Inlägg från: Hanna1983 |Visa alla inlägg
  • Hanna1983

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej!
    Hittade tråden precis. Jag är 27 år, bor i Malmö och har BF den 10:e april. Ullared besöke vi för två veckor sedan! :)

• Hanna1983

abbi: Va kul! Jag hoppas dock att bebben kommer lite före det för jag börjar bli otålig (ja, vem är inte det egentligen...?!) :) Vi har inte tagit reda på könet utan det får bli en överraskning. Men nyfikna är vi!! Annars mår jag bara fint. Har inga krämpor än så länge utan tränar fortfarande för fullt (t.o.m joggar!). Sover lite sämre gör jag dock. Hur mår du själv? 

• Hanna1983

Jag är i v. 31 och vår föräldrautbildning (två tillfällen) börjar inte förrän om drygt 1 månad. Vi skippar dock att gå på annan profylaxutbildning. Det ska nog gå att föda barn ändå! :) Någon annan här som går på mvc Granen? 

• Hanna1983

Hej!
    Jag har inte varit så aktiv i tråden utan hittade den för ett litet tag sedan. Jag vet inte om ni redan har diskuterat det, men är det någon som är sugen på att dra ihop en mamma-bebis-dejt någon gång i vår? Jag känner inte så många andra som väntar smått nu så det skulle vara trevligt... Det är kanske fler som är sugna? Jag bor i Malmö, väntar första barnet och har beräknad födsel den 10:e april. Ha en skön kväll allihop!

• Hanna1983

Vi var på ultraljud i onsdags (v 32+2) och vår bebis uppskattas väga 17% mer än "normalt" och förväntas väga 4,2 kg vid födseln. Så h*n brås på sina föräldrar som också vägde över fyra kilo! Ingen annan som väntar en "tjockis"?! :)

• Hanna1983

Jag flexar när det är föräldrautbildning och barnmorskebesök, men visst går det en del tid till det. På sätt och vis är det ju konstigt att de lägger utbildningarna under dagtid när de flesta jobbar, men samtidigt kan man ju förstå att barnmorskorna inte vill jobba på kvällarna. Jag har precis gått in i v 34 och planerar att jobba ca 4 veckor till. Typiskt att den lille inte kan berätta när han/hon ska komma så att man kan planera lite bättre. :) Att gå hemma i en vecka bara kan ju vara lite väl lite, men om man går över tiden med två veckor blir det ju fem veckors ledighet och då finns risken att jag kommer att klättra på väggarna. Men det är väl bara att vänja sig efter att rätta sig efter den lilles vilja! :) 

• Hanna1983

Samma här! Jag hade först tänkt att gå hem två veckor före BF men ändrade det nyligen till tre.

• Hanna1983

Tiden går skrämmande fort men för tillfället hade den gärna fått gå ännu lite snabbare! Jag har svårt att förstå att jag bara ska jobba ca 3 veckor till. (Ja, och ännu svårare att förstå att vi kommer att ha en liten bebis hos oss om ca 6 veckor!) Men det ska bli riktigt skönt med lite ledighet innan bebisen kommer. Jag jobbar som en tok för tillfället nämligen...

Har ni köpt overall till era små eller tror ni at det räcker med täcke? Det är så svårt att veta vad man behöver så här på våren...  

• Hanna1983
    abbi skrev 2011-02-25 17:16:33 följande:
    Det enda dumma Ikeas täcken är att det bara går att använda Ikeas sängkläder... Tänk på det! :)

Imrn ska vi börja sätta ihop sängen och sånt tror jag! Men man kanske ska vänta med att bädda den? Vad tror ni?
    Smart drag av IKEA (men dumt för oss andra)!!

Jag är också sugen på att sätta ihop sängen men är rädd att katterna kommer att boa in sig för mycket i den då... Tänker ni använda sängen direkt eller kommer ni att ha den lille i era egna sängar först? 
  • Hanna1983
    abbi skrev 2011-02-25 21:32:31 följande:
    Hanna1983: vad jobbar du med?
    Vi har också katt. Men jag tänker att det är
    Bättre att sätta upp sängen nu så katten kan vänja sig?

Misswiren: det låter inte kul.. Jag har också fått lite besvär med njur smärtor. Hoppas hoppas det inte blir värre..
    Jag jobbar som civilingenjör så arbetet är inte fysisk krävande, men däremot lite stressigt. Själv?

Jo, det är sant att det kanske är bra att låta katten vänja sig. Jag fasar mest inför allt katthår i sängen. Fast det lär ju komma förr eller senare ändå. Hoppas att allt kommer att gå bra med katterna när bebisen har kommit! Tror det kommer att bli en liten omställning för dem också!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö