Vi som fått barn med IVF i falun.
Hej tjejer
Jag är mitt uppe i ett virrvarr av matning av lilla Ronja. Hon går inte upp i vikt. Har stått stilla i 2 veckor så nu började jag igår med att pumpa ur. Matade henne en stund och när hon började bråka och dra vid tutten så fick hon nappen en stund och pappas famn. Då kunde jag pumpaa ur och jag fick ut 50ml som hon sen fick på flaska. Jag är livrädd för att ge flaska..vill inte att hon sen ska rata mitt bröst.
Hon åt gott och slocknade och sov 4½ timme inatt..perfekt.
Nu imorse när jag matade åt hon ättefint från bröstet i ca 1 timme o 15 min men kunde bara pumpa ut ca 5-10
ml som hon fick och hon verkade vilja ha mer efteråt.
Nyss när jag skulle ge henne bröstet då gallskrek hon bara och ville inte alls ha..tänk om det inte finns nån mjölk till henne nu för att jag pumpade ur..hon tog inte nappen heller. Vill hon ha flaska nu??
Hon tvärslockande nu istället.
Vill inte pumpa ut och ge henne en slurp på flaska först för då kan jag ju inte amma henne, för då är det ju tomt..OND CIRKEL??!!!??
Vi ska till BVC imorgon igen få se om hon har ökat. Har sagt till bm att jag inte vill ge henne ersättning, jag vill pumpa ut min mjölk först och ge henne eftersom jag har mat. Gör jag fel??