BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hur blir det imorn? Blir d nån träff? Jag är på babycafet fram till 12 men efter det är jag tillgänglig
Hur blir det imorn? Blir d nån träff? Jag är på babycafet fram till 12 men efter det är jag tillgänglig
Här verkar det inte hända så mycket. Vi har precis kommit hem från vår semesterresa till Rhodos. Lillen var glad och nöjd hela veckan och allt gick jättebra. Han fick bada lite i poolen varje dag och det gillade han.
Idag är det dags för babysim och idag ska vi dyka.
Var hos BVC precis innan semestern å jag fick nästan lite bannor för att lillen väger för lite. Han har blivit vansinnigt lång men vikten har d inte hänt så mycket med. Fast jag är inte orolig å jag tar inte åt mig av vad BVC säger heller. Hans pappa är ju 2 meter lång å är jättesmal så lillen brås ju verkligen på honom. Lillen är en kopia av min man.
Hur går det med maten för er alla nu? Nån som slutat amma helt? Vad äter era små under dagen nu?
Jag har stått och lagat en massa barnmat här och fryst in, mest så att det blir billigare men även så att jag vet vad han får i sig. Under semestern åt han färdig barnmat och det gick också jättebra. Jag har gjort torskpure med dillsås samt kalopsköttpure med en god örtsås. Det som är bra med egen barnmat är att det blir väldigt likt ens egen mat samt att det är så gott att man faktiskt skulle vilja äta det själv. Frukt och bärpureer är ju också så lätt att göra. Mango/banan är nästan favoriten.
Cathie: hoppas ni hade en fantastisk bröllopsdag! Men vad jobbigt det där med BVC och vikten.
Jag försöker att inte ta åt mig av vad BVC säger om vikten på lillen. Jag tror att jag ser själv om han skulle väga för lite. Så länge han är pigg och glad och energisk så finns det inte en chans att han mår dåligt. Och det är ju inte så att jag inte ger honom tillräckligt med mat. Han får så ofta och mycket han vill. Och i den mat jag själv gör till honom är jag noga med att lägga extra mycket fett i som jag vet att de behöver.
Jag ammar också en del mål fortfarande. Fast det är mellanmålen samt nattmaten. Lunch och kvällsmål står han sig bättre på riktig mat samt gröt. Han tycker det är mysigt med amningen så jag fortsätter ett litet tag till. Jag tror han känner sig trygg av det.
Lillen vaknar ca 1-2 gånger per natt trots både välling och gröt på kvällen. Ibland kan han t.o.m äta fler gånger än så på natten men oftast är det 1 eller 2 gånger.
Enligt BVC så brukar inte bebisarna börja sova hela nätterna utan att äta helt själva utan det var något man fick vänja dem av med. Så trodde inte alls jag att det var. Jag har gått här och väntat och väntat på att han skulle sluta äta på natten.
Men visst, en del bebisar slutar säkert att äta på natten av sig själva så det gäller väl inte alla. Vår lille E får vi säkert vänja av. Jag försöker varje natt att stoppa in nappen på honom istället och få honom att somna om utan att äta men oftast blir han skitförbannad och börjar vråla. Kul...
För det mesta fungerar det bra även om jag inte sovit så mycket men ibland så känns det som om jag har bakfyllan from hell när jag vaknar. Tröttheten kan vara jobbig ibland. Tur att det finns en mjuk, varm och glad liten bebis som väcker en så att man blir på bra humör när man vaknar.
Nämen usch vad läskigt. Jag är också rädd att lillen ska ramla. Än så länge ligger han där man lagt honom men snart så gör han väl inte det. Han kan inte vända på sig än och tar sig ingenstans heller.
Jag ammar inte heller längre. Jo, på natten då han fortfarande vill snutta. Men annars är det välling, förmiddagsfika (frukt), lunch, em-fika (smörgås +frukt), gröt och sedan välling igen.
Han väger fortfarande alldeles för lite. Senaste gången vi vägde honom vägde han in på exakt samma vikt som gången innan dess igen. Inte bra. Så nu är det täta invägningar igen och jag får vara noga med maten. Men han äter ju massor.
Det hade verkligen varit trevligt att ses. Jag har ju som sagt inte lyckats vara med innan så det hade verkligen varit kul.
Jag får inte sova alls. Har inte sovit på flera månader och det börjar kännas i kroppen rejält. I snitt får jag sova ca 4 timmar per natt. Lillen kan nämligen få för sig att äta minst 4-5 gånger per natt. Ja, jag vet att de från och med 6 månader inte behöver det men han har fått det till en riktigt ful ovana och hittills har vi inte haft möjlighet att vänja honom av med det.
Här syns inga tänder än. Han gnager och suger på allt men inga små bissingar syns till.
Mina svärföräldrar kommer ner på besök denna helgen och jag ska hämta dem på Sturup på fredag förmiddag. Kan vi skjuta på det till nästa vecka?
Vad sägs om en träff denna veckan? finns det någon dag då vi skulle kunna ses på fika?
Jag kan både tisdag och torsdag. Fler som kan?
Abbi: nej, det blev inget och tur var kanske det för lillen har varit dålig hela veckan. Vart har ni flyttat? Inom stan eller någon annanstans? Lgh eller hus?
Japp, visst gjorde vi det. Ska ni också det? När får ni huset?
Om det är så att ni flyttar till fågelgatorna så kanske jag vet vilket det är. Köpte ni det nyligen? Det kan vara så att vi nästan blir grannar nämligen!
Aha, men det är ju verkligen inte långt från oss. Vad roligt!
Ett av våra grannhus har nämligen varit ute till salu och är visst sålt nu så jag trodde att det kanske var det ni hade köpt.