BF våren 2011 i närheten av Malmö
Härligt! Grattis till er! Hoppas att allt gick bra.
Yeahcarro, hur går det för dig?
Härligt! Grattis till er! Hoppas att allt gick bra.
Yeahcarro, hur går det för dig?
Nu har jag äntligen lite tid att lika in här! :) Vår kille äter typ var fjärde timme på natten, precis som era. På dagen, och framför allt på kvällarna, är det tätare mellan gångerna. Ibland vill han dock endast använda mig som napp för då blir han arg när det kommer mjölk! :) Som tur var har han börjat ta den riktiga nappen också ibland så det gör det hela lättare. Vilmer somnar väldigt ofta när han äter så ofta äter han lite till när han vaknar efter minituppluren.
Sover era bra på dagen? Vår kille sover nästan bara i vagnen när den är i rörelse (vaknar direkt när den stannar), i våra famnar/på våra magar eller bredvid mig när han har somnat mitt i maten. Han sover typ aldrig själv. Om jag lägger ner honom eller lämnar honom så att han blir ensam vaknar han väldigt snabbt igen. Så det är lite svårt att få saker gjorda här hemma... Hoppas att det ändras så sm
Carro
Råkade skicka iväg det för tidigt...
Ändras så småningom, skulle det stå.
Carro, jag hoppas att du är på BB nu eftersom vi inte har hört något sen slemproppen gick!
Oj, ser att jag nog blandade ihop det med någon annan i en annan tråd för här står det inget om någon slempropp! Sorry! Men jag hoppas såklart att du är på BB i alla fall! :)
Ett stort grattis! Äntligen! Vilken härlig historia om hur din pappa hämtade din man! Haha! Hoppas att ni njuter ordentligt nu där hemma och att amningen går bra.
Lilleman verkar spendera sin vakentid på samma sätt som era små, dvs. i babygymmet, i babysittern, på soffan eller i famnen eller selen. Skötbordet är också en favvisplats så där brukar vi också vara och "prata" med varandra.
Sover era små i spjälsängen på dagarna? Vår kille sover mest på soffan eller på min mage under dagtid. Ibland tänker jag att han borde ligga i sin säng istället för att vänja sig mer vid det men om man ska flytta honom från mig eller soffan (där han somnar efter amningen) så är jag rädd att han kommer att vakna och han somnar tyvärr inte om så lätt.
Smilla, vår kille har också haft (och har fortfarande ibland) gråtattacker då inget hjälper. Men det har blivit bättre med Sempers droppar och Minifomen. Hur gammal är din bebis nu igen? Det är kanske dags för ett utvecklingssprång (http://www.viforaldrar.se/artiklar/2003/03/20/forsta-arets-sju-mentala-s/index.xml)? Eller har
det varit såhär hela tiden? Håller tummarna att dropparna kommer att hjälpa för gråtet gör så ont i mamma- och pappahjärtat...
Hej! Hur går det med alla små underverk? Vad hittar ni på om dagarna? Är ni ute och hittar på en massa saker eller är ni mest hemma och myser?
Ni som är ute och fikar och liknande, funkar det bra med bebisens sömn och mat? Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att vara hemifrån alltför många timmar. Lillkillen har ofta svårt att komma till ro då och blir då övertrött och skriker (och då blir jag stressad och tycker att alla glor och får för mig att alla tycker att jag är en dålig mamma!). Han vill inte heller sova i en stillastående vagn. Amningen går inte alltid heller så bra. Hemma ammar jag mycket liggandes så vi är mest vana vid det båda två. Behöver "öva" på att amma sittandes mer så det funkar när vi är hemifrån... Som det är nu så vill han bara äta en liten stund och då hinner hann inte bli mätt och belåten. Jag önskar sååå att det kommer att funka bättre att vara iväg snart på mer än vår dagliga promenad...
Idag har vi varit i Köpenhamn hela dagen och har hejat på min man som sprang ett maraton. Jag var först lite tveksam till att åka men allt gick verkligen jättebra med lilleman! Så skönt!! Han sov både i bärselen och i vagnen. Han var dock inte så hungrig under dagen men eftersom han var nöjd var det nog ingen fara. Han har ätit ikapp under kvällen istället. Jag är så glad att det funkade att vara iväg så många timmar! En riktig lättnad!
Jag tror jag har kläm på hur man ammar sittandes men problemet är att han inte vill äta så länge när vi sitter. Han kommer bättre till ro när vi ligger. Men vi ska öva på! Vi har också ammat på alla möjliga platser. :) Jag försöker att lägga en filt över för att inte flasha mig för mycket. I början tyckte jag att det var jobbigt att ta fram tuttarna bland folk men nöden har som sagt var ingen nöd. :) Tycker dock fortfarande att det är lite jobbigt att amma inför killkompisar, svärföräldrarna, pappa och brodern. Lättare bland folk man inte känner. Men med en filt över så funkar det som sagt var bättre.
Kompletterar alla med ersättning? Jag har inte ens pumpat ut och gett honom... Testade en gång men han vägrade att ta nappflaskan. Ska nog testa med en annan modell sen för ibland skulle det vara skönt att kunna lämna honom hos sin pappa. Skulle tex behöva besöka frisören snart!
I morgon ska jag på återbesök på MVC. Jag hoppas att allt ser bra ut så att man kan börja jogga igen.
Jag träffas gärna på en fika! Nu när det är så fint väder kan man kanske ses i en park och ha picknick?
Nu njuter vi för fullt av familjelivet! Allt känns så mycket lättare nu när lillkillen börjar bli lite större (8 veckor) och vi förstår varandra bättre. Nu vågar vi oss ut på små "äventyr" nästan varje dag. Är bara lite orolig för att han i princip ratar det ena bröstet så mjölken sinar i det. Försöker pumpa för att hålla igång kapaciteten så jag hoppas att det funkar och att han vill börja äta från det igen. Hur har ni andra det? Vi har verkligen tajmat in det bra med att få barn denna årstid! :)
Min lille kille gillar inte heller värmen, så länge han inte får ligga i bara kortärmad body på en filt utomhus. Inomhus är värmen besvärande för såväl honom som mig... Han äter oftare nu när det är varmt, men som vanligt så småäter han mest istället för att äta ordentligt och sen klara sig längre mellan gångerna. Men i natt sov han faktiskt 7 h! Kanske var ovädret sövande för våra små?! Eller så var de medvetslösa av skräck?! Haha!
Jag fikar gärna men kan bara på måndag nästa vecka. På tisdagen ska vi på träff med föräldragruppen kl 13 så då kan jag eventuellt före eller efter det. Övriga dagar tänkte vi spendera på landet.