Vi bor i en stor 3,5:a nu (som vi håller på att sälja) men vi kommer inte ha något separat bebisrum där. För det första så har vi bara 1 sovrum (vårt) eftersom de andra rummen är salonger/vardagsrum och för det andra så hinner vi inte bo kvar särskilt länge innan vi flyttar till huset i Vellinge. Dock kommer vi göra en liten hörna för bebisen i vårt sovrum med hans vagga men det blir inte mer än då det inte är lönt.
I det nya huset kommer vi bygga ett nytt rum till honom så han får ha ett tillfälligt sovrum ett tag. Jag får väl göra det så fint och mysigt som möjligt där men det är ju heller inte lönt då vi ska renovera hela ovanvåningen där vi alla ska flytta upp sen.
Dock planerar jag för fullt hur hans riktiga sovrum ska se ut sen. Vi har planlösningen klar och jag har i stort sett färgval och allt sådant klart också.
Nästa helg ska jag ut i tygaffärer och välja tyg till vaggan och sängkläderna. Vi har en gammal vagga som jag och alla mina syskon har legat i och nu ska pyret få sova i den. Det är som en korg, inklädd i tyg och den har en liten sänghimmel. Dock tycker jag att det befintliga tyget som har använts till mina syskon är alldeles för fult (Beatrix Potter-mönster) så jag ska sy nytt i vitt istället.
Jag har börjat sticka en liten mössa till bebisen. Förhoppningsvis hinner jag med en liten kofta också =)