• Mollystar

Vi som fått barn med IVF i falun.

Jag hänger på här. Fick min dotter i juli. Gick 2 v och 3 dagar över tiden. vart igångsatt men det funka inte . Förlöstes med snitt där jag fick akutsövas pga ingen bedövning i livmodern.

Lillamy: Melina född 9/7 2010
    Saknaden: Maria född 17/8 2010

• Mollystar
    saknaden skrev 2010-08-31 10:49:49 följande:
    jag vart oxå förlöst med akut kjejsarsnitt. 40+0. Efter en igång sättning som inte Maria klara av. Hjärt ljudet försvann. Fy det var läskigt. Hur mår du nu?
    Om du menar mig så mår jag bra. Fick en infektion i snittet efteråt men nu är det bra. Eftersom det vart lite dramatiskt under snittet så kom läkaren upp på bb dagen efter för att prata med mig. Vilket var bra tycker jag men det var inte nödvändigt för jag kände på vägen till snittet att nått skulle hända så jag var inte förvånad eller chockad av sövningen. Allt gick ju bra och jag var uppe och gick på kvällen och duschade tom.
  • Mollystar
    Elias Emil skrev 2010-08-31 11:16:20 följande:
    hej hej, min joline blir 8 veckor på torsdag. Vad tiden springer iväg.
    Min blir 8 v på fredag. :)
  • Mollystar
    saknaden skrev 2010-09-01 11:18:20 följande:
    Ms Kanga: Så du har ox¨å kännselbortfall! Jag har ingen känsel på vänstersida under snittet och ut i ljumsken. Känns som nån satt bedövning där så jag känner liksom inte när man nyper där! Börja fundera vad det var! Har dom pratat med dig om det? Jag tänkte jag skulle fråga på återkontrollen om det var normalt. Men då är det kanske vanligt då Förvånad.
    Träna fick jag absolut inte göra före vi hade träffats igen sa läkaren och då skulle hon säga vad jag fick börja med. Fick ett gym kort av jobbet så lite sugen är man ju... Men man får väl fint vänta

Lilla my: Fy vad otäckt med infektion! Fick du inte antibiotika under operationen? Det fick jag. Var du upp samma dag? Oj du var mig en hejare, jag klev upp på eftermiddagen dagen efter men var inte sugen på att gå och ducha. Hade fullt upp med att försöka nå min dotter i dom där förbenade baljorna dom la barnen i. Jag som är jätte kort nådde inte riktigt upp i dom nya baljorna som är högre än förr( dom var så stolta när dom berätta detRynkar på näsan) Fick försöka stå på tå för att få  tag på henne. Men jag hade henne mest i sängen med migSolig

Kul att så många hitta hit så snabbt! Själv har jag nästan aldrig tid att sitta vid datorn, men läser ofta på telefon när jag ammar. Villket jag gör jämt känns det som!

En fråga! Maria var helt otröstlig i går och maken var säker på att hon hade ont i magen! Jag tror hon hade en "uppätar dag" Hur vet man skillnaden?? Hon är ju ändå bara 2 veckor.
    Inte vet jag om jag fick nån antibiotika men jag fick det utskrivet av läkaren här på akuten.
    Ja det var bm på bb som sa jag skulle stå upp och gå på toa det gjorde förbannat ont men det gick det oxå. Hur vet jag inte eftersom jag har låg smärt gräns. Jag hade en säng som man kunde hissa upp så den var min vän för att komma åt dottern i baljorna och att komma ur sängen. Gick att hissa upp huvudändan oxå , rena lyx sängen för dom andra var det inte så på såg jag. :)
    Jag sitter mest här när sambon tar henne en stund eller när hon sover.
  • Mollystar
    saknaden skrev 2010-09-03 21:27:19 följande:
    lilla my. Hur lång tid efter fick du inflamation i såret? Har helt plötsligt efter 17 dagar jätte ont i halva såret. Syns inget men kan inte komma åt för då svär jag av smärta. Kan inte vara normalt. Har ju inte haft ont förut. Hur märkte du att det var infektion!
    Jag fick som vätska i valken ovanför såret tröck jag så vart det som ett hål och tog ett tag innan det försvann, så jag åkte på akuten . det var ca 2 v efter snittet.
  • Mollystar
    Ms Ms Kanga skrev 2010-09-29 15:38:10 följande:
    Här har vi också en ny kille som har smilar och jollrar med mamma som förstås smälter som en snöhög i april . Det börjar bli mer än bara äta och sova och han är vaken i flera timmar i stöten nu och har en helt annan medvetenhet om att det finns saker att titta och känna på - babygymmet är en hit just nu. Han ar också vänt sig från mage till rygg ett par gånger i ren ilska över styggmamman som försöker få honom att träna nacken.

Häromdagen kände jag något konstigt i magen - det kändes precis som kraftiga bebis-sparkar - kan man få det  8 veckor efter att bebisen är ute?? Är det nån som vet vad det är eller har varit med om det?
    Jag har oxå känns som sparkar i magen och jag fick för snart 3 månader sen. jag har fått den förklaringen att det är tarmarna som rör sig. :) Väldigt otäck känsla när man vet att det inte är nån där.
  • Mollystar

Ammningen funkar intr för mig heller , hon kunde inte få riktigt tag och sen fick hon en skena pga höftfel så då visste jag inte hur jag skulle ha henne så jag pumpade i 3 v innan jag la av. Melina får bara ersättning nu och går upp bra och mår bra och det är ju huvudsaken. Hon vart 3 mån förra lördagen , tiden går så fort tycker jag. :)

• Mollystar

Jag äter inga preventiv medel. Så blir jag gravid så gör det inget men chansen är nog 1 % om inte mindre på det.

• Mollystar

Jag skulle haft min mens i torsdags/fredag , fick ingen under helgen. Mådde lite illa i morse på jobbet, så jag köpte ett test i dag bara för att kolla. Var säker på att det skulle bli neg. Men det syns ett jätte svagt streck. Förstår inte riktigt. :) Det är inte möjligt. Kan jag verkligen vara gravid. Ska vänta till helgen och testa igen.

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.