Smilla skrev 2010-10-06 13:53:20 följande:
Lindarosen1976: Bra att du tänker positivt. Men fy vilken hemsk chef!! Finns det inget att göra? Visst, man kan ju dra det till DO eller JO men risken är att man själv inte har några bevis. "Löftena" har ju säkert inte varit skriftliga t.ex. Vad har du för anställning? Är det timanställning? Då har man ju tyvärr heller inget löfte om ett visst antal timmar oftast.
Bu för sådana chefer! Jag hade nog sagt en del väl valda ord till min chef om han gjort så. Men som tur är har jag väldigt bra chefer som har blivit jätteglada och gratulerat ordentligt. De har även ställt upp väldigt bra, framför allt eftersom jag mått så dåligt under början av graviditeten. Det har ju varit lite svårt att jobba då.
Han kommer att få höra ett par väl valda ord när jag slutar den saken är säker!
Ja jag är bara timanställd efter att ha gått in i väggen för 2 år sedan så jag valde att bara jobba ett visst antal timmar i månaden tills kroppen ville fungera som vanligt. MEN han behandlar alla anställde väldigt illa så jag är inte ensam på jobb med att tycka illa om honom.......
Tyvärr älskar jag mitt jobb och vill gärna stanna efter min mammaledighet som jag faktiskt bara tänkt ta ut tills sep-11 och sedan gå in och jobba 2-3 kvällar på jobb då pappan till bebisen väldigt gärna vill vara hemma. Men icke så nicke nu........det finns massor av företag som skulle uppskatta en bra och lojal anställd så jag har redan slängt ut lite ansökningar :)
Allt löser sig tillslut så jag njuter av de dagar jag jobbar och resten kan kvitta.........det är ju hans förlust i vilket fall som helst :)