• saknaden

Vi som fått barn med IVF i falun.

Här hänger vi som äntligen fått våra små med hjälp av Ivf i falun. Andra är självklart oxå välkommna att diskutera allt som vi nyblivna föräldrar har i huvudet!

Här diskuteras allt mellan himmel och jord!
    Från avslag till blöjor. Rädslor och amning, magknip och allt ni bara kan tänka er..
    Så häng med du oxå.Baby

• Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.
  • saknaden

Här är en tråd för oss som fått våra små!
    Hoppas ni är många som hänger på.

Saknaden: Maria född 17/8 2010

• saknaden

jag vart oxå förlöst med akut kjejsarsnitt. 40+0. Efter en igång sättning som inte Maria klara av. Hjärt ljudet försvann. Fy det var läskigt. Hur mår du nu?

• saknaden

Ms kanga! Du har så rätt. Vi hoppar listor

• saknaden
    Ms Kanga: Så du har ox¨å kännselbortfall! Jag har ingen känsel på vänstersida under snittet och ut i ljumsken. Känns som nån satt bedövning där så jag känner liksom inte när man nyper där! Börja fundera vad det var! Har dom pratat med dig om det? Jag tänkte jag skulle fråga på återkontrollen om det var normalt. Men då är det kanske vanligt då Förvånad.
    Träna fick jag absolut inte göra före vi hade träffats igen sa läkaren och då skulle hon säga vad jag fick börja med. Fick ett gym kort av jobbet så lite sugen är man ju... Men man får väl fint vänta

Lilla my: Fy vad otäckt med infektion! Fick du inte antibiotika under operationen? Det fick jag. Var du upp samma dag? Oj du var mig en hejare, jag klev upp på eftermiddagen dagen efter men var inte sugen på att gå och ducha. Hade fullt upp med att försöka nå min dotter i dom där förbenade baljorna dom la barnen i. Jag som är jätte kort nådde inte riktigt upp i dom nya baljorna som är högre än förr( dom var så stolta när dom berätta detRynkar på näsan) Fick försöka stå på tå för att få  tag på henne. Men jag hade henne mest i sängen med migSolig

Kul att så många hitta hit så snabbt! Själv har jag nästan aldrig tid att sitta vid datorn, men läser ofta på telefon när jag ammar. Villket jag gör jämt känns det som!

En fråga! Maria var helt otröstlig i går och maken var säker på att hon hade ont i magen! Jag tror hon hade en "uppätar dag" Hur vet man skillnaden?? Hon är ju ändå bara 2 veckor.
  • saknaden

har prövat massera med barn olja. Funka så där. Vart/ hur kan man lära sig det?

• saknaden

ååå då ska jag fråga på bvc nästa vecka när vi ska dit. Tack för tippset

• saknaden

lilla my. Hur lång tid efter fick du inflamation i såret? Har helt plötsligt efter 17 dagar jätte ont i halva såret. Syns inget men kan inte komma åt för då svär jag av smärta. Kan inte vara normalt. Har ju inte haft ont förut. Hur märkte du att det var infektion!

• saknaden

Hej tjejer!
    fy vad tiden går fort! dagarna bara rinner i väg utan att något blir gjort känns det som!
    Kanga! jo det känns lite bättre men inte bra! men ska till mödrarvården nästa vecka så jag tänkte fråga dåå! det gör inte ont på utsidan mer i mitten av såret har jätte svårt att ligga på sida! maken blir tokig på mig som inte går till doktorn, men man vill ju inte springa i onödan*tycker inte om att gå till läkare*

Min lilla donna Babybor vid tutten hela tiden, börjar fundera om jag verkligen har mjölk så det räcker men hon går ju uppåt och växer så det knakar (snart 3kg) och vissa dagar sover hon mycket och äter hela natten i stället! man blir så trött. Ibland är jag så trött att jag bara grinar, maken tycker vi ska ge tillägg så jag kan sova.     tveksam om jag vill för har fått för mig att om hon börjar med flaska kanske hon blir bekväm och orkar inte tutta mer! vi har ju både astma, allergier och diabetes så  jag vill gärna att hon får i sig av bröstmjölken. 

på tal om vikten! jag bara rasar i vikt väger 4kg mindre nu än när jag vägde in mig på mvc. och jag fortsätter tappa. Vill inte tappa mer nu! ändå har jag inte börjat träna än för man har ju en brylepudding på magen om man säger såSkäms

• saknaden

kanga. Klart att du är värd det. *s*. .

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.