• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Beccah skrev 2010-11-29 15:16:58 följande:
    Oj jäklar vad mycke man behövert! Får nästan lite panik nu.. har inte köpt nånting alls, ja en babysitter har vi som vi har fått. Har ni andra börjat handla än? Får nokk ut o ta en liten shoppingtur snart Glad
    nope, inget alls, jag fixar sen efter hand. Ser ingen anledning att paniköpa allt på en gång. Lista på vad man ska ha med sig till BB ska jag kolla med syskonen och dom jag känner som har fött, vad som hade med sig..det kanske är individuellt å andra sidan:)
  • SuzR

vad jag har hört och vad någon jag känner har sagt så är profylaxkursen både dyr och ganska onödig. En kompis till mig laddade ned en film eller vad man ska säga om detta och det räckte, hon gjorde avslappnings och andnings övningarna hemma.

Hittade också en länk :

http://www.profylax-akademin.se/files/profylaxkurs.html 

så m.a.o jag ska nog inte göra det....

• SuzR
    Peecock skrev 2010-11-30 13:31:27 följande:

Min tanke har också varit att träffa nyblivna föräldrar, nu råkar vi höra till Rosengårds MVC och på de träffar jag hitills varit på så har jag varit enda personen som talar svenska, det har varit tolkar hit och dit och tyvärr pratar dem inte med mig, de pratar med varandra på sina egna språk. Så jag har undrat om jag verkligen får ut ngt av det ?Någon tipsade mig om BVC grupp istället, det är tydligen vanligare att man följer varandra i BVC gruppen.? Och BVC är tydligen annorlunda, jag har hört att där ska finnas en BVC på området där jag bor.

@frudelutt : Det är UL kl 16 så jag får vänta lite till , har jag väntat sen i fredags så kan jag vänta lite till :)  

aha ok.
    ja jag vill också gå på föräldrarutbildning men vet inte hur jag ska gå till väga..fråga bm kanske jag ska göra.
    Ska på UL på torsdag!
  • SuzR

var på UL igår och allt såg fint ut. Vi vill ju fortfarande inte veta vad det är för kön men jag var sjukt nyfiken men kunde inte ens ana något...dessutom låg den på mage med benen i kors..19 cm typ och 250 cm :) och allt såg perfekt ut (såklart hehe) men var inte särkilt nervös innan. mer exalterad. För övrigt är jag sjuk och hemma från jobbet..jag är chockad, jag är aldrig sjuk men nu är jag förkyld och ganska dassig! men glad att UL gick bra!

• SuzR

vet förrästen inte exakt hur mycket jag har gått upp,. typ 4 kg har jag för mig sist jag vägde mig men har tyvärr vägt mig på vågar som visar väldigt olika, har ingen hemma nämligen.

• SuzR

Abbi:nja nej den låg på mage som sagt och rörde sig lite med armarna och käken rörde sig så det var hur kul som helst att se h*n!! Tror fortfarande på en pöjk!

• SuzR
    abbi skrev 2010-12-15 19:27:31 följande:
    Hur mår ni alla? Det är väldigt tyst i tråden! Hihi
    Själv mår jag bra. Jobbar o står i och längtar så det knakar till april!
    Känner bebis varje dag... Mysigt!
    jag med! usch, det känns konstigt...jag kan klämma ut droppar med vätska från mina bröst! har du provat??
  • SuzR
    Beccah skrev 2010-12-15 20:56:08 följande:
    Jag mår också bra. Känner också bebisen varje dag, livlig e h*n. Glad Nu e det bara 15 veckor kvar för mig, börjar kännas lite nervöst... tänker på HUR fan ska jag lyckas klämma ut bebisen! Men ser fram emot det o vill bara träffa det lilla livet. 
    Jag får också vätska ur brösten, började för ett par veckor sen.. o jäklar va tuttarna har vuxit!! Haha tänk om dom kunde förbli såhär, e grymt nöjd med dom nu Skrattande 

haha mina med fast jag tycker de hat blivit ganska fula..vårtgårdarna har vuxit och jag är torr och fnasig över hela kroppen, nej jag tycker det är sådär kul..men när jag tänker på vad som komma skall blir jag glaaaaad
  • SuzR
    Beccah skrev 2010-12-15 21:09:48 följande:
    Haha ja ok vårtgårdarna e jag väl inte helt nöjd med heller men storleken den e perfekt Flört 
    Jag tror inte riktigt jag har fattat att jag ska bli mamma, fast jag känner bebisen o magen bara växer o växer så känns det så overkligt på nåt sätt.. men helt underbart Skrattande 
    nej jag känner likadant..har haft funderingar om detta och jag har läst om folk (jag börjar med att säga att vi är alla olika) hur mysigt det är att vara gravid, att detta är 'min' tid osv osv...jag känner inget av det, jag är visserligen 'bara' i vecka 22 så mycket kan hända men allt rullar på som vanligt, som om jag inte är gravid..jag tycker absolut det är roligt att känna bebisen där inne och jag ser såå mycket fram emot att den ska komma ut men den där myskänslan kring att vara gravid känner jag inte alls. Eller så är det så att det är så stort att jag inte kan fatta det, eller så tycker jag helt enkelt att det inte är nån big deal att vara gravid...någon mer som känner som jag? Eller är jag bara odramatisk om hela grejen..?!
  • SuzR
    abbi skrev 2010-12-15 21:41:20 följande:
    Haha nej jag har inte provat! Mina bröst har knappt vuxit men jag ser att de har förändrats!
    Jag längtar också såå mkt.. 16 veckor kvar för min del!
    Jag förstår vad du menar Suzr, det här med att vara gravid... Man har längtat så länge efter att bli det och nu när man är det så jaa känns det nästan som vanligt! Låter knäppt kanske.. Jag älskar iaf min mage... Bär den stolt och jag klappar den varje dag!
    Har tyvärr fått några pyttesmå bristningar, men skit samma!
    ja herregud, jag håller ochkså på att klappa och ta på den osv..jag tycker också om min mage, påklädd ser den iaf fin ut;) bristningar har jag alltid haft typ....
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö