• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Cathie skrev 2010-10-25 10:14:50 följande:
    Nej, nej du behöver inte köpa en vagn till. Det är självklart en sittvagn också, det jag menar är att man på många vagnar kan vända sittdelen så att man dels kan ha bebisen vänd mot sig, alltså att bebisen tittar på dig när den åker i sittvagnen plus att man kan vända den så att bebisen tittar i färdriktningen så att säga. Men på de flesta trehjulingar kan man inte ha bebisen vänd mot sig, utan bara ifrån sig. Om du förstår? För oftast vil man ha bebisen vänd mot sig när man byter till sittdelen, då är den ju bara 6 månader och man vill kanske kunna se den hela tiden. Men det är inte så att du behöver köpa en vagn till!
    Okej, då kanske vi får tänka om lite...
    Synd , den verkar så rejäl i hjulen. Vet inte om det finns ngn annan med svängbara rejäla hjul som klarar annat än fin asfalt. !?
  • Peecock
    Cathie skrev 2010-10-25 10:59:48 följande:
    Jag tror att den är bra. Ni behöver ju inte tänka om bara för det... Om det inte är jätteviktigt för er att ha bebisen vänd mot er? Jag hade själv en Babytravel Amsterdam (som är Babyproffsens egna märke och är en kopia av Urban Jungle) och jag kunde bara ha min dotter vänd från mig. Klart det var lite ovant i början, men har man suffletten nere ser man ju barnet. Dessutom burkar det finnas "tittluckor" i suffletten så man kan se bebisen även när suffletten är uppe...
    För min skull så vet jag inte om det är så viktigt. Men som vanligt har man hört...att bebisen inte är redo att ta in så mycket intryck redan vid 6 mån ålder. Att det är därför man ska ha dem vända mot sig. Men jag vet inte om jag tror att de blir skadade för livet direkt :)
    En annan vagn som är snygg är Brio go...men jag tyckte själva hjulen var väldigt små. Men annars gillar jag att man kan svänga utan att lyfta hela vagnen.

Verkar vara en massiv djungel det här...önskar där fanns ett test som man kunde göra och så plockade en sökmotor fram vår optimala vagn:)
    Samma sak med föräldrapenning...där borde finnas ngn som kan räkna ut hur man optimerar pengar vs hemmatid.
    Antar att den där experten borde vara jag själv....märks att jag vill ha allt serverat :)
  • Peecock

NU vet min chef att jag väntar barn...+ ca 50 % av mina kollegor och mina bloggläsare :) Gud vad skönt det var att berätta. Ingen som blev sur....de blev nästan för glada :) Fick t o m en Kram från chefen , hon har förståss känt mig sen jag var jäääätteliten . Ah...fy vad skönt !

• Peecock
    SuzR skrev 2010-10-28 09:03:41 följande:
    skönt!!  en fråg, varför skulle dom bli sura?
    Det har hänt att vissa blivit sura, tänker bara på hur det drabbar dem!  
  • Peecock
    SuzR skrev 2010-10-28 09:17:09 följande:
    oj!! men usch hur kan man blir SUR för att ens kollega blir gravid....jag förstår det bara inte. Sur för att dom inte kan få barn? avis? att dom får jobba mer?
    Att dem får jobba mer ! Men men, nu är det ur världen och det är jätteskönt!
  • Peecock

Vi kollade in barnvagnar igår...my gosh vilken djungel !! Blev förståss lite förtjusta i Brio Sing ... i gräsgrönt :)

• Peecock

Idag började en ny medarbetare på företaget. Fick en märklig presentation helt plötsligt

chefen- Det här är Caroline, hon är speditör på XJ avdelningen, hon är dessutom gravid

Ska jag presentera mig så numera?

-Hej Caroline...välkommen...jag är gravid!

• Peecock
    abbi skrev 2010-11-01 10:25:54 följande:
    Yeahcarro: hihi vad rolig presentation! :) känns konstigt att höra!
    Brio sing är bra! Det är den vi köpte ju!
    haha mycket! :)

Det var bara en grej jag märkte som gjorde mig konfunderad. När man spanat in mammor med vagnar har dem ibland ruskat vagnen från sida till sida.....du vet? Och då gnisslade och lät den vagnen ngt fruktansvärt när man gjorde det. Men jag vet inte hur viktigt de där ruskandet är? Eller så var det DEN vagnen som lät så....eller så är det en inställning.
    Gosh vad mycket vagnar det finns :)
  • Peecock
    abbi skrev 2010-11-01 13:58:23 följande:
    Vad var det för ruskande? Hahaha
    Nä du vet när man typ vaggar dem från sida till sida:)

Jag smyg tittade på vad andra kollade och då var detta ruskande en grej de gjorde med alla vagnar.
  • Peecock
    Paulamaula skrev 2010-11-03 12:35:04 följande:
    visst är det?! men vissa tänker på Nova-lund men strunt i det...ingen annan som har några förslag??
    Hade inte mitt kusins barn hetat Ellen hade vi nog tagit det..
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö