-
Ja men hittar bara info om blod tidigt i graviditeten...inget om sent... :(SuzR skrev 2011-01-25 09:01:54 följande:men usch!!! hoppas det inte är någon fara....har du sökt på nätet något?
-
Tack för alla tankar! Det gick bra, det var ett brutstet blodkärl i tappen som hade blött. Skulle inte vara ngn fara, såg bra ut annars så nu kan vi pusta ut ! Jag skulle lyssna lite bättre på kroppen och inte (som i helgen) måla om hemma i 6 timmar utan paus...det var ingen god idé :)
-
Min sambo tyckte jag skulle ta med mig min mamma på polaren&pyret rean på hansacompaniet på lördag istället för att hjälpa till att måla....säger man ju inte nej till ;)
-
Jag vet inte om butiken ska försvinna? Det var min mamma som sa att de hade mkt rea men har de haft rea sen i julas vettifan hur mycket de har kvar nu :)
-
Jag har en fråga till dem som vet :)
Idag skickade jag in moderskapsintyg till försäkringskassan så jag kan få föräldrapenning sen. Men hur gör man med pappans 10 dagar. Anmäler man det någonstans så att han får ersättning? Ska man ringa ngnstans när han väl ska vara hemma den första tiden?
-
Tack för infon! Känns som det kan ta lite tid innan han får se de där pengarna? Iom att man ska anmäla precis när man blivit pappa och sen få hem en blankett efter det....aja! Det får gå helt enkelt.SuzR skrev 2011-01-27 08:21:14 följande:jag googlade och hittade detta:
www.niomanader.nu/pappadagar.htm
Min sambo tänkte vara hemma hela 4 veckor tillsammans med oss ifrån början. -
Jag har inte heller läst på särskilt mycket. Man får väl skaffa lite e-leg så man kan göra allt via internet sen. Vi har räknat lite på det och pallar inte med att klydda särskilt mkt 3 el 4 dagar / vecka tänkte jag ta ut.
Min sambo funderar på att gå ner i tid istället för att vara ledig på heltid . Så det inte blir så långa dagis dagar sen. -
En ny frågeställning inför bebis 28/4, åkpåse....det råder delade meningar över hurvida man behöver en i April/maj , hur gör ni?
-
Då får jag altså både gå emot min mor, svärmor och min sambo....spännande....
För min tanke har också varit att vänta med den där påsen...
Argumentet från deras sida var att man slapp sätta på barnet massor med kläder. Jag försöker komma på hur varmt det är i Maj månad ...men det är väl varken kallt eller varmt egentligen.
Min kära mamma frossade inne på POP och ngn annan butik inne på Hansacompaniet som också hade rea...
Någon som ser framemot att bli mormor :) -
Pappa Johan kan isf få förtroende att handla en åkpåse om det skulle behövas.Cathie skrev 2011-01-31 12:21:47 följande:Jag har köpt en åkpåse, men jag har ju bf 17 april och då kan det ju fortfarande vara lite kyligt. Egentligen köpte jag den för att den var på rea och för att det kan vara skönt att slippa köpa varmare overall som ändå kommer vara urvuxen till hösten. Åkpåsen behövs ju ändå sen. Men som sagt, det beror så mkt på vädret. I maj bör man dock kunna slippa åkpse tycker jag! Dessutom brukar det vara rea på såna "vintersaker" då, så behövs åkpåse, kan ni alltid fynda en då!
Idag gjorde jag glukosbelastningen... Och jag fick ett högt värde, 8,7!!! Så nu är det slut m godis, läsk, kakor och juicer för min del! Jag har iofs levt riktigt ohälsosamt i helgen och tydligen kan det också påverka. Men jag låg under gränsen iaf, så jag slipper göra om det!
Läskigt med glucostestet! Det är bara att hålla sig borta från det sockriga då?
Jag har den senaste tänkt på "lagen om all jävlighet" att bara för att jag nu låter bli...kommer jag säkert ha diabetes ändå....men jag gör iaf vad jag kan ! Trots trugande föräldrar & svärföräldrar...