• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Peecock skrev 2010-10-13 10:23:20 följande:
    Bm - Tar du några droger ?
    Jag- Nej
    Bm- inte på helgen heller?
    Jag - ehh....nej inte det heller...

det var det konstigaste under mitt inskrivningssamtal
    hahah det frågade dom mig med. Ungefär i samma ton som 'vad åt du till frukost imorse'?
    och så vem som var pappan till barnet,...haha
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-10-14 15:26:18 följande:
    Idag har jag varit på inskrivning och det gick väldigt bra. Jag är mycket nöjd med barnmorskan, hon verkar vara himla trevlig och duktig. Det känns ju så viktigt när man trots allt ska följas åt en ganska så lång tid och kunna anförtro sig åt väldigt personliga saker under tiden. 

En helt annan sak: Är det många av era vänner som har barn eller är gravida samtidigt? Har vänskapen ändrats något? Har ni någon att kunna "gravid-fross-prata" lite med? 

Vi har bara ett fåtal vänner med barn och ingen av mina bästa tjejkompisar har barn eller är gravida. Så nu har stämningen blivit väldigt konstig tycker jag, framför allt bland bästa tjejkompisarna. Jag vet inte hur jag ska uttrycka det. Det känns som att vi inte ligger på samma nivå längre. Ett par av dem är fortfarande singlar och nån är sambo men inte mer än så. Nu är det inte så att jag sitter och enbart pratar barn och graviditet med dem men jag är ju så glad och vill kunna prata liiiiiite om det. Men de vill inte ens höra. De tycker det är tråkigt och tycker att allt som har med graviditet och barn att göra är äckligt. Jag får inte ens berätta om saker jag råkat ut för eller hur det känns för de är inte intresserade av att veta. För många av mina tjejkompisar går yrket före allt annat och att vara hemma med ett barn är att sjunka lågt enligt dem. Själv tycker jag det måste kännas tråkigt om jobbet är ens "allt". Vad gör man när inte jobbet finns längre då?  

Jag saknar nån att kunna prata lite med. Jag saknar att inte ha någon att kunna prata med om allt det där som inte nämns någonstans, allt som är lite tabu att prata högt om. Även lite äckliga saker. Och allt man är rädd för! Jag kan ju inte ens prata om hur en förlossning går till med dem. Men eftersom olika saker inträffar måste man ju kunna prata om det med någon ibland.

Tur att ni finns =) Sorry att det blev ett lite långt inlägg......    
    jag har några jag pratar med förutom er här på FL. Jag har mina syskon och några vänner. Den andra gruppen vänner som antingen är singlar eller absolut inte planerar barn, pratar jag som vanligt med. Innan jag blev gravid hade jag vi massor att prata om alltid och samma sak är nu. De var och är inte heller sugna på att gå ut innan jag blev gravid så den biten att 'vara tråkig' slipper jag.
    Det är trist att dina vänner inte vill höra på dig. Har inget tips, såvida du inte vill vara brutalt ärlig och säga vad du tycker att du faktiskt vill prata om barn ett tag. 

Jag och mina vänner pratar om graviditet och barn en stund men sen tycker t.o.m jag att det är tråkigt...innan barnet är fött finns det inte så mycket att berätta om, förutom hur jag mår osv...vi pratar om allt möjligt med,och jobb är ju en sak men ingen av mina vänner tycker det är jättekul att prata om jobb i timmar heller! Så det blir skvaller, matlagning, mode, smink, sex (hehe) alltså vanliga tjej grejer, lite om hus, föräldrarledighet...alltså vi blandar ganska mycket. Så nej, vänskapen har inte förändrats. Jag har en kompis (singel, 37) som har tagit avstånd lite. Jag har ingen lust att gå ut och dansa och festa (speciellt inte festa då...) så vi hörs sällan för det är det enda hon vill typ..och hon tycker nog jag är lite tråkig, men för mig har AW skippat sin poäng eftersom jag inte dricker.
    Angående förlossning....tja, alltså jag vill inte heller veta äckliga saker om jag ska vara ärlig så där besparar jag nog mina vänner. De behöver ju inte veta allt:)
  • SuzR

hej hej! fick du nåt sålt abbi?
    helgen var schysst, har vart spontan och social och jag har fått sova mycket.
    KUB test imorn, ska bli såååå spännande att se den lilla.
    Tror jag går in i vecka 13 idag...

• SuzR

var på KUB test idag! Det var jätteroligt!! Fick bra bilder med:) BF datum är oförändrat: 24 april it is!

• SuzR

Godmorgon:)

Vi kan eventuellt få en Emmaljunga vagn gratis av några vänner till oss men som är 6 år gammal. vad tror ni, är det nåt att ha? Det är vad jag vet en liggvagn och en sådan hade jag tänkt att köpa begnagnad iaf och sen köpa en mindre vagn, helt ny som man kommer använda längre...jag ska be att få en bild men tydligen är det inget fel på den.

• SuzR
    abbi skrev 2010-10-22 09:59:21 följande:
    Suzr: om den är i bra skick och ni gillar modellen så varför inte? :) vad är det för modell?
    ingen aning, det var tomas som pratade med sin kompis och han skulle i sin tur kolla med hans fru om vi kunde få den. dom ska inte ha fler barn tydligen och behöver den inte. men jag vet bara att det är en emmaljunga men får vi reda på mer info så ska jag fråga såklart vilken modell.
  • SuzR

här är allt bra! Magen växer lite tycker jag allt...vecka 14+0 idag:)
    var på bröllop i helgen och det är bara att konstatera...det är tråkigt att vara spiknykter på fest! men men...inte så mycket att göra åt, jag slipper iaf baksmällan dagen efter:)

• SuzR
    Peecock skrev 2010-10-28 09:02:49 följande:
    NU vet min chef att jag väntar barn...+ ca 50 % av mina kollegor och mina bloggläsare :) Gud vad skönt det var att berätta. Ingen som blev sur....de blev nästan för glada :) Fick t o m en Kram från chefen , hon har förståss känt mig sen jag var jäääätteliten . Ah...fy vad skönt !
    skönt!!  en fråg, varför skulle dom bli sura?
  • SuzR
    Peecock skrev 2010-10-28 09:15:43 följande:
    Det har hänt att vissa blivit sura, tänker bara på hur det drabbar dem!  
    oj!! men usch hur kan man blir SUR för att ens kollega blir gravid....jag förstår det bara inte. Sur för att dom inte kan få barn? avis? att dom får jobba mer?
  • SuzR
    Paulamaula skrev 2010-11-02 14:47:46 följande:
    Är det någon som har några fina förslag på flicknamn; jag gillar Nova, Ellie, Ida men har inte fler namn på lager...mannen gillar Hanna men det är ganska vanligt....Så snälla hjälp mig!
    vi funderar på julia, agnes, astrid..med julia som första val....men det är svårt. ida tycker jag är fint.
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö