Inlägg från: Miss Olsen |Visa alla inlägg
  • Miss Olsen

BF våren 2011 i närheten av Malmö

abbi skrev 2010-10-25 15:48:28 följande:
    Mjb: jag brukar ta novalucol tuggtabletter...
    Oki, får prova det om det kommer tillbaka! Tack!
  • Miss Olsen

Halojsa!

Igår va vi på RUL! Så, så underbart att få se lilla bebben igen som vi nu kan kalla HON istället för den!!! Vi ska få en liten flicka! Känns superkul att ha fått veta vad det blir, på nått sätt så blir det mer verkligt för mig. Jag är lite av ett kontroll-freak så jag vill kunna planera och förbereda! Skrattande Men av någon anledning så var jag så säker på att det skulle bli en flicka så jag nästan inte hade behövt höra det, märkligt att man kan ha en sån stark känsla! Hade blivit väldigt förvånad om hon sagt att det var en pojke! Hihi
    Blev också tillbakaflyttad 1 v. så jag är nu istället i v. 20 och halvvägs! Glad Så nu kan jag börja räkna ner dagarna istället för upp.

Hoppas ni får en go helg alla!

• Miss Olsen

Ja det är superroligt! Spelade verkligen ingen roll vad det blev men det är så kul att få veta! Roligt att gissa med, hihi.

• Miss Olsen
    Paulamaula skrev 2010-11-01 19:18:29 följande:
    Hej! Nu har jag varit på ul och fått reda på att vi väntar en liten tjej! Nu börjar namnjakten då vi inte hade några namn på lager! Bm var jättenogrann o besöket tog nästan en timme! Blev tillbaka flyttad några dagar till den 8 april är det beräknat! Känns som man går omkring på små moln nu!!!! Så himla mysigt att få se underverket igen!!
    Ååå va skoj! Välkommen till klubben! ; )
  • Miss Olsen
    abbi skrev 2010-11-01 20:30:35 följande:
    Paulamaula: vad härligt! Det verkar bli många flickor i denna tråden! Hihi:)
    Jag är så spänd inför vårt UL om 8 dagar! Min sambo är bombsäker på att det blir en pojke men jag har ingen direkt känsla...

Har ni några feelings om kön?
    Jag var helt säker på att det var en flicka. Varför vet jag inte, det va bara en känsla. Barnmorskan sa att det va 98% säkert så hade hon sagt att det varit en pojke så hade jag litat på dom andra 2% som talat för att det var en flicka! = P
  • Miss Olsen

Gokväll alla!

Bebben sparkar mer och mer nu, flera gånger om dagen och starkare och starkare! Guuud så mysigt det är! Ler varje gång! Skrattande Nån mer som kännt något?
    Har inhandlat de första kläderna till henne idag! Hittade några fina bodys på H&M som jag tänkte att man säkert kommer att behöva! Men känner jag mig själv rätt så kommer jag få slå mig på fingrarna för att inte köpa för mycket som man ändå inte kommer hinna använda innan hon växer ur storleken. Men det är ju SÅ MYSIGT! Tungan ute
    Har köpt lite tyg till ett lapptäcke som jag tänkte ge mig på att sy... känner hur pysselpersonen i mig bara vill komma ut! Och så har jag köpt en första år bok! "Första boken om mig", tyckte den va fin och rätt neutral. Har kollat på många och det är ju jättesvårt men nu blev det den.

Hur har ni andra det? Nån som vågat sig på att köpa något fint/praktiskt?

• Miss Olsen
    abbi skrev 2010-11-04 20:49:34 följande:
    MJB: åhh jag längtar efter att få känna bebben! Ån har jag inte, tror jag... Det hAr känts lite bubbligt i nedre magen me jag vågar inte tro att det är bebisen!

Min mamma har faktiskt redan köpt lite body och pyamas till bebben! Hihi sååå gulligt!
    Det vågade inte jag heller först men det är det säkert! Men det blir ju bara tydligare och då vet man! Glad Jag kände aldrig några fladder eller bubblor, puffarna kom med en gång! Moderkakan ligger i framvägg så det förklarar ju saken.

Det är verkligen mysigt! Känner mig som mysmamma nr 1 med allt som ska inhandlas och så julen ovanpå det! Hahaha!!!
  • Miss Olsen
    abbi skrev 2010-11-05 13:35:35 följande:
    MJB: vilken vecka är du i? :)
    V. 21 + 5. Kunde ana puffarna i v.18 + 6 men visste heller inte om det var det.
  • Miss Olsen

Grattis!! Otroligt vilken lycka man känner bara genom att veta vad det är! Hihi

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö