-
Satsar på täcke o kudde :) Om man behöver åkpåse i April/maj vad tusan ska man då ha i Nov/Dec? har massa vänner som fått barn i April o dom köpte täcke o kudde och la i en extra filt vid behov :)Peecock skrev 2011-01-31 08:05:45 följande:En ny frågeställning inför bebis 28/4, åkpåse....det råder delade meningar över hurvida man behöver en i April/maj , hur gör ni?
-
Hej alla töser.
Så då va jag tillbaka efter att ha jobbat 2 veckor på syrrans jobb medans hon låg och latade sig i Thailand :)
Har bestämt mig för att jobba denna helgen med på jobb och sen gå hemma fram tills förlossning, min kropp strejkar en smula nu.
Vi va på sista ultraljudet förra Måndagen och fick se Thea i 3d.....herregud så kul det va :) Vi såg att hon har min pyttelilla näsa och sin pappas stora läppar :) Nu håller jag bara tummarna för att hon får hans fina röda hår :) Jag älskar rödhåriga barn :)
Thea beräknas väga 3400gr vid födseln och det känns ju lagom, inte för att jag tror jag kommer gå tiden ut. Känns snarare som hon förbereder sig för att komma snart. Grymma förvärkar, lite annorlunda känsla i kroppen nu och lite andra symptom.
Ska erkänna att jag börjar tröttna på att vara gravid :( Magen älskar jag men nu är det tungt och slitsamt. Sover dåligt pga vadkramper från helvete, Thea vill helst att jag ligger rak lång på rygg och den ställningen har jag svårt för att gilla........får knappt luft ju :(
Nåja vi har bestämt oss för att föda i Lund, varit på besök där och gud vilken härlig personal dom har :) Gillar att Fredrik får stanna kvar och att familj/vänner får komma dit o hälsa på med :) Inte på rummen dock men i restaurangen :) Jag fick en så gullig barnmorska som visade oss runt så henne har jag paxat hahahahaha. Hoppas hon jobbar när det är dags :)
Hoppas ni alla mår bra iaf :) Nu är vi snart MAMMOR :) Hur sjukt är inte det?? Jag fattar nog fortfarande inte det :) -
Jag ska vara hemma 6 månader på fulltid och sedan gå in och jobba 2 kvällar i veckan, Fredrik vill gärna få en chans att vara hemma med så vi löste det genom att han tar ut 2 dagar i veckan efter 6 månader :)
Fick verkligen en chock när jag såg hur lite pengar man får......skrämmande ju :/
Imorgon bär det av till Ullared.........inte för att jag behöver handla mera men man kan inte tacka nej när folk ska dit hihi. Kommer säkert hem med massa bra saker :)
Jobbade min sista dag i Lördags så nu ska jag bara njuta i 4 veckor innan hon kommer :) Har förvärkar from hell och undrar verkligen om hon kommer stanna tiden ut......känns som hon kommer slå sig ut snart hahahaha.
Ha en mysig Måndag alla :) -
Åh förlossningsbrevet :) Mitt är också klart.......visste knappt vad jag skulle skriva men tror jag fått med det viktigaste :)
Väskan är packad, hennes rum är klart och nu väntar vi bara :) Jösses låt dessa 4 veckor gå snabbt hihi.
5 vänner har fött nu och gud jag fattar inte att det ligger en sådan liten i min mage.....overkligt :)
Börjar bli trångt om plats där inne........sparkarna gör mer ont och magen hoppar så man blir rädd ibland :)
Har ni gått upp mycket? Jag har gått upp exakt 10kg, det känns ju lagom och det hinner väl bli några till innan hon kommer :) Tur jag har parken här utanför så jag kan promenera bort dom i vår/sommar :) -
Äh skit i vad du väger :) Huvudsaken är att ni mår bra ju :)Peecock skrev 2011-03-14 13:20:49 följande:
Evigt tacksam abbi för att hon instruerade mig hur jag skulle skriva förlossningsbrev. Så nu har jag också gjort det. Jag har inte packat någon väska än men lagt undan lite grejer.
Men jag är nog den med senast bf tror jag!? 28 April .
Jag märker också av platsbristen där inne. Ibland tror jag hon ska kika ut ur min navel.
Sist hos BM hade jag gått upp 10 kg, och det känns inte så skoj...men jag gör så gott jag kan för att hålla mig i skinnet. Hade tyckt det var lite roligare att gå till BM om jag slapp väga mig.
Meeeen jag har också park nästan precis vid mig... räknar med ett bränna många kg där :)
Jag ska ha den 18/4 om hon kommer som hon ska hihi.
Skulle eg på smärtlindringskurs idag men orkar inte röra mig.......tror jag har bra koll endå och jag har bett barnmorskan förklara när jag kommer in på förlossningen om vilka alternativ jag har.Inte lönt o bestämma sig redan för jag antar jag ångrar mig sen endå :) det får bli som det blir :) -
Man missar mycket när man inte är inloggad :)
Abbi: gud vad spännande :) Herregud ett snitt är inga problem, min bästa vän gjorde ett för 2 veckor sedan och hon mår hur bra som helst, din sambo får dock hjälpa till lite extra men det är ju bara trevligt :) Jag håller tummarna för er :)
Min slempropp gick imorse.......har haft förvärkar i en vecka nu som gör riktigt ont alltså :/ Känns som det börjar närma sig snabbt nu och nu är jag inte så himla tuff längre hahaha. Vill eg bara ha det överstökat och få ut henne så vi kan börja njuta :) Nåja det är bara att vänta tills hon är redo :)
Vi har pratat lite om att åka till Thailand i November tillsammans med en väns familj, dom har rest mycket med sina barn så det känns helt okej att åka lite längre bort med bebis :) Pratade med min Bm om det och hon sa att barn ofta klarar värmen bättre än vuxna så nu ska vi planera lite :)
I sommar blir det bara att umgås med vänner och njuta i sommarsugan lite......den ligger mitt inne i skogen i Höör så att komma dit känns som att landa på världens lugnaste ställe :)
Jag fikar gärna nästa vecka med er om ni ska göra det :) bara hojta till :) -
Jag satt o kissade imorse och då kom den, kände absolut inget alls :) För att låta äcklig va det precis som när man har mens......så nix jag märkte ingen skillnad alls :)Smilla skrev 2011-03-24 10:47:30 följande:Åh, snart blir det verkligen bebisar här! Slemproppar som gått och kejsarsnitt innan BF. Nu närmar vi oss!!
Jag tror att min lille dröjer ett tag till men för säkerhets skull har jag ändå bäddat med läckageskydd i sängen om vattnet skulle gå på natten. Jag har köpt både plastad frotté samt att jag fått ett sorts skydd som man vanligtvis har för sådana som brukar kissa i sängen. Min systers ena lille pojke har haft lite problem med det tidigare så hon hade sådana skydd över och jag fick ett för att kunna ha nu om det skulle hända något.
Känns det något när slemproppen lossnar och märker man någon skillnad? Hur känns dina förvärkar, Lindarosen?
Mina förvärkar ja....hmmmm sjukt svårt o förklara men jag har hemskt ont i underlivet, känns som det trycker på enormt och med jämna mellanrum drar hela magen ihop sig precis som ruskig mensvärk och det gör galet ont i 10 sek.......så har jag det flera ggr varje dag. Bm sa att det är bara för att kroppen håller på att förbereda sig inför vad som komma skall :) Pinvärkar kallas det visst.......o ja det är ingen rolig upplevelse alls kan jag lova.man blir helt svettig och lite illamående o rädd faktiskt. Nu är det så himla nära så man undrar ju om det sätter igång eller det bara är förvärkar. MEN spännande :) Jag försöker hålla igång på dagarna och promenerar lite i parken......det gör inte alls lika ont om man rör på sig :)
-
Nej det va inte planerat, hon sattes igång men på 48 timmar så hade hon inte öppnat sig merän 5 cm så dom tog snitt :) Hon har även gjort ett akutsnitt för 13 år sedan :) Hon sa att det absolut inte alls va så jobbigt som alla säger......hennes rekomendation va att du så fort di bara kan är uppe o går.......då läker du fortare :)abbi skrev 2011-03-24 15:57:58 följande:Oj va spännande! Snart är här kanske några bebbar! ;)
Lindarosen1976: jasså hon fick snitt? Var det planerat? Tack för du berättar känns lugnande! :)
Oroa dig inte det kommer gå super bra ju :)
Idag har jag ännu fler förvärkar......jösses alltså nu tycker jag allt hon kan komma ut ist för att göra sin mamma illa hahahaha.
ha en mysig helg alla :) -
Hej flickor :)
Jodå det är allt förvärkar ni har.......fy tusan dom kan göra ont. I Fredags hade jag värkar i 6 timmar var 10:e minut men sen stannade dom av.......trodde jag skulle dö där ett tag faktiskt o sen när mina vänner sa att det ska kännas 100 ggr värre började jag gråta. Herregud vad tusan har man gett sig in på???? Nåja det kommer ju ut något ljuvligt av det så det är bara att bita ihop :)
Ska strax till Bm och ska fråga henne om hinnsvepning........har aldrig hört talas om det innan så tack för att ni tog upp det här :) Känns som jag skulle vilja göra det iom jag har haft värkar ett tag nu......vill bara föda nu o slippa gå o vänta. Känns himla jobbigt att bara vänta på mera smärta :/
2 veckor kvar till Bf iaf......herregud vad tiden gått fort :) Är ni nervösa? Jag är :) Jag fattar fortfarande inte att jag ska bli mamma hihi -
Jag mår med jätte illa........usch och fy alltså :(
Pratade med min Bm om hinnsvepning i Måndags, det var inget hon rekommenderade då bebisen kunde bli stressad om tappen inte är mogen. Så jag bestämde mig för att låta det vara och bara vänta. Känns ju ändå inte så himla farligt att gå 2 veckor över tiden om det nu skulle visa sig att det blir så :)
Har varit lite nedstämd nu ett par dagar pga all smärta o illamående, så igår kom mannen hem med dom finaste Fred Perry tygskorna jag tittat på i stan :) Det va himla gulligt och jag fick lite dåligt samvete att jag skriker på honom o gråter när jag har ont :( Men han förstår säger han.
Jag kollade på en unge i minuten i Måndags men fick stänga av........fy tusan jag fattar inte hur jag ska klara den smärtan längre :/ Eller så är det bara naturligt att man reagerar lite extra nu precis innan man själv ska föda......jag grät o sa till Fredrik att nähä du nu vill jag inte detta alls......jag har ångrat mig :)
-
STORT Grattis :)abbi skrev 2011-04-04 20:02:15 följande:Tack!!!
-
Hej alla :)
Herregud jag har ju helt glömt att titta in här men nu har jag läst ikapp :) GRATTIS till alla bebisar!!!!
Thea kom den 17/4, förlossningen tog 3 timmar bara så jag hängde knappt med alls :/ Det gick helt för fort! Men allt gick bra trots en idiot barnmorska som ville skicka hem oss och 20 min senare födde jag.....nåja slutet gott allting gott :)
Hon vägde 2842 gr o va 49 cm lång :)
Vi mår jätte bra och jag är förvånad att alla graviditetskilo försvann på 2 veckor....herregud :) Nu är man bara lite degig om magen hahahahaha.
Vi är ute o går massa och tyvärr har jag inte tillräckligt med mjölk så vi ger ersättning och så ammar jag lite just för mysets skull.
Hoppas ni alla har det bra med era bebisar :)