. Hon spydde varje dag i 4 veckor och kunde inte jobba! Tillslut kontaktade hon sin bm som sa att det fanns receptbelagda läkemedel mot illamåendet och att hon gått och mått dåligt helt i onödan! Så kolla upp det om du mår så illa...!
  • Cathie

Igår var jag på hälsosamtal hos min bm... Suck. Mödravården i Skurup är inte riktigt som i Malmö. Sist jag var gravid bodde vi i Malmö. Vul får jag inte göra, för de har ingen utrustning för det i Skurup! När jag sa att jag vill gå på ul i Malmö och inte Ystad kunde hon inte boka det. I Ystad har de t ex inte 3D-teknik på ul som de har i Malmö.

Nåja, jag har iaf tagit saken i egna händer och fixat så jag ska få gå på ul i Malmö!

Ska ni göra nupp? Jag tror inte jag ska göra det faktiskt... Vet inte än.

• Cathie
    EmmaRoSa skrev 2010-08-31 14:54:41 följande:
    Så tråkigt att det är så dåligt, tycker verkligen man borde få göra ett vul, så bra att du fixat med ul i malmö jag har däremot aldrig gjort ul i 3D-teknik på någon av mina barn finns inte på cura men men..Ja jag ska göra nupp test har gjort det varje gång just eftersom man får det gratis i alla undersökningar på cura..
    Gjorde du nupp test med din första?  

Ja, det är rätt trist. Det kändes så himla omodernt att de inte ens har sån enkel teknik som vul...

Nej, jag gjorde inte nupp förra gången, kommer inte ens ihåg att bm pratade om det.

Var på Lorensborg bor du? Vi bodde på Falkmansgatan innan vi flyttade. Då har du också nära till förlossningen!

Hur gamla är alla förresten? Jag är själv 82:a, alltså 28 år...

Yeahcarro: Oroa dig inte, det är helt normalt att inte känna ngt. Förra gången testade jag inte förrän jag var i v 7-8 för jag hade inga symptom alls! Åt dessutom mini-Pe!

• Cathie
    Peecock skrev 2010-08-31 15:04:01 följande:
    Jag bor i husie statsdel och får gå på Rosengårds mvc.
    Jag vet inte om det är molvärk jag har, det är inget jag besväras av iaf...ngt händer där nere iaf. Precis spenderat den senaste halvtimmen att läsa om missfall...varför gör man så mot sig själv? Nu känns det lite som det kommer att hända. Jag ska nog boka tid till ett vul och bekosta det själv.
    Jag tror att alla oroar sig. Men det bästa tipset jag kan ge, är att inte läsa! Bara försöka läsa positiva saker iaf och inte läsa alla foruminlägg om och av folk som fått mf!! Men ett vul lugnar absolut, det tyckte jag förra gången, det är därför jag vill göra ett denna gång också!
  • Cathie

Hej alla!

Här är allt bra också. Jag är i v 9 nu (8+1) och jag tycker att tröttheten börjar bli liiite bättre nu . Jag tycker faktiskt att tiden går rätt fort nu!

Idag fick jag min UL tid! Ska dit den 18 nov och det var inga som helst problem att få tid i Malmö istället för Ystad. Tur att man står på sig ibland och kollar upp saker själv!

Välkomna hit alla nya .

Ska vi göra en bf lista? Jag kan börja:

Cathie: bf 18 april 2011

Fyll på bara! Ha det så bra

• Cathie
    MissR skrev 2010-09-09 11:26:01 följande:
    Nu har jag inte läst mer än TS. Men jag bor i staffanstorp och har Bf 22 mars. Jag kanske kan vara med och hänga här med er=)

Självklart, välkommen hit! Ju fler desto bättre .

Yeahcarro: Sålänge inget pekar på konstigheter måste man utgå från att allt är ok där inne! Låter spännande m VUL. Förra gången gjorde jag VUL i v 11 tror jag och jag blev helt chockad över hur mkt man faktiskt såg! Man ser ju redan att det är en minibebis därinne som sprattlar omkring.

• Cathie

Nu börjar vi ju bli riktigt många här! Kul! Välkomna hit alla nya

Jag mår som vanligt förutom tröttheten. Dessutom har jag börjat få foglossning. Hur tusan man nu kan ha det såhär tidigt? Fick det mkt senare förra gången.

Jag har redan börjat smygtitta på bebiskläder och vill börja köpa!!! Men det är väl bäst att iaf hålla sig tills de första 12 v är över... Jag går in i v 11 på måndag.

Skönt med er som gjort VUL och fått se ett litet hjärta...

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö