BF våren 2011 i närheten av Malmö
ja jag meeeed, ska bli sjukt kul! jag har min vanliga baddräkt...
ja jag meeeed, ska bli sjukt kul! jag har min vanliga baddräkt...
vi ska på friskis ovh svettis!!billigare!
jag var ju hos BM i tisdag och gått upp nästan 6 kg men hon sa inget alls om det (hon är väldigt vettig och bra) hon sa att man inte skulle gå upp för (men allt är ju relativt) mycket men gå upp ska man ju göra. Dessutom äter jag godis, kakor och läsk som innan (inte varje dag men ibland, precis som förut) utan särkilt dåligt samvete. Tror inte man ska fokusera på hur mycket man går upp utan hur man mår. Man mår ju aldrig bra av för mycket onyttigheter oavsett om man är gravid eller inte men jag tror på en bra balans! För mycket broccoli är ju inte heller bra, precis som för mycket godis inte är bra.
usch det är så svårt att säga när man ska gå hemma...allt beror ju på hur man mår. Mitt drömscenario är att jag mår bra och allt är frid och fröjd och i så fall går jag hemma kanske max en vecka innan bf (24 april) men mår jag bra kan jag ju tänka mig att jobba hela tiden i princip. Min syster var hemma ganska länge innan hon födde och det var verkligen skittråkigt, man går bara och väntar. Mår jag dåligt och har ont, så har jag väl inte så mycket val i att vara hemma och vila och ta det lugnt och göra saker i den mån jag orkar. Jag kan ju också ta halvdagar här och där, komma in sent någon dag om jag har haft svårt att sova osv...gå tidigt en fredag och trappa ner helt enkelt. Vi får se, mår jag som jag gör nu så jobbar jag gärna så länge jag kan. Hellre det än att gå hemma; alla andra jobbar ju också så vad ska jag göra...och bebisgrejerna tar ju inte så lång tid att montera ihop om man nu behöver göra det.
ja det är trist!! Förhoppningsvis blir det komplikationsfritt och jag kanske får åka hem efter en natt..jag känner däremot fortfarande att jag vill föda i Malmö, det är ändå närmst oss och det blir inte långt för sambon att åka heller.
jag tänkte på UIlared men skulle få svårt att få med mig sambon,..och så kul tycker jag inte det är där så jag köper nog grejer här. Jag vill inte köpa för mycket heller, i fall vi inte kommer använda allt utan köper heller efter hand när jag märker att 'en sådan behöver jag', annars känns det som pengar kastade i sjön. Sen kommer vi få en del prylar och Ikea har skitbra och billiga bebisprylar. Så nej, jag skippar Ullared.
ja jag tycker också det verkar krångligt, det är inte du som är trög smilla;) jag vet ingen som tycker alla regler är jätte enkla att förstå sig på. Alla säger att 'det kan vara lite klurigt'...