• abbi

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Smilla skrev 2010-09-20 16:47:54 följande:
    Man kommer bli flyttad fram och tillbaka flera gånger med BF. På FL kan de ju inte räkna ut exakt när själva befruktningen skedde. Antingen går de efter senaste mens eller ägglossning. Men efter ägglossningen kan det ta olika lång tid för ägget att fastna. Dessutom kanske man inte har ägglossning exakt när FL beräknar den.

Hos Capio senast fick jag 2 olika datum. 5 april och 11 april. Enligt deras snurra har jag BF 5 april och enligt storleksmätning vid VUL den 11 april. Slutligt BF får vi vid senare mätning.
    Ja jag säger att någon gång i början av April är den beräknad..:)
    Åh jag längtar till den 4 okt. UL igen och då får man se bebben! Den har nog vuxit mycket på de veckorna man såg den senast! :)
  • abbi
    Smilla skrev 2010-09-20 17:00:58 följande:

Jodå, jag hade långt hår och har det fortfarande  =) 

Jag ska göra mitt Nupptest dagen efter dig, den 5e. Jag tror min barnmorska heter Ann-Therese. Men på Capio ska jag ha  Annika. Vem har du på Capio?

Jag ska försöka att inte lägga så stor vikt vid det exakta BF-datumet för man kommer väl ändå gå över tiden  =)

Är det någon som ska ta reda på vilken kön det blir på bebisen förresten? Jag är så himla nyfiken så jag kan inte hålla mig. Jag måste få veta. Fast det är säkert en pojke. I vår familj blir det tydligen bara pojkar.  =) 

Jaha häftigt! Då följer vi varandra rätt tätt! :) Jag kommer att ha Lotta tror jag hon heter..

Vi kommer också att ta reda på könet, mest för att min sambo är så nyfiken och då kan jag inte heller hålla mig! Min känsla säger ena dagen flicka, men ibland dyker det upp pojkkänslor också! hihi Det spelar verkligen ingen roll..men det är kul att få veta tycker jag!
  • abbi

Jag har också mitt träningskort och det bara står o h tickar pengar! Funderar på att säga upp det, och istället börja simma eller ngt sånt? Någon som är sugen?

Namn är skitsvååårt! Speciellt pojknamn!

Har ngn berättat på jobbet än?
    Jag väntar minst 2 veckor till! :)

• abbi

Japp lite senare kan vi gå på gravid yoga och vattengympa ;)
    Mm just det på ditt jobb vet en del! :)

Just nu är jag vääldigt andfådd och täppt i näsan fast inte förkyld! Hört att man kan få graviditets nästäppa! :(

• abbi

MJB: oj nu när jag tänker efter så nyser jag minst en gång om dagen hahaha! :)
    Jag har ett par trappsteg upp till mitt kontor och jag blir sjukt andfådd på bara de stegen! Inte klokt! :)

• abbi

Jag mår också bra! Det jag känner är hunger och som sagt andfåddhet! Har även börjat få lite halsbränna tycker jag.. Min trötthet har inte försvunnit heller.. Fast den kommer och går!

• abbi

Jag är med på det! Jag älskar att ta det lugnt! ;) längtar hem till soffan när man sitter på jobbet! Hihi

• abbi

Smilla: Det med RUL bokningen var ngt bm på capio sa åt mig att när jag har varit på KUB testet skall jag boka tid för RUL! Men hon sa även att jag skulle vara lite tjatig på dem på cura så att jag verkligen får RUL! Jag fattade inte vad hon menade egentligen, för ul i vecka 18 är väl rutin??

• abbi

Jag är ockSå lite så! Älskar små fina flickiga klänningar och sånt! ;) Men det behöver ju inte vara rosa! Hihi ;)

• abbi

SuzR: hihihi ja vi måste åka dit! Man kan säkert hitta massa saker där! :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö