• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

abbi skrev 2010-11-10 10:13:41 följande:
    Smilla: Åh jag är också så spänd och förväntansfull inför ultraljudet! Jag hoppas också att bebben har det bra där inne och såklart att vi får veta könet! Ihhh!
    Jag har inte känt några sparkar än, men möjligtvis lite fladder/bubbel!
    flicka! lätt!
  • SuzR
    abbi skrev 2010-11-10 13:00:50 följande:
    SuzR: haha tror du flicka? Jaa nu är det bara 3 timmar kvar tills vi vet! :)
    oohh så kul!!
  • SuzR
    abbi skrev 2010-11-10 18:21:19 följande:
    Vi ska få en pojke!! Allt såg jättefint ut med honom och vi är så lyckliga! En liten gosse...
    grattttttiisss!!! så kul!

jag har lite eller rätt så ont emellanåt....i livmodern typ. Känns som mensverk och jag inser att det är växtvärk men aj det är inget skönt...
    kände en liten svag spark eller nåt igår!
  • SuzR
    Beccah skrev 2010-11-18 13:49:42 följande:
    Nån mer som känner tryck neråt emellanåt o att magen spänner sig o blir hård?? E i v.21 nu. Undrar mest om det e normalt.. första barnet ju så man e lite nojjig Flört 
    Denna veckan har jag kännt bebben varje dag, mest tidiga morgnar o på förmiddagarna, så mysigt ju Skrattande 
    Har ni det bra annars?  
    magen spänner sig och blir hård och ibland gör det skitont, som mensverk...tror det är helt normalt men jobbigt känns det. Annars är det lugnt.
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-11-19 14:31:47 följande:
    Nån som vet vart man kan hitta billiga och bra mammabadkläder? Eftersom den där vattengympan bara är på 6 tillfällen så känns det inte som om jag vill lägga en förmögenhet på en baddräkt eller vad det nu är jag kommer ha på mig.

När jag ändå är inne på klädtips: Någon som har sett snygga smala svarta mammabyxor? Typ sådana att ha i stövlar eller under tunikor. Gärna tajta och smala, kanske typ jeggins (eller vad de nu heter).
    jag köpte vanliga jeansleggings på VILA (av märket pieces, finns också på vero moda) nu var dessa inte svarta med jag köpte en storlek större och de är jättesköna. Har t.o.m ett par i small som fortfarande passar och inte alls sitter åt. Det är en skön resår på som. Tror Lindex också har leggings. Jag vet att Abbi köpte ett par svarta mamma byxor på HM som är smala nedtill so, var snygga.
    Förutom de byxorna har jag bara kollat lite på mammakläder på HM och jag tycker de var sådär..jag köper hellre vanliga kläder fast en storlek större och jag använder fortfarande mina vanliga men har köpt några långa linnen på vero moda och skjortor på cubus.
  • SuzR

Jag tänkte kanske jobba till 9 april (BF 24) men en kompis till mig skulle ha jobbat nu en vecka till för BF den 5 dec men vattnet gick igår! Så det kan ju komma när som!

• SuzR

ja jag sitter nog hellre på jobbet än att gå hemma hela dagarna när alla andra ändå jobbar....

• SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-11-23 10:25:16 följande:
    Jag kommer också att gå tidigt, jobbar på en akutavdelning med ett högt tempo och många tunga patienter. Jobbar i danmark och där får man full betalning + OB, tiden innan förlossning så det är ju i så fall tristessen som är det negativa. Men jag ska nog sysselsätta mig! Skrattande
    i sverige får man ta ut sina föräldrardagar om man ska gå hemma innan barnet är fött va? är dåligt påläst...
  • SuzR
    abbi skrev 2010-11-24 14:32:37 följande:
    Jag går nog 4 veckor innan, och har 5 veckors semester att ta ut innan jag tar av mina mammadagar! Kan man göra så?!
    men du, maria sa att semesterdagarna 'fryser' så att du kan ta dom efter mammadagarna alltså när du kommer tillbaka från mammaledigheten så slipper du slösa på din semester så jag tror med andra ord att du kan spara din semester tills du kommer tillbaka. det var så jag uppfattade det men jag är inte helt 100 å andra sidan..
  • SuzR
    abbi skrev 2010-11-25 10:53:56 följande:
    Ok! Shit 2013... Det är evigheter tills dess! Idag Hr jag skickat in mitt moderskapsintyg till försäkringskassan!
    Det känns som en hel djungel.. Hur många dagar man ska ta ut och Hit o dit!
    när ska man göra det?
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö