• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Vällingvärmaren lät väldigt smidig! Vi ska ut och resa när bebisen är ett par månader så det känns ju definitivt som en bra sak att ha med sig. Annars måste man ju hela tiden be någon hotellpersonal eller liknande att värma och de lyckas aldrig särskilt bra med det.

• Smilla

Gick in i v30 igår och nu känns det verkligen som att tiden bara rusar iväg! Snart är det dags.

Vi har täcke och kudde till vagnen till en början. Därefter räcker det med en filt när det blir lite varmare. Det finns ju skydd på vagnen att spänna över också så det ska nog inte behövas mer än så. De har ju kläder på sig också så mer än så här lär de ju svettas i.

Allt känns fortfarande bra här och den lille lever rövare i magen. Jag vet precis vilka tider på dygnet han är vaken nu. Han vaknar t.ex. till väldigt tidigt, kl 5, varje morgon och sätter igång och gympar i magen så att jag vaknar och inte kan sova mer. Sedan har han jämna tider hela dagarna då han är igång. Det sägs ju att de tider de har i magen nu oftast är samma tider de kommer ha sen också när de är födda. Då får jag väl förbereda mig på det där kl-5-passet.....  huh! Okristligt tidigt!

Jag har även kunnat börja "klocka" mina sammandragningar. Jag har haft dem sedan v20 ungefär men nu är de mycket mer påtagliga och starkare, mer som förvärkar. De varar i nästan exakt 60 sekunder och toppen ligger precis vid 30-36 sekunder. Så jag har börjat att öva på andningen nu efter de övningar vi har på vattengympan. Jag har ju absolut inte så ont av dem så att jag måste profylaxandas men jag tänkte att om jag föreställer mig att de gör lite ont så kan jag testa hur andningen går till och hur den hjälper mig redan nu. Så har jag övat så mycket jag kan tills det är dags.  

• Smilla

Abbi: Jag skulle tro att det går bra. Jag fick sitta själv i ett litet vilorum med soffa och bord m.m. Jag satt och läste en stund och passade även på att sova en liten tupplur. Det är ju trots allt 2 timmar man sitter där. Så ta du med dig din laptop.

• Smilla

YeahCarro: Tänker också på dig! Det är säkert ingen fara. Antagligen bara ett litet blodkärl som brustit. Sök inte för mycket på nätet för då hittar du bara en massa skräckhistorier som skrämmer upp dig. Skönt att du fått en tid på KK. Försök ta det lugnt en liten stund nu.  

• Smilla

Misswiren: Vilken svår situation. Som SuzR skriver så kanske det är början på en bättre kontakt men man vet ju aldrig. Det bästa är ju om du och din man börjar prata om det och inte skjuter upp det för länge.

Vi/jag planerar också för dopet redan. För mig är det väldigt viktigt, liksom det var väldigt viktigt för mig att vi skulle gifta oss. Min man är dock inte särskilt kristen, inte ens döpt faktiskt. Hans föräldrar avskyr allt vad kyrkan står för och allt som har med religion att göra. Så jag förväntar mig faktiskt inte ens att de kommer till dopet. Och jag tänker inte ens fråga om någon i hans familj skulle vilja vara gudföräldrar/faddrar. Det får bli på min sida då hans familj har sådana intoleranta åsikter om svenska kyrkan. Min man tycker dock att det var viktigt att vi gifte oss och att döpa bebisen tycker han också är ok.

När ni börjat prata om det vet du ju hur pass viktigt det är för din man. Han kanske tycker att det inte spelar någon roll vems klänning ni använder eller vem tradition ni ska följa.  

• Smilla

Misswiren: Ska ni också till Ullared nu på torsdag? Det ska ju vi också!!!

• Smilla

Misswiren: Jag längtar redan efter Ullaredsturen. Det ska verkligen shoppas! Jag hoppas att de har snygga skor på sko-outleterna också! Jag vill ha lite nya snygga vårskor  =)  Har dock inte riktigt bestämt oss för hur dags vi ska åka. Vanligtvis brukar vi åka så att vi är där när de öppnar. Dock har min man match i Göteborg på kvällen så vi kommer inte hem förrän sent på natten och då blir det en väldigt lång dag om vi åker för tidigt.

Hoppas vi ses! Hade varit riktigt kul!

• Smilla

Jag är van Ullaredsåkare så jag har koll på när vi ska åka. Jag tycker alltid det är bäst att vara där när de öppnar kl 7 för då är man ensam ända fram tills kl 9/10 då busslasterna kommer. Vi kan dessutom inte vara där längre än till kl 15/16 då min man har match i göteborg. Dessutom är det ju lite lågsäsong där just nu efter julen etc.

Vanligtvis kör vi hemifrån vid 5/halv 6 på morgonen så att vi är där till 7 men det blir en lite för lång dag för oss eftersom vi inte lär vara hemma förrän vid 1 på natten. Så jag antar att vi kör vid 7 allra senast.

• Smilla

Vad skönt att det inte var någon fara! Bra att de kollade upp dig ordentligt så att du kan känna dig lugn nu. Du får ta det lite lugnt nu och vila. Inte måla mer! Det får andra göra  =)

• Smilla

nej men vilket bra förslag!!! Det tycker jag också att du ska göra  =)  Har de extra rea på lördag? Jag var där inne i julas under julrean och då hade de en del på rea men har de ännu mer nu?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö