• Renesme

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Memorativa- Du kan få bebis närsom! Har du fixat och donat med allt? Vi har jättemycket kvar då vi hålller på att måla om och flytta om i huset. Säng skall handlas och vagn samt babyskydd skall hämtas och sen är det en del småsaker oxå...Hade tänkt packa "väskan" idag då jag inte gjorde det när jag väntade Kian och blev ganska överraskad och förvirrad när förlossningen satte igång i v 37....inte lätt att packa då......   :)
    Haha, nej det skulle jag inte vilja påstå. Allt utom förbrukningsvaror är dock införskaffade, kläderna är tvättade och sängen ihopsatt. Har hämtat hem babyskyddet men vagnen hade vi tänkt hämta i helgen (om hon inte beslutar sig för att komma då). Väskan är påbörjad men kommer säkerligen inte avslutas förens det är dags att åka in (är lite ombyte till mig och gubben som inte är packat ännu).

Håller på att dö av tristess här hemma i alla fall, ALLA är iväg och jobbar och här sitter jag liksom, hurra!
  • Renesme
    Sofie22 skrev 2011-03-04 13:03:51 följande:
    Jag ska föda i Ystad.
    Gjorde det med min dotter också och jag är nte missnöjd med något. All personal var underbar och det kändes inte som sjukhus heller.
    Va inne i Malmö först i vecka 32 för jag ramla i en trappa. Aldrig mer säger jag. Allt var kaos och de visste ingenting. De yrade runt och jag åkte från ställe till ställe.
    Men visst, de har ju gjort om nu, detta va två år sedan.
    Men Ystad blir det om vi hinner dit från Svedala =)
    Ystad har jag bara hört bra om från annat håll också, men det är ju en rätt bra bit dit tyvärr :/
  • Renesme
    Men ni som ammat innan.... kan man göra både och? Amma och pumpa ut  och ge i flaska? Om jag t e x vill åka och träna och bebisen heeelt plötsligt vill äta trots att jag ammat innan. Kan man då bara använda sig av nappflaska tro ? Vill ju förståss inte att hon ska rata bröstet sen....
    Det finns en sorts kopp på apoteket som barnet får använda i stort sett samma teknik för att bli matad ur som det har när det blir ammat.. Det blev vi rekommenderade på neonatal häromveckan i alla fall när vi låg där.
  • Renesme

Nu har bebis kommit! (eller ja 11/3) 3510 gram och 3 dagar gammal va hon 50 cm.
    Tog 10 ½ timme från vattnet gick här hemma (utan värkar) tills hon var ute under smått dramatiska former!

Men nu är vi hemma och mår allihopa jättefint! (förutom den där tärande tröttheten då :P)

• Renesme
    Peecock skrev 2011-03-26 16:10:51 följande:
    Grattis till dottern! :)
    Tack :)
  • Renesme
    Paulamaula skrev 2011-03-26 19:06:37 följande:
    Grattis till första bebisen i tråden !! Hoppas allt gick bra. Nu tycker jag att våra lilla tjej kan komma ut.... Börjar bli tråkigt och tungt nu, tycker jag..
    Tack! Det slutade bra i alla fall. Hon fick inte upp slemmet från luftvägarna själv och fick problem med andningen.. så det blev några dagar på neo. Men nu är vi hemma sen ett tag och det är jättebra med henne!
  • Renesme
    Cathie skrev 2011-03-28 11:20:41 följande:

Haha... jo hinnsvepning är att de kollar hur mogen tappen är i v 38-40. Om den är tillräckligt mogen kan bm stimulera fosterhinnorna. Hon sa att risken för att gå över tiden m 2 v sjunker från 14% till 4%. Det innebär alltså att det är större chans att förlossningen sätter igång i tid och att man inte går över så länge... Lät ju lockande! Inte själva processen alltså, men resultatet

Min förlossning startade dagen efter jag fått en hinnsvepning, så tösen kom på 40+4 :)
  • Renesme
    abbi skrev 2011-03-29 11:28:35 följande:
    Ska man ja med sig blöjor till bb? Till bebben alltså?
    Det varierar nog lite på var du föder. I Lund så får man två stycken väskor fulla med prover på blöjor, kläder osv.. där i ligger ett paket pampers och ett paket libero.
  • Renesme
    Hanna1983 skrev 2011-04-21 18:21:03 följande:
    Jag svettas också något kopiöst! Vaknar mitt i natten av att jag är helt blöt... Och när jag är ute och promenerar rinner det... Riktigt ofräsch känner man sig. Jag häller också i mig vatten. Inte så konstigt om man behöver kompensera för såväl svettningar som amning! Vet ni om det där med svettningarna kommer att avta snart? För det håller väl inte i sig hela tiden man ammar hoppas jag?

Glad påsk på er!
    Tror det tog ungefär 4 veckor tills jag slutade svettas som en gris :) Nu efter nästan 7 veckor så är svettningarna på normal nivå igen :)
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö