BF våren 2011 i närheten av Malmö
Så de flesta läkare finns även i ystad nu =)
Sovande ja...åhhhh vad jag längtar tills jag får ligga på mage igen! Detta sovande på sidan dödar mina höfter...vaknar på nätterna av att det värker i dem .
På tal om skor...jag ska nog köpa ett par easytones till vårens alla prommenader :)
Jag använder också stödstrumpor och de hjälper mycket !
Nej...sexig...det har jag inte känt mig på ett tag. Jag hade dock nöjt mig om jag kände mig fin, men inte det heller. Men det är inget lite prommenader inte kommer att lösa sen...
Jag saknar min gamla kropp helt klart...jag är inte den som njutit av att bli stor , jag må låta tråkig men så är det!
Men jag vantrivs inte heller...det kommer ngt fint till oss snart ! :)
Haha det är super-overkligt ! Förstår det inte alls hoppas det är normalt så man inte får jättechocken allan sen :)
Jag tror att jag har förvärkar, jag känner absolut ingenting mer än att magen blir hård som en boll. Är det förvärkar? Men jag känner inte att det drar ihop sig eller någonting. Jag får sånna där flera gånger om dagen, ibland flera på raken.. Är det också ok? Långt tills nästa BM besök...ni kanske vet? Och ibland när jag ställer mig upp...typ när vi käkat middag hemma el ngt så trycker det på bakåt liksom...märklig känsla...
Jag såg En unge i minuten igår ! Bra program! Jag har sett den brittiska versionen också men den här är klart bättre. Det känns alltid lite närmre när det är från ett svenskt sjukhus. Det såg iaf roligt ut att vara barnmorska...det såg mest ut som de satt i grupp och skrattade åt olika saker. Var lite nyttigt att se hur ett akutsnitt kan gå till. Ush..hoppas verkligen inte att det händer......
Jag rös till lite också när den andra kvinnan kapitulerade lite och sa att hon inte orkade mer.....
Tappa kontrollen och få panik där är väl det värsta jag kan tänka mig ska hända.
Tack Cathie för svaret !! Jag tror min sambo blir mer orolig över det än jag. Helt otroligt att det inte kan göra ett dugg ont . Det bara blir hårt liksom! Övning övning...
Låter sådär att ha tentor och examens arbete hängandes över sig nu, jag är inte avundsjuk ! Jag börjar t o m vackla lite kring mitt hemgångsdatum. Kanske blir en vecka tidigare ändå....
På tal om tidig/sen avnavling på sjukhuset
Det är inte bara mamman som utsätts för blodförlust p.g.a. förlossningsvårdens överdrivna "stjälpsamhet", utan även barnet. Vid tidig avnavling blir ca 30-50% av barnets blod kvar i moderkakan. Men Moder naturs visa plan var att moderkakan skulle fortsätta att försörja barnet med syre under de första ca 3-5 minuterna efter födseln, samtidigt som det resterande blodet i moderkakan pulserar över till barnet, medan lungorna gör sig redo att överta andningen. Och i det här blodet, som barnet alltså förlorar vid tidig avnavling, finns stamceller och annat viktigt skydd mot sjukdomar. Bl.a. cancerbekämpande t-celler och dopaminproducerande celler. Dopamin-producerande celler är något som bl.a. personer med ADHD saknar. Så, här har vi kanske förklaringen till att ADHD, Autism m.m. ökar lavinartat nu sedan avnavlingen sker tidigare än någonsin, eftersom navelsträngsblod blivit så högst intressant inom stamcellsforskningen."