Inlägg från: Paulamaula |Visa alla inlägg
  • Paulamaula

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej tjejer! Kom igår hem efter en natt på kk i lund. Åkte in då jag hade jättemycket mensvärk under några dagar och smärtsamma sammandragningar. Vid undersökning visade det sig att livmodertappen var påverkad och jag var öppen 2 cm! Så jag fick stanna... Dom tog en massa prover igår och troligtvis har jag fått en envis urinvägsinfektion som jag inte kännt av. Så med en spruta antibiotika och tabletter att äta hemma fick jag komma hem igen dagen efter. Fortfarande ont i magen men jag hoppas detta skall hjälpa.

Detta kan ha retat och på så vis gjort att jag öppnat mig men dom vet inte riktigt... Tydligen kan man gå öppen några veckor som omföderska utan att veta om det....
    Så nu är det vila och lungn och ro som gäller för mig.
    Allt väl med er andra! Kul för er som varit på 3D UL! Fick ni några bra ansikts bilder?
    Bb-väskan har jag insett att den måste packas typ nu och allt måste fixas snarast då jag blev rejält skrämd av allt det här... Hoppas ni har det bra!

• Paulamaula

BF 8 april så det hade varit bra om hon hade stannat ett tag till så man slipper ligga på neo och så.....
    Har vilat stort sätt hela förmiddagen och varit uppe en stund och då får jag ont direkt...så det är bara att lägga sig igen.... men det känns inte som det är på g utan mer som mensvärk och smärta i magen....trist....

• Paulamaula

Oj vad i skriver och vad skönt att någon gnäller förutom jag.....nu känner jag mig bättre och har så smått börjat vakna till liv.... Jag är den enda i tråden som inte jobbar tror jag så jag passar på att vila mig mycket, far och flänger jag för mycket får jag grym foglossningsning...trist!

Blev tipsad av en kompis att babyland skulle ha kampanjkväll ikväll mellan 19-21 se deras hemsida...jag är i behov av en bärselse och skötväska så det kanske inte hade varit helt fel att hitta ngt på rea... www.babyland.se

Mina barn har båda kommit innan bf- Julia 4 dagar innan och Kian 2 1/2 vecka innan. Så jag hoppas att denna lilla kommer som sin storebror...dock inte lika fort då vi knappt hann in till förlossningen....
    Sen avnavling har jag inte tänkt på så mkt utan jag tar det nog som det kommer :)

Hur har ni det med namn? Vi har fortfarande inget givet...jag har en del namn med maken är inte så glad för dom...hon kommer väl att gå namnlös stackarn....;)

• Paulamaula

Någon som hade tänkt föda i lund?

• Paulamaula
    Renesme skrev 2011-03-04 09:24:33 följande:
    Jag hade tänkt det, så jag hoppas där inte är fullt!

Och som svar på vad du tidigare skrev, du är inte ensam om att inte jobba. Jag går också hemma (sen drygt 2 veckor tillbaka)

När har du Bf?
    ååå vad skönt att det inte bara är jag som går hemma!! Ni andra verkar vara så flitiga och jobbar...Jag har varit hemma med havandeskapspenning sen 1jan pga riskfyllt arbete så nu är det ganska långtråkigt...eftermiddagarna flyger dock i väg när barnen är hemma! Då är det absolut ingen vila och ro...
    Jag har bf den 8 april....så det är bara typ 35 dagar kvar....

Memorativa- Du kan få bebis närsom! Har du fixat och donat med allt? Vi har jättemycket kvar då vi hålller på att måla om och flytta om i huset. Säng skall handlas och vagn samt babyskydd skall hämtas och sen är det en del småsaker oxå...Hade tänkt packa "väskan" idag då jag inte gjorde det när jag väntade Kian och blev ganska överraskad och förvirrad när förlossningen satte igång i v 37....inte lätt att packa då......   :)
  • Paulamaula

Jag har fött två ggr i Malmö och har varit supernöjd, framför allt senast då det var nyrenoverat och fint! Det som är synd att dom tog bort patienthotellet i Malmö. Den stora andledningen till att vi väljer lund är att vi bor i lödde och har närmre dit.

• Paulamaula

Hej på er! Är det bara jag som sover som en kratta? jag är uppe om nätterna och minsta ljud väcker mig och kan så klart inte somna om. Har dessutom råkat ut för en härlig förkylning med hosta och massa snorigheter... :( inte kul alls.... Så nu kan jag inte sova pga det. Får nog ringa vårdcentralen imorrn så jag kan få ngt för hostan... Halsbrännan är dessutom värre än någonsinn. Usch vad jag klagar..... Men nu börjar jag bli lite trött på att vara tjock och gravid!!!!

• Paulamaula

Har varit hos doktorn nu. Han tog lite prover och förstod att jag inte mådde bra. Fick penicillin kur och hostmedicin utskrivet. Hoppas på bättring innan fre, annars skulle jag tillbaka igen. Hoppas att bebisen stannar ett tag till så jag kan hitta nya krafter.

Ang kläder efter förlossningen är det bra med stora rymliga kläder och ngt som är amningsvänligt. Man känner sig ganska öm och mörbultad över allt....

• Paulamaula

Oj jobbigt abbi, hoppas det går bra imorgon för dig/er.
    Vi börjar här hemma sakta men säkert repa oss från värsta influensan, alla åkte på det... Inte så kul.... Nu är man mest slut i rutan och känner av en del molvärk idag. När jag hade kommit lika långt som idag i förra graviditeten satte värkarna igång på kvällen och på natten föddes vår prins!! Man kan undra när denna lilla tjej kommer? Kanske när vi är friska ock krya allihop?! :)

• Paulamaula

Grattis till första bebisen i tråden !! Hoppas allt gick bra. Nu tycker jag att våra lilla tjej kan komma ut.... Börjar bli tråkigt och tungt nu, tycker jag..

• Paulamaula

Hej tjejer! I torsdags 31/3 föddes vårad dotter! 3225g och 49 cm lång! Vi är hemma och försöker anpassa oss till livet med en ny liten familjemedlem!
    Grattis till er som fött! Jag har inte hunnit läsa utan får göra det sen....Kram på er

• Paulamaula

Grattis Hanna! Här går det undan med bebisarna!!

• Paulamaula

Här är vår lilla tjej, på bilden 2 dagar gammal! Vi har nu bestämt att hon skall heta Freja! (osäker på stavningen dock,,,,) Sötis! mäkta stolt är man!
  • Paulamaula

Abbi- det kunde varit jag som skrivit samma inlägg....satt oxå uppe vid samma tid och ammade. Lite trött och sliten är man allt. Men det är det värt!!! :)

• Paulamaula

Hej tjejer! Grattis till nya bebisar i tråden. Jag har läst men inte varit så aktiv här på ett tag.
    Vi har varit inlagda på sjukhus i några dagar med Freja då hon fick gulsot och väldigt lågt blodvärde. Hon fick ligga på solbädd och fick två omgångar blod....:( jättejobbigt! Läkarna jan inte förklara varför men nu verkar det som hon har repat sig och behåller sitt blodvärde. När vår första dotter föddes hände samma sak och då kunde din inte heller säga varför.

Nu har dom beslutat att vi " bara" behöver ta prover en gång / vecka och det känns så skönt!! Att få lov att vara hemma !!

Hoppas det är på g för dig snart yeahcarro. Med min första släppte slemproppen samma dag som hon föddes. Så man vet aldrig....

• Paulamaula

Cathie- låter som att det gör hemskt ont!! Tråkigt att du blev så dåligt bemött på bb... Kunde gått illa för dig om du inte hade propsat på.
    Hur går det för dig yeahcarro ? Kanske är det på g?

• Paulamaula

Frejas vakentid går i perioder, den ens dagen är verkligen inte den andra lik. Ena dagen sover hon jätte mkt o har vakentid på kvällen och andra dagar är hon mera vaken dagtid.

Hon brukar gilla att ligga under babygymmet en liten stund och titta annars så funkar babysittern en liten stund. oftast vill hon bli buren och vara nära. Har nu fått låna en bärsele så jag kan göra saker samtidigt som jag skall bära på Freja. Hoppas det funkar bättre att handla, städa och annat sånt där måste man gör... :)

• Paulamaula

Grattis Carro! Vilken härlig historia ! Vad skönt att hon äntligen kom ut och allt gick bra! ;)

• Paulamaula

Dom flesta små är lite kinkiga och vill äta mer på kvällen eftersom mjölken är tunnare än vad den är på dagen. Jag ammar Freja helt men jag hade gärna gett henne flaska då och då så man kunde komma iväg för sig själv...

Tyvärr har jag negativa erfarenheter av flaskmatning från våra två andra barn. Både Julia och kian gav upp bröstet vid tre/ fyra månaders ålder till fördel för flaskan.
    Det var så lätt för dom att äta ur flaskan. Jag tyckte detta var jätte jobbigt då barnen fortfarande åt på natten fram till dom kunde börja med välling.... Jobbigt och gå upp på natten o fixa flaska några gånger....
    Men alla barn är olika :) och man gör det som känns bäst !

Vi kommer ut på lite småsaker, affären, tagit en fika med en kompis och mindre promenader till från dagis... Annars är det mest folk som kommit hit på besök. Veckorna går jättefort och mina stora går på dagis tis-tors så övriga dagar det fullt ös här hemma. :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö