BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej!
Har BF 6 April 2011.
Andra barnet. Min flicka blir två i februari så det bli ca 2 år mellan dom.
Bor i Svedala.. ca 2 mil utanför Malmö.
Hej!
Har BF 6 April 2011.
Andra barnet. Min flicka blir två i februari så det bli ca 2 år mellan dom.
Bor i Svedala.. ca 2 mil utanför Malmö.
Någon mer än jag som ska ha sitt andra barn till våren eller det är ert första?
Okej. Har en dotter som blir 2 i feb. Sen är nästa beräknad 6 april.
Vill bara att det ska bli april nu. Tycker tiden går så långsamt nu.
Börjat fundera på om detta barnet blir större än förra.. Oroar mig mer denna gången.
Hej alla!
Jag är självklart också med på att ses. Hade varit skoj, och såklart även när barnen är ute =)
Jag är sjukskriven 50% nu. Är i vecka 29. HAr foglossning och sammandragningar. Så jag satsar på att jobba såhär så länge som möjligt.
Försökte få havandeskapspenning men blev nekad tyvärr. Försäkringskassan tycker inte att arbeta på förskola bland 1åringar är ett krävande arbete när man är gravid.
Har BF 6 april och jag ska inte ha åkpåse.
När barnet ligger i vagnen så har man ju (oftast) barnet mot sig och då blåser det inte ens in i vagnen.
De ligger skyddade där inne så ett täcke eller tjock filt räcker ju bra.
Ska bara ha en mjuk jacka, ingen overall.
Min första flicka föddes 23 februari och då hade vi mjukliften. Då låg hon i en overall. Men nu är det ju ända till april.
Bättre att vänta till hösten kanske och se vad man kan ha för en just då.
Hej alla!
De två senaste gångerna jag varit hos barnmorskan så har hon sagt att den ligger med huvudet nedåt, men att den är ruckbar. har visat var rumpan me ligger.
Men nu när jag va på ultraljud förra veckan så visade det sig att det var rumpan ner och huvudet exakt där hon peka att rumpa va.
Kan hon ha känt fel. borde väl ha kännt att den vänt sig annars.
Orolig att hon ska känna fel hela vägen fram..
Vill inte åka in och sen när man är inne så visar det sig att den ligger i säte.
Någon som varit me om samma?
När vände ert andra barn sig?
Min väger 1870.. så 2% mindre än medel.. beräknad till 3300-3400...
Jag ska föda i Ystad.
Gjorde det med min dotter också och jag är nte missnöjd med något. All personal var underbar och det kändes inte som sjukhus heller.
Va inne i Malmö först i vecka 32 för jag ramla i en trappa. Aldrig mer säger jag. Allt var kaos och de visste ingenting. De yrade runt och jag åkte från ställe till ställe.
Men visst, de har ju gjort om nu, detta va två år sedan.
Men Ystad blir det om vi hinner dit från Svedala =)
Jo det är en bit till Ystad.
Hoppas jag hinner. Åkte in tidigt när jag vänta min dotter, så jag va där långt innan.
Men när vattnet gick tog det 1timme och 30min till hon va ute. så om vattnet går hemma så är det kanske bråttom om det går lika snabbt. Men det vet man ju inte.
Vet många som tvättar bebiskläderna innan när de är nya, men vet också många som inte gjort det. Jag kan ju säga att jag inte tvättat alla kläder. Ibland testar man ju de direkt när man fått dom eller köpt dom för de är så fina =)
Ja fast de har byggt ut i ystad me. så neonetal o så finns nu.
Så de flesta läkare finns även i ystad nu =)
Ja nu har barnmorskan känt på magen igen, och 2 till..
Alla tror att barnet ligger rätt nu. Skönt. Den är helt fixerad så nu väntar och längtar vi bara. Mindre än 4 veckor kvar nu ju =)
Tyvärr har jag åkt på luftvägsinflammation. Mindre skoj. Har hostat i 2,5 vecka nu. Äntligen fick jag medicin.
Att hosta tills man kräker blod när man har en "stor" mage me är inget skoj. Ajaj vad de gör ont.
Läkarna tyckte inte jag skulle jobba mer fram till förlossningen nu. Men jag stannar hemma idag och imorgon och hoppas på att vara bättre på måndag och jobba min sista vecka innan det blir 2 veckor hemma me min dotter innan bebisen kommer..
Jag ska vara hemma ca 1 år och 6 månader. De var jag med min första flicka me =)
Två somrar hemma med henne <3
Usch så borde inte en BM få vara. Min vägde bara mig på inskrivningen och nu senast jag va där. Hon tyckte inte de fanns mening där emellan så länge barnet växte som de skulle och lät bra. Så då behöver man inte känna sig stressad för de.
Har en underbar barnmorska.
2,5 vecka kvar till beräknat datum. SPännande. Min flicka kom 5 dagar för tidigt. så man vet ju aldrig.
Hoppas även denna kommer tidigare. Har extrema tryck neråt.. Hoppas de blir mer o mer. Magen spänner sig flera gånger om dagen nått extremt. Skoj =)
Hej!
Vill bara berätta att vi fick en pojke igår den 29 mars 01.16
Åkte in 22.00 och vattnet gick 01.11. Så 2 krystvärkar sen var han ute.
Men tiden innan vattnet gick kändes en hel del hehe.
Men vi har redan åkt hem och nu njuter hela familjen av vår prins. Storasyster Tindra är såååå stolt
Ni får underhålla er med att baka så ni har nått att bjuda på när släkten o vännerna kommer och hälsar på. Kanelbullar är aldig fel att ha i frysen och ta fram snabbt när de kommer någon =)