• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

jag berättade för min sambo att folk här började prata om vagn och att det var lång leveranstid. Vi har båda lika lite koll men ska kolla lite runt jul i så fall. Han är ledig då så han erbjöd sig att fixa vagn. Eller ska man kanske vara två om saken (?)
    Tänkte inte på det där om att de har visningsexemplar i affären men jag har verkligen inte tänkt mycket på detta med vagn varken innan eller efter grav. Nåväl det ger med sig.

är fortfarande proppmätt typ hela tiden, men är ändå sugen på nåt men kan aldrig sätta fingret på vad. Min hy har blivit bättre också, inga finnar! Yey! Hoppas den där tiden där man ska 'glow' kommer....

• SuzR
    abbi skrev 2010-10-05 10:52:49 följande:
    Suzr: jag kommer nog att bestämma mest över vagnen eftersom jag kommer använda den mest! :) tror nog ändå det är bra att båda är med och kollar!
    Jag vill nämligen inte ha en klumpig 4 hjulsvagn!

Jag har fortfarande finnar tyvärr och jag är sååå jäkla täppt hela tiden!
    nej det är sant...T ville ha nåt 'redigt och stabilt' ...hmm...pansarvagn?
  • SuzR
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-05 11:13:31 följande:
    Usch ja det där med vagn är inte lätt, jag har rådfrågat alla vänner som har barn och nu känns det som vi äntligen har bestämt oss :) man vill ju ha en snygg och säker vagn till den lilla/lille!

Har ni handlat mycket till era bebisar redan?  
    inte ett skit men jag är tidigt. v 11 bara. väntar tills det närmar sig BF, typ några veckor innan
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-10-05 11:23:27 följande:
    Vi provade ut vagnen båda två. Vi är ju så olika långa så det känns viktigt att vi båda trivs med vagnen. 

Något man kan tänka på nu är att 2011-modellerna kommer ju ut nu och det gör ju att 2010-modellerna reas ut, även i Tyskland. Så det kan finnas ytterligare en del pengar att tjäna på att köpa den "gamla" modellen. För oss spelar det ingen roll om vi skulle ha en "omodern" 2010a för det brukar ju inte vara någon större skillnad. 

Teutonias vagnar tycker jag är trevliga för de känns stabila men är ändå ingen "pansarvagn". Antingen kan man välja den modellen med ett hjul där fram eller så tar man 4-hjulingen medrörliga hjul fram. Den kan ju vända på en 5-öring  =)  RIktigt smidiga. 

Jag är aldrig sugen på mat. Har inte varit det på flera veckor. När det är dags att äta får jag tvinga i mig lite mat. Därav min minimala viktuppgång. Men magen har växt rejält nu och det är en riktigt hård kula. Men annars mår jag väldigt bra överlag!!

Vi har köpt hus!!! Så vi flyttar tillbaka till Vellinge!!! Skrev kontraktet igår och det ska bli såååå kul!  
    heeh jag såg det på fejjan igår! Grattis! Blir det tillbaka till gamla hoods eller ett annat område?
  • SuzR
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-05 11:28:58 följande:
    Hahahaha pansarvagn :)

Vi är också olika långa så viktigt att även pappa kan köra vagnen och slippa böja sig :) han ska ju vara hemma en hel del med bebisen :)

Jag har handlat en hel del :o)  Hahahaha kan inte hålla mig och vi har fått en massa av vänner och bekanta i neutrala färger så vi har en fin liten babyhörna här hemma :)

Håller på att sälja min lägenhet och sen blir det flytt igen ( bor i pojkvännens lägenhet i stan nu ) Trivs inte i stan utan vill ut i Limhamn igen där jag bott hela mitt liv :)

har ni varit tillsammans med era pojkvänner/män länge? Usch så nyfiken jag är hihi

3 år i november:) är förlovad sen augusti i år.
  • SuzR
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-05 11:42:11 följande:
    Oj :) Grattis till förlovningen 
    tack ! själv då?
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-10-05 11:44:28 följande:
    SuzR: Det blir tillbaka hem igen. Typ 300 m från mamma och pappa =) 

Jag och min man har varit tillsammans i 9 år nu, ganska exakt. Vi förlovade oss 2007 och gifte oss nu i somras den 19 juni.
    skitbra ju, mina päron bor runt hörnan (5 min gångväg) och det är skitbra och kommer blir skitbra när barnet kommer:)
  • SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-10-05 11:51:38 följande:

Jag är också täppt, ysch! Har fortfarande lite mer oren hy än vad jag brukar så inget "glow" här inte!!
    SuzR: Hade min sambo använt "redigt och stabilt" så hade jag blivit livrädd! Haha, vet precis vad det hade inneburit!  Ne jag ska definitivt vara med, blir nog tom jag som har mest att säga till om där. Men snällt av honom att erbjuda sig ju! Glad 

Vi kommer nog köpa det mesta först när årskiftet närmar sig. Men kommer nog köpa något litet innan dess men väntar iaf till efter RUL.

Smilla: Välkommen till Vellinge! Flört

haha ja jag vet...usch det verkar vara en jungel med vad man ska ha..man får verkligen tänka till vilken typ av vagn man ska ha...jag ska prata med mina systrar om vagnar och kolla vad dom tycker, och de andra få jag känner som har barn. och vagn
  • SuzR
    abbi skrev 2010-10-05 14:00:37 följande:
    Jag o min har varit tillsammans i 4 år och förlovade sedan februari 09! :)

Smilla: hääärligt att flytta tillbaka till Vellinge! Blir det fågelgatorna?
    Vi får se hur vi gör! Bor i en tvåa i stan utan hiss! Samtidigt som jag vill bo kvar i stan under mammaledigheten o så så vill jag komma till ro! Vi kollar lite då o då! Vellinge lockar ju lite då min pappa, bror och några vänner bor kvar!
    hur gör du med vagnen utan hiss?....
  • SuzR
    abbi skrev 2010-10-06 11:50:21 följande:
    Folk på jobbet säger att det syns lite nu på mig! Hmm gör det verkligen det?! :)
    Jag tycker ju bara jag ser tjock ut! Haha
    jag ser ut som om jag har ätit liiiite för mycket. jag kan faktiskt inte sluta titta på min mage:)
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö