• dalamilla

Vi som fått barn med IVF i falun.

Hejsan alla!

Har inte så mycket tid till att sitta vid datorn. Verkligen fullt upp med två barn och när jag väl sätter på datorn så vill min son på 4 år spela dataspel. Så nu passar jag på  medans de sover.....

Min dotter som föddes 5 augusti växer så det knakar. Dock räcker inte det bara till att amma. Med min son hade jag så det räckte och blev över men nu när jag har en till så hinner mjölken inte återbildas på samma sätt. Först trodde jag det berodde på att jag var så pass slut i början pga min stora blodförlust i sambans med förlossningen. Men det är fortfarande lika, fast nu ger jag henne bara en gång per dag ca 65 ml.

Natalie är så snäll, sover jättebra om nätterna och på dagarna och när hon är vaken är hon för det mesta nöjd. Men jag försöker tänka att det kan inte vara så här bra det måste bli ett bakslag snart men det blir det inte så jag kör på och är lycklig.

Läser ofta här men på min iphone och tycker att det är rätt besvärligt att skriva där. Men jag ska försöka kommentra lite mera

Nu när vi är mammalediga kanske vi skulle kunna dra ihop en liten fika och så får vi se på de små bebisarna..... Vad tycker ni om det?

• dalamilla
    randigarutan skrev 2010-10-05 01:32:26 följande:
    det tycker jag verkligen att vi ska!
    Fika alltså!
    men Dalamilla, vad ger du henne en gång per dag? TIllägg eller från bröstet?
    jag har också en jättenöjd bebis och känner också ibland och undrar, jaha när kommer bakslaget då?
    Han har bara lite ont i magen då och då och övertrött annars sover fint överallt och blir nöjd när han fått mat.. Men jag tycker inte man förtjänar nåt annat när man kämpat så hårt för att få barn! 

Jag ger henne tillägg.
    Då kanske vi ska försöka dra ihop en liten träff. Vilka tider passar er??

Rasmusnalle: Det är tufft det där med amning. Kom ihåg att jag hade tufft med min första. Innan man lär sig. Nu går det mycket lättare med henne. I början hade jag en amningskudde med småkulor i. Var skönt men nu så ammar jag henne utan eftersom jag har stora bröst och hon är stor så kan hon ligga i mitt knä nästan. Men när vi är hemma och är själva ligger vi i sängen och ammar. Tycker att hon tar bättre då..

arwen00: Hihi jag har också stora barn. Var på BVC idag med henne. Två månader idag och hon väger nu 6070 och är 61 cm lång. Min son var 6000 gram och 63 cm när han var två månader så de följer varandra rätt lika....

• dalamilla

Hejsan alla, var ett tag sedan jag skrev och har fått läst ikapp mig lite. Ser att det går bra för alla. Här går det också bra, Natalie har blivit 5 mån och 10 dagar. Hon rullar för fullt och har börjat lyfta rumpan som att hon vill krypa. Men det går bara bakåt när hon försöker. :) Maten har det gått dåligt med, började när hon var strax över 4 månader men det gick inte så då vänta vi till hon blev 5 mån. Nu går det lite bättre men det är fortfarande väldigt små portioner. Satte henne i gåstolen när hon var 5 månader för att pröva om hon behärskade den. Min andra var sen, ca 7 mån. Men Natalie klarar det och stormtrivs. Går runt för fullt nu och ser det mesta. Nästa mål är och kunna sitta. Hon gör det korta stunder. Sen var det någon som undra om när mejsel kommer. Med min son fick jag tillbaka den efter 6 - 7 månader. Och med honom helammade jag till 4 mån och slutade amma när han blev 6mån. Men nu så fick jag den redan efter fyra månader. Nu har jag gett henne 1 tillägg per dag så det han ju bero på det. Dock tror jag den är rätt oregelbunden i början nu är det över sex veckor sen jag hade den sist, men det känns som att den är på G igen. Ha det så bra alla

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.