Inlägg från: Miss Olsen |Visa alla inlägg
  • Miss Olsen

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Paulamaula skrev 2010-11-12 17:55:02 följande:
    Hej! Kan tipsa om ni inte redan varit där... Babyringen har flyttar till en större lokal efter Jägersro center brevid macken mitt emot e-center och dom hade några rikitigt bra erbjudande på vagnar, bl.a. Brio som jag är lite sugen på... Var sjäv med barnen så jag köpte inte nått men sugen var jag allt, bilbarnstolar och allt möjligt hade dom på kampanj...

Jag har inte köpt något till bebisen förutom en liten snuttefilt.... Man kanske skall börja snart?! Vilken brio sort hade ni köpt som har köpt vagn? Jag är liten sugen på Urban jungle.... Oj det blev en del från mig!
    Vi köpte Brio GO, är än så länge mycket nöjda och vännerna som vi köpte den av hade varit supernöjda med den och kunde nästan inte skiljas från den! Hihi... Inte ngt att klaga på!
    Såg annonsen från Babyringen! De verkade ha mkt erbjudande, tänkte köra ut å kolla, bra att där fanns en del då ju! Glad
  • Miss Olsen
    Paulamaula skrev 2010-11-14 11:25:00 följande:
    Ang. brio igen...vad är den stora skillnaden på go och sing? Ser på blocket att att g-knapp har erbjudande på den nu....men jag har inte rätt ut skillnaden...är go mindre och smidigare? Var som sagt på babyringen och tjejen (hon hade inte alla hönsen hemma..) hon kunde inte fälla den utan fick kalla på en kollega så jag blev lite skeptisk...vill ha ngt som är lätt att fälla och få snabbt in i bilen och då det är jag som skall använda vagen mest så tycker mannen att det är upp till mig att välja vad vi skall ha...usch vilken jungel...men man har lite tid på sig...he he! Är halvvägs nu! Har gått in v 20 och det känns så skönt! 
    Hur har det gått för er som varit på ul?
    Vet inte skillnaden, har inte satt mig in i det. Men Brio Go är INTE svår att fälla eller att ändra från ligg/sittdel! Blev riktigt förvånad över hur smidigt det var, den skötte det själv! Glad Men det är klart, man måste ju veta var man ska trycka!
  • Miss Olsen
    Smilla skrev 2010-11-19 14:28:55 följande:
    @ Paulamaula: Jag är beräknad till den 9 april. Enligt hemsidan bör man börja kursen mellan v 28-32 för att få ut så mycket som möjligt av den. Jag kommer vara i v29 när jag påbörjar kursen så det känns alldeles perfekt =)

På söndag går jag in i v 21. Tjohooo

Idag har magen varit spänd från och till nästan hela dagen. Och det börjar kännas när man böjer sig fram för att typ ta på sig strumpor eller skor. Det känns att det tar emot lite nu. Annars är allt jättebra. Konstigt nog har jag bara gått upp ca 2 kg men jag har blivit smalare på resten av kroppen för jag har verkligen en rejäl mage nu. Det känns väldigt konstigt och roligt när magen blir stenhård som en kanonkula.

På profylaxkurserna lär man sig att andas på ett bra sätt samt att andas sig "ut ur" smärtan. Man lär sig även använda målbilder och olika fokuseringspunkter att ha under förlossningen. En övning som man kan få göra där är att ens partner ska nypa en riktigt hårt på insidan av låret och denna smärtan ska man "andas bort". Min man kommer få en stor käftsmäll om han funderar på att testa det på mig..... =)
    Okej så det är mest andningen man fokuserar på. Går dom inte igenom det lite på föräldrarkurserna med eller är det bara jag som snurrat till det? Har bokat in mig på GravidYoga där jag antar att dom har en del andning så tänkte att det kanske räcker... Men man är ju ny i det här så vill ju gärna ha tips från erfarna/insatta! = )  Haha, ja den övningen lät ju inte supertrevlig...
  • Miss Olsen

Jag kommer också att gå tidigt, jobbar på en akutavdelning med ett högt tempo och många tunga patienter. Jobbar i danmark och där får man full betalning + OB, tiden innan förlossning så det är ju i så fall tristessen som är det negativa. Men jag ska nog sysselsätta mig! Skrattande

• Miss Olsen

SuzR:Är lite dåligt insatt i dom svenska reglerna men menar att det är föräldrardagarna du får plocka av om du ska gå innan. Men 60 dagar innan har man möjlighet för det iaf!
    Paulamaula: Jag går 8v innan och så har jag några gamla semesterdagar som jag måste ta ut med. Så det blir en hel del tid att spendera! Glad

• Miss Olsen

Hej alla!
    Har varit iväg hela helgen så jag har inte kunnat hålla mig uppdaterad! Glad
    Har gått in i v 25 nu och sparkar känner jag varje dag! Bara njuter, än så länge är dom ju inte hårda så det gör ont. Ska till BM nästa vecka, hoppas med få höra hjärtljuden!
    @YeahCarro: Gud va dåligt! Hoppas det går bättre idag då! Vi har anmält oss till en som dom håller på vår mödravårdcentral...
    Man borde väl kunna välja själv hur många dagar som ska vara semesterdagar, eller? 
    Vi har köpt lite kläder, en barnvagn, babyskydd, babygym och en babysitter. Dom hade rea på babyringen så vi slog till. Tungan ute Annars har jag mer tänkt ta tag i inköpen efter nyår, när man har mer tid! Någon som har erfarenhet av vad som är mest givande att gå på: vattengympa, gravidyoga, profylaxkurs och allt vad där finns... Anmälde mig till gravidyogan men den blev inställd så funderar på en profylaxkurs istället...

• Miss Olsen
    SuzR skrev 2010-11-30 12:17:23 följande:

vad jag har hört och vad någon jag känner har sagt så är profylaxkursen både dyr och ganska onödig. En kompis till mig laddade ned en film eller vad man ska säga om detta och det räckte, hon gjorde avslappnings och andnings övningarna hemma.

Hittade också en länk :

www.profylax-akademin.se/files/profylaxkurs.h... 

så m.a.o jag ska nog inte göra det....

Ja dyr är den verkligen. Vet inte om det är det jag vill heller när man "bara" koncentrerar sig på andning, vill helst på gravidyoga! Men rund och sund har ingen just under den perioden jag ska gå, typiskt. Försöker nu att hitta andra ställen...

• Miss Olsen

Jag känner mer att jag lever i nuet... Längtar självklart efter henne men vågar liksom inte riktigt tänka för långt fram utan tar det som det kommer. För oss gick det också väldigt snabbt och graviditeten har än så länge också gått snabbt så jag hänger inte riktigt med! Tror inte heller jag helt kommer förstå och tro på att det ska komma ut någon förrän jag faktiskt har henne i mina armar... Detta ihop gör nog att jag bara har svårt att förstå allt. Men hon sparkar varje dag, flera gånger om dagen och vi pratar och klappar och längtar och hon har det bra så jag ska nog bara slappna av och tänka lite mer på allt som väntar en så tror jag också att jag förstår det bättre! Tänkte det var det jag skulle använda de sista 3 månaderna till! Glad 

• Miss Olsen

Verkar som att där är många som haft bra upplevelser av Malmö. Vi har tänkt gå på de där rundvisningarna dom har och så ser vi vad som känns bra!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö