Smilla skrev 2011-01-05 10:56:34 följande:
YeahCarro: Vi har också beställt en teutonia (från tyskland) och det är väldigt lång leveranstid på vår också även om det är en 2011-modell (2010 var slut). Svart har vi dock också beställt. Mycket fint!
Gör man ultraljud på mas också? Eller är det bara för vissa? Vi har vårt 2a ultraljud inbokat i februari men vi tillhör ju curakliniken/capio citykliniken och de gör inte i 3D. Så om vi vill ha det så får vi betala och ta det på ett annat ställe.
Lindarosen: Jag ska på glukosbelastning den 19e och jag har också hört att det smakar apa. Jag är verkligen inte förtjust i söta saker och har lätt för att kräkas om jag äter för söta saker. Dock har jag hört att man kan ta med sig citroner att pressa ner i vätskan så blir det mindre äckligt och sött. Hur mycket är det man ska dricka egentligen? Det har jag också svårt för. Hoppas det inte är mer än ett litet glas....
Vi ska också flytta, fast inte förrän till våren/sommaren. Just nu håller vi på att sälja vår lägenhet och har bland annat visning på söndag. Så vi lever i tip-top-skick nu. Allt är skinande rent och snyggt. Jag fasar för att vi ska flytta när den lille precis kommit ut. Vi har försökt att packa/rensa en del saker redan nu men allt kan vi ju inte ta nu. Så vi kommer stå i ett riktigt flyttkaos när den lille tittat ut =)
Men jag längtar verkligen till att få inreda lillens rum. Igår hittade jag en riktigt snygg fondtapet att ha i hans rum....tills jag upptäckte att den kostade 3400 kr per rulle....... Jag tror vi tar en annan =)
Ja det kommer nog bli bra! Känns skönt att vagnen är beställd, vill nog inte veta vad man fick betala när man beställer genom tyskland jämfört med vad vi fick betala:) Det blev dyrare än jag trodde... men jag ville prata med en riktig person när vi skulle köpa :) aja...det blir nog bra!
Vi håller på så smått att fixa möbler och annat till den lilla. Vi bor redan i radhus så ingen flytt behövs här , skönt det ! :)