• saknaden

Vi som fått barn med IVF i falun.

Här hänger vi som äntligen fått våra små med hjälp av Ivf i falun. Andra är självklart oxå välkommna att diskutera allt som vi nyblivna föräldrar har i huvudet!

Här diskuteras allt mellan himmel och jord!
    Från avslag till blöjor. Rädslor och amning, magknip och allt ni bara kan tänka er..
    Så häng med du oxå.Baby

• Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.
  • saknaden

Här är en tråd för oss som fått våra små!
    Hoppas ni är många som hänger på.

Saknaden: Maria född 17/8 2010

• Mollystar

Jag hänger på här. Fick min dotter i juli. Gick 2 v och 3 dagar över tiden. vart igångsatt men det funka inte . Förlöstes med snitt där jag fick akutsövas pga ingen bedövning i livmodern.

Lillamy: Melina född 9/7 2010
    Saknaden: Maria född 17/8 2010

• Ms Kanga

Jag är med också - Lillebror född 26/7- 2010 som föddes med akutsnitt V38+0

Jag tycker vi struntar i listor med massa datum - det känns inte så viktigt - jag tycker att man ska kunna hoppa in och ur tråden efter hur mycket tid man har. Är man aktiv i tråden så känner de andra igen nicket. Man kan presentera sig när man joinar med sina uppgifter. Listor har en förmåga att ta bort glädjen i diskussioner. Har man en åldersrelaterad undran kan man ju alltid skriva tex "min bebis är 3 månader och har inte lärt sig läsa än - är era bebisar så sena också " Vad tycker ni?

• saknaden

jag vart oxå förlöst med akut kjejsarsnitt. 40+0. Efter en igång sättning som inte Maria klara av. Hjärt ljudet försvann. Fy det var läskigt. Hur mår du nu?

• saknaden

Ms kanga! Du har så rätt. Vi hoppar listor

• Elias Emil

hej hej, min joline blir 8 veckor på torsdag. Vad tiden springer iväg.

• Ms Kanga

Jag mår bra - jag har lite känselbortfall i ett lår (måste vara någon nerv som tappat kopplingen) annars tror jag att det mesta har läkt nu när det har gått 5 veckor men jag försöker fortfarande tänka på att inte lyfta Junior som är 3 år.  Nästa vecka tänkte jag börja träna enligt Olgas blogg på Mama.nu - hon verkar ha koll både på magmuskler och underrede.

Ja förlossningar är verkligen på liv och död . Med en mardörmsförlossning när Junior förlöstes med sugklocka höll det på att gå åt skogen. Han ruschades iväg livlös till barnakuten, mannen följde med och jag låg ensam kvar pga skiftbyte av personal - så på en 1 timme visste jag inte om han levde eller var död - det ville jag inte vara med om en gång till så därför fick jag ett sk humanitärt snitt den här gången - det var ett snitt planerat 3 dagar efter att förlossningen startade. Jag var 10 cm öppen när operationen startade - de försökte få mig till en vaginal förlossning då istället men jag vägrade.

Hur går det för er nu?

• Mollystar
    saknaden skrev 2010-08-31 10:49:49 följande:
    jag vart oxå förlöst med akut kjejsarsnitt. 40+0. Efter en igång sättning som inte Maria klara av. Hjärt ljudet försvann. Fy det var läskigt. Hur mår du nu?
    Om du menar mig så mår jag bra. Fick en infektion i snittet efteråt men nu är det bra. Eftersom det vart lite dramatiskt under snittet så kom läkaren upp på bb dagen efter för att prata med mig. Vilket var bra tycker jag men det var inte nödvändigt för jag kände på vägen till snittet att nått skulle hända så jag var inte förvånad eller chockad av sövningen. Allt gick ju bra och jag var uppe och gick på kvällen och duschade tom.
  • Mollystar
    Elias Emil skrev 2010-08-31 11:16:20 följande:
    hej hej, min joline blir 8 veckor på torsdag. Vad tiden springer iväg.
    Min blir 8 v på fredag. :)
  • arwen00

hej! hoppar in här också.
    min första son Melvin föddes 6/7-08 (v 42+0)
    min andra son Viggo föddes 14/6-08 (v 41+3)
    vaginal förlossning båda gångerna men vägen dit var helt olika. melvin blev flaskmatad men den här gången funkar amningen. =)

håller för tillfället på med inskolning för min äldsta son på dagis. han gick på ett annat dagis i våras så det blir lite som att börja om igen även fast han verkar ha koll på det hela. =)  lillebror hänger med oss på dagarna och är så snäll så.

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.