• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Jag är så glad att jag inte har ont någonstans. Inga ryggsmärtor och inga onda sammandragningar. Jag har ju sammandragningar men de gör absolut inte ont. Rörelsemässigt känner jag mig något så när som vanligt. Lite svårare att nå ner att knyta skorna osv men annars inget speciellt.

Paulamaula: Hoppas verkligen hon stannar kvar i magen ett bra tag till så att hon hinner växa på sig lite innan hon tittar ut. Måste dock vara tråkigt att ligga hemma och bara vila och hålla sig stilla. men det är ju för en god orsak och ett bra mål att se fram emot   =)  

• Smilla

Som det ser ut nu så gör jag det. Fysiskt sett så hade jag nog orkat att jobba en vecka till men det jobbigaste just nu är nog psykiskt. Jag vill inte mer.

Dessutom är det skönt att vara hemma i god tid om det nu skulle vara så att han ska plockas ut med kejsarsnitt. Då brukar de ju ta bebisarna lite lite tidigare. Jag hoppas verkligen att jag slipper kejsarsnitt men som det ser ut nu så blir det nog så eftersom han inte behagar vända sig rätt igen. Nu har han verkligen fastnat i en dum position i magen....

• Smilla

Än så länge har jag inte gjort något vändningsförsök men oddsen för att det skulle fungera är inte så goda (både pga hans läge samt pga mig). Vi ska kolla igen nästa vecka hur det ser ut då men han lägger sig i alla möjliga positioner utom den han bör vara i. Hur gärna jag än vill gå igenom en vanlig förlossning så vägrar jag genomgå en sätesförlossning, helt uteslutet. Då får det tyvärr bli kejsarsnitt.

Fysiskt sett mår jag hur bra som helst. Inte ont någonstans och tycker inte att det är så fasansfullt tungt. Att vara gravid är så mycket lättare än hur jag föreställde mig det. Däremot är det lite jobbigt psykiskt. Jag vill hellre hem och göra lite nytta därhemma (boa in oss lite) samt att jag inte känner någon lust att jobba längre. Vissa dagar känner jag mig humörsmässigt bara för att gråta, utan någon som helst anledning. Det hade kanske varit skönt, inte speciellt konstruktivt men kanske skönt ändå. Ligga hemma och äta godis eller bara se på film. Min kalender är så fullproppad med inbokade saker nu så jag tycker knappt att jag hinner med något annat. Det är så mycket jag vill hinna göra och förbereda innan lille bebisen kommer  =)  

• Smilla

Förresten, igår var det ju några av er som pratade om molvärk eller förvärkar. Nu tror jag också att jag upplevt det. Inatt kände jag av molvärk ett par gånger fast det kom inte som en sammandragning (starkare och sedan svagare). Men under dagen idag har jag inte känt av något.

• Smilla

Vi vill också föda i Lund. Framför allt om det blir kejsarsnitt.

Jag var dock på ett litet "studiebesök" inne på förlossningen i Malmö här i veckan och det är verkligen fint i Malmö. Jättefina rum och allt är ju nytt och fräscht. Men jag väljer nog ändå Lund före Malmö.

• Smilla

Vi har tvättat allt, gjorde det direkt när vi köpte kläderna så det ligger färdigt i byrålådan och bara väntar.....

Ikväll ska jag på mamma-massage. Det ska bli sååå skönt och jag längtar verkligen! 1 timmes lugn och ro i värme. Allt sovande på sidan har också gjort att mina axlar känns lite mörbultade så det ska verkligen bli skönt med lite knådande där.

• Smilla

Jag måste ha typ 5 kuddar när jag sover! Annars är det helt omöjligt. 2 under huvudet, 1 mellan knäna, 1 bakom ryggen och en framför magen. Så jag är i stort sett "inbakad" i kuddar  =) 

• Smilla

Jag har inga problem med svullna fötter eller. Dock använder jag stödstrumpor för säkerhets skull och det är himla skönt att ha på sig. Kanske inte så jättesexigt men skönt....  Å andra sidan vet jag inte hur sexig jag är på en skala nu ändå. Jag känner inte så himla snygg när jag tittar mig i spegeln iaf  =)

• Smilla

Jag älskar också min mage. Den är jag nog allra mest nöjd med just nu!! Kroppsmässigt  överlag känns det nog också ganska bra.

Vad jag däremot inte alls gillar nu är mitt ansikte. Det är därför jag känner mig så osnygg varje dag. För det första så behöver jag verkligen gå till frissan nu. Har en tid nästa måndag och det känns som tusen år tills dess. Allra helst hade jag nog velat ha en papperspåse över huvudet varje dag för att jag ser så risig ut. Jag känner inte riktigt igen mig själv när jag tittar i spegeln på morgonen. Jag har även fått tillbaka en del finnar igen i ansiktet och det känns inte heller så fräscht. Men om en vecka lär jag nog känna mig lite bättre när jag varit hos frissan, det brukar pigga upp!!  =) 

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö