Hallå!!!
Här har jag inte skrivit på ett bra tag... Vi har haft fullt upp hela sommaren. I juli gifte vi oss utomlands, så det var rätt mycket att stå i!
Vi har också börjat med mat till Vera och hon gillar det! Hon äter gröt med frukt till frukost och puré till lunch och middag. Resten av tiden ammar jag. Hon tar inte flaska, så vi får vänta lite innan vi byter ut nåt amningsmål mot välling.
Det där med vikten och hur mycket bebisarna väger är jobbigt tycker jag. Vi gick på BVC här i Skurup, men det var så dåligt, så dåligt att jag bytte till min stora dotters BVC i Malmö. När Vera var 4 veckor gick hon plötsligt inte upp lika mkt i veckan som hon skulle och det första de sa på BVC var ERSÄTTNING!!! "Du MÅSTE ge ersättning"!!! Jag försökte förklara att det inte var det som var problemet men ingen lyssnade. Jag har massor av mjölk, men Vera åt så korta stunder så jag tyckte att jag skulle amma oftare istället. Nä, ersättning var det enda rätta. Inget ont om ersättning, men när man har så mkt mjölk som jag har, så vill man liksom få till det m amningen! Hon vägrade iaf flaskan redan då så det var lönlöst. När jag istället körde på min linje och ammade en gång i timmen, så gick hon upp bättre, men de var ändå inte nöjda. Varje besök tjatade de om ersättning och vi blev iväg skickade till Barnsjukhuset i Ystad... Detta satte igång en jäkla karusell med vägningar en gång i veckan och stress, stress och STRESS för mig. Ingen tyckte att jag skulle behöva amma en gång i timmen, för det skulle jag inte orka i längden! Jag fick iaf nog och bytte som sagt till min stora dotters BVC i Malmö. Hon är kolugn och fattar inte vad de håller på med. Vi går fortfarande och väger Vera i Ystad, men jag har iaf slappnat av och slutat stirra så mkt. För mig har huvudsaken hela tiden varit att hon mår bra och utvecklas som hon ska och det gör hon!
Jag tycker bara det är synd att de stirrade upp mig så mkt (och framförallt att jag LÄT mig stirras upp så mkt) på BVC i Skurup!!!