• Wehee

Vi som fått barn med IVF i falun.

Hej på er. Hoppas ni har det riktigt bra med era småttingar. Jag tänkte ge mig på att sy babynest i dag. Ni som gjort det..Hur läng tid tog det ungefär?
    Rasmusnalle, jag måste nog gå in i din blogg för jag minns att du hade sån bra beskrivning där.

Kram kram

• Wehee

Nu är jag klar med nästet tack var Nalles beskrivning. Tack! Ok Ronja gillar inte att ligga i sin. Hoppas min kommer gilla det. Det är ju så praktiskt eftersom man kan flytta med det lilla nästet i hemmet liksom.
    Nu vill jag också över till den här tråden. Sex dagar till bf.

• Wehee

Så här blev det lilla nästet. Hoppas den vill sova i det sen också:)

• Wehee

Ja så spännande nu. Hoppas den kommer i tid. Vill inte vänta i flera veckor.

• Wehee

Hej. Ett litet livstecken från mig och lilltjejen. Idag är hon tre veckor. Vad fort tiden går. Var på bvc igår och hon väger nu 3535 g, födelsevikt 3040 g, så vi är nöjda. Amningen funkar väldigt bra. I början slogs jag med såriga bröstvårtor, ja jag grät verkligen vid varje amningstillfälle, men det är läkt och mjölken rinner på fint.

Hon har dock blivit alltmer gnällig och missnöjd. Speciellt på kvällarna. Hon vill helst att man ska gå runt och bära på henne hela tiden. Vi har nu införskaffat en Ergo bärsele vilket funkar jättebra. Då blir hon lugn.
    Hon sover hela nätterna, förutom amning och blöjbyte så det är verkligen en ynnest, Jag har inte behövt sova på dagen en enda gång.

Hur är det med er andra?

• Wehee

Linda, jag har också varit öm, dock inte bara på vänster sida. Kändes jobbigt att gå de första tv veckorna. Tyckte jag kände av stygnen bla. Har haft lite ont i svanken också, men det håller på att ge sig. Nu kan jag ta promenader som vanligt. Och jag blöder nästan inget mer heller.

• Wehee

Coors, så är det för mig med. Om jag rör mig mycket blöder jag mer. Vissa dagar knappt nåt alls. Jag har klarat mig på trosskydd senaste dagarna.

• Wehee

Min tjej tar bara napp ibland. Har gort det kanske vid tre tillfällen. Jag har köpt en rak napp på apoteket för de allra minsta. Känns dock som att jag lurar henne. Hon suger på nappen precis som när hon äter; intensivt och med pauser. Jag får för mig att hon tror att hon äter.

• Wehee

Jag blev sydd, dock bara fyra stygn. Stygnen satt kvar rätt länge, säkert sex veckor. Efter ca två veckor gjorde det inte längre ont att gå och sitta för mig.

Här går allt också bra. Lillan är 8 veckor precis idag och väger drygt 4700 g. Hon följer kurvan bra och det känns skönt. Däremot har hon ett smultronmärke som är lite besvärande, men det ska ju försvinna tids nog av sig självt.

• Wehee

Jag har ett andningslarm som jag tänkte lägga ut på Blocket. Det är ett Babysense II, och jag har använt det max fem gånger. Eftersom lilltjejen sover i vår säng så funkar det ju inte att använda. 800 kr har jag tänkt mig.

• Wehee

Saknaden, skönt att allt såg bra ut iaf när ni var hos läkaren. Jag tror att man som förälder sover bättre om man har larm. Annars lgger man kanske sömnlös och oroar sig.

• Wehee

Hej. Vill bara berätta att min lilla tjej som fyllde åtta månader igår ska bli storasyster. Ja det är sant. Hann få en mens och sen gravid. Helt otroligt. Här kämpar man på i hopp och förtvivlan i fem år. Gör sju insättningar (ivf+fet) och sen blir jag spontant gravid med båda. Det här var inte planerat men vi är jätteglada!

• Wehee

Jag ser strecket. Så var det för mig också första gången jag testade. Sen blev det bara starkare. Grattis!!

• Wehee

Linda, Men grattis. Du också. Ja nu är det då verkligen nåt på gång här i tråden. Plus är ju plus. Jag känner inte heller något. Men det va lika förra gången. Inga symptom alls. så jag är faktiskt lugn nu.

Dodo, ja skynda till sänghalmen:)

• Wehee

Min tjej gillar inte heller vanlig välling som man köper. Provat alla sorter. Däremot fick jag recept på ett eget välling att laga. Det gillar hon.

2 dl solhavre
    2 dl vatten
    2 msk bovetemjöl
    en nypa kanel

• Wehee
    Dodo74 skrev 2011-07-12 12:53:00 följande:
    Oh! Det vällingreceptet ska jag också prova! Min vägrar välling, slängde bort flaskan igår..... Gröt äter han men inte välling?! Mysko.
    Ja gör det. Precis lika här. Gröt är jättegott men inte välling.
  • Wehee

Kanske bör tala om att man kokar upp vatten och mjöl, vispa i kanel och häll i solhavremjölken och ta av från plattan.

• Wehee

Hej, vi mår också bra. Lilltjejen hunnit bli 13 månader. Hon började gå när hon var tio månader så nu är det full fart med att springa efter henne.

Själv är jag i v 27 efter att blivit spontangravid.

Jag fick mens sju månader efter förlossning trots att jag ammade flera gånger om dagen. Men han ju bara få en mens. Ja det är magiskt att det kan bli så efter att ha kämpat så många år.

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.