• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Jag var också och tog blodprov idag inför KUB. Jag gick in i v13 igår och allt känns bra. Nästa måndag är det dags för ultraljud. Jag både ser fram emot det och är lite nervös. Man vill ju så gärna att allt skall vara bra.

Just nu så tror man nog bara att jag ätit några bullar för mycket för det är väl så min mage ser ut nu känns det som. Jag längtar okså tills jag kan känna bebisen. Fast eftersom det är första barnet får man nog vänta ett bra tag på det.

• Smilla

Jag var där vid 8 imorse.  KUB-testet skulle egentligen varit på tisdag men vi fick förhinder och fick tid på måndag istället. Så vi skall vara där kl 9. När skall du vara där?

• Smilla

@ MJB: Gjorde du VUL i v15? Gör man inte vanligt UL då? Jag ska på NUPP-testet på måndag och då är jag i v14 och det blir tydligen ett vanligt ultraljud (på magen) och inte vaginalt. Kul att allt såg bra ut!!

Jag längtar också tills jag får se mer av bebisen. På de första ultraljuden har man ju bara sett typ en amöba-liknande varelse. Senaste gången fick vi dock se båda armar och ben och huvud tydligt och det var ju väldigt kul.

Det är ju väldigt vanligt att få ischiasproblem under graviditeten. Jag har ofta ont i höftena nu och jag har väldigt ofta ont i ett område på vänster sida av kroppen strax nedanför svanken, nästan rumpan alltså. Vi får väl se om det blir bättre med lite träning.  

• Smilla

Förresten, det här RULet man gör i v18. Räknas det i min graviditetsvecka 18 eller i 18+0 (ungefär) eller räknas det i "bebisvecka" 18 (vilket ligger 2 veckor efter graviditetsveckan). Någon som vet? Nu är jag i v13 (12+2) men min bebis är ju egentligen bara i bebisvecka 11.

Ibland blir jag så himla förvirrad. I alla böcker man läser så står det alltid olika. Jag har t.ex. en fyll-i-bok om graviditeten, vecka för vecka. Men för ett tag sedan så kom jag på att det verkar som om den räknar "bebisvecka" och inte graviditetsvecka. Jag blir helt förvirrad.  =/  Det står nämligen inte i den boken hur de räknar.

• Smilla

Jag har också för mig att det är min graviditetsvecka man räknar från. Men det är ju lite förvirrande ibland när det står olika överallt. Jag fick med mig hem ett papper från mödravårdscentralen om hur hela graviditetscykeln ser ut och när olika saker sker och där verkar det som om RUL utför i bebisvecka 18, dvs gravvecka 20.

Vi får väl se vad som händer helt enkelt! =)

• Smilla

Jag kommer också att berätta på jobbet i nästa vecka. Min chef vet om det då jag har tyckt att det har varit schysst att berätta det för att jag varit hos läkaren ett par gånger och varit hemma lite. Känns ju bättre att de vet varför jag varit borta lite och varför det varit lite tufft på jobbet ibland när man mått dåligt. Men inga andra vet än så länge så de får reda på det i nästa vecka efter KUB.

Jag bölar också en hel del.....men kanske lite mer nu än vanligt. Jag grät hejdlöst för ett litet tag sedan när jag tittade på "16 and pregnant" (eller vad det nu heter) på MTV. Det var en tjej som adopterade bort sitt barn trots att hon inte riktigt ville. Hennes föräldrar mer eller mindre "tvingade" henne och då grät jag floder. Tur att jag var ensam hemma  =) 

• Smilla

Jag gråter allra mest när jag ser glada återföreningar, bröllop eller liknande. Min favoritgråtfilm är Love Actually. Jag vill gråta lite nu bara jag tänker på den nästan. Man kanske skulle ta och se den i helgen  =)

• Smilla

Min man la i majs i korvstroganoffen och min värld gick under....  Vanligtvis tycker jag om majs men i korvstroganoffen var det oätbart helt plötsligt. Storgrät nästan.  *tramsigt värre*  Gissa om min man stirrade på mig med stoooora ögon och undrade vad som hade hänt....

• Smilla

Lindarosen1976: Välkommen hit!

Idag känns allt väldigt bra. Stressigt på jobbet men dagen går ju så fort då så det är bara bra. Skönt att det äntligen är fredag! Även om jag verkligen vill att helgen ska vara så länge som möjligt kan jag ändå inte låta bli att längta tills måndag då det är dags för KUB. Jag vill se så att lilla Liten har det bra därinne  =)

• Smilla

Än så länge är jag inte så nervös. Jag är mest nyfiken för jag vill så gärna se den lilla igen. Men jag lär nog bli lite nerös när jag väl ligger där.

Det värsta är när man ligger där och väntar på att de ska säga vad de ser på skärmen. De gånger jag har varit på VUL så har läkaren alltid tittat på skärmen med en riktigt bister min en lååååång stund och under den stunden hinner man tänka en hel del. Typ "tänk om den har 3 armar"  =)   Sedan har de dock brustit upp i en lite gladare min och sagt att allt ser bra ut.

Det är nog min lätt hypokondriska sida som gör sig påmind.....

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö