Gick in i v30 igår och nu känns det verkligen som att tiden bara rusar iväg! Snart är det dags.
Vi har täcke och kudde till vagnen till en början. Därefter räcker det med en filt när det blir lite varmare. Det finns ju skydd på vagnen att spänna över också så det ska nog inte behövas mer än så. De har ju kläder på sig också så mer än så här lär de ju svettas i.
Allt känns fortfarande bra här och den lille lever rövare i magen. Jag vet precis vilka tider på dygnet han är vaken nu. Han vaknar t.ex. till väldigt tidigt, kl 5, varje morgon och sätter igång och gympar i magen så att jag vaknar och inte kan sova mer. Sedan har han jämna tider hela dagarna då han är igång. Det sägs ju att de tider de har i magen nu oftast är samma tider de kommer ha sen också när de är födda. Då får jag väl förbereda mig på det där kl-5-passet..... huh! Okristligt tidigt!
Jag har även kunnat börja "klocka" mina sammandragningar. Jag har haft dem sedan v20 ungefär men nu är de mycket mer påtagliga och starkare, mer som förvärkar. De varar i nästan exakt 60 sekunder och toppen ligger precis vid 30-36 sekunder. Så jag har börjat att öva på andningen nu efter de övningar vi har på vattengympan. Jag har ju absolut inte så ont av dem så att jag måste profylaxandas men jag tänkte att om jag föreställer mig att de gör lite ont så kan jag testa hur andningen går till och hur den hjälper mig redan nu. Så har jag övat så mycket jag kan tills det är dags.