Linda7601 skrev 2010-11-16 10:14:36 följande:
Min son har hela tiden haft svårt att hålla värmen själv då han så liten(dock 3000g nu och 51cm:)så vi fickrådet att ha han mot kroppen och sova med honom.Gissa nu någon so redan vant sig fast man bara 20dagar. Skriker som en gnu när vi lägger ner honom.och oj vad svårt det är att inte ta upp honom då....fast jag lyckas ibland;)
Han har inte heller något som tröstar då han inte klarar av suga kvar nappen.
Han har kräkts oxå hemskt mycket men bvc säger att det är för att han har sådant sug behov så han tar igen det på bröstet och dricker alldeles för mycket.
Det här med ammning tycker jag varit svå
rt.Brösten svällda,han har ibland vägrat ta det,knölar i bröst och under armar,ont i brösten,läcker,sår på bröstvårtorna....inte så lätt som jag trodde:S
Tycker det jobbigt amma så folk ser oxå...inte vant mig....Svårt veta när man ska ammanär man ska iväg m.m
Förlåt nu klagar jag.
Kram
Så klart att han vill vara där det är varmt och skönt, tryggt och nära till maten. Om ett par månader kommer han att släppa kardborren från dig och du får lite mer rörelsefrihet.
Har du testat lite olika märken på nappar - de enda som Lillebror vill ha är Pigeon som finns på Babyland och till Junior var det bara Esskas anatomiska i silikon som blev kvar i munnen.