• arwen00

Vi som fått barn med IVF i falun.

skönt att du hade larmet!! hoppas ni får komma och träffa nån doktor snart.

jag slutade amma när Viggo blev 7 månader. min mjölk var ju tydligen inte tillräcklig för honom, så efter han började med smakportioner vid 5 månader fick vi öka på med mat rätt fort. så till slut var det lika bra att sluta för han åt så mycket vanlig mat ändå och blev inte nöjd när han ammade. med min första son var jag ute och gick JÄMT. men nu blir det inte lika ofta promenader, orkar oftast inte med dubbelvagnen. men tränar desto mer på gym. min man har varit arbetslös sen i höstas så har mycket tid för träning. men även när han börjar jobba igen, och även när jag börjar jobba så kommer jag fortsätta träna mycket. mår skitbra av det både psykiskt och fysiskt. dock har jag några graviditetskilon kvar att bli av med...och sen vill jag för första gången i mitt liv bli riktigt vältränad. så jag sliter på! =)

idag fick äldsta sonen sin första magsjuka. =( men än så länge har han bara spytt en gång, och det var för 4 timmar sen. så jag hoppas att det inte kommer nå mer! och att vi andra får hålla oss friska!

• arwen00

jag är lite bitter nu! vi har ställt vår yngsta son i dagiskö till i januari nästa år. men fick igår reda på av en kompis som pratat med rektorn i kommunen att det inte kommer finnas nå dagisplatser då, möjligtvis nån enstaka i byarna långt ut i kommunen. och dit vägrar jag åka. sen vägrar jag dessutom ha barnen på olika dagis. så nu har vi fått lov att tänka om helt och hållet. vi har inte föräldradagar så vi kan va hemma till augusti nästa år, så får sätta han i kö till hösten redan. ville ju helst inte det, men nu verkar vi inte ha nåt val. :/

Linda7601: jag tycker att du kan ge han sån gröt både morgon och kväll! =)

• arwen00
    Elias Emil skrev 2011-03-09 22:48:52 följande:
    ???
    Skvallrar lite...
    Dom ligger inne i Uppsala med lille Wille som föddes i v 22+6. Nu är han 5 veckor och väger över 1 kg! =)
  • arwen00

Jag tror det kommer gå bra att för Viggo att börja dagis redan till hösten. Men helst hade jag ju väntat ett tag till. Men jag vill ju hellre att han börjar tidigare än att vi inte får plats på samma dagis som Melvin.

• arwen00

Vi bor i Leksand... Och här är det skitsvårt att få plats förutom på hösten. När vår äldsta son skulle börja på dagis var det jättemycket krångel, man fick aldrig nåt besked. Det var nära att vi fick ett dagis långt bort men till slut fick vi ett bra dagis som låg relativt nära, men vi skolade om honom nu i höstas så nu har vi gångavstånd. Men nu vågar jag som sagt inte chansa med ygsta sonen för vill verkligen att dom ska hamna på samma ställe. Vill ju inte krångla och lämna barnen på två olika ställen, och speciellt inte om dagisen ligger flera mil ifrån varann.

• arwen00

Vi hade faktiskt premiärövernattning för Viggo nu i helgen. Han blir 9 månader idag. Båda barnen sov över hos sin farmor och farfar och det hade gått jättebra. Har även barnvakt en del på dagarna och kvällarna när vi gjort nåt annat. Det har aldrig varit nå problem att lämna bort minstingen, men nu kan han bli jätteblyg för folk om jag är i närheten.

Försöker få han att börja krypa, men går inte så bra. Flört

• arwen00

Vi kör såhär nu när Viggo är 9 månader och har kört så sen några månader tillbaka. Det är bara sovtiderna som varierar, förut sov han 3 gånger nu sover han 2.

Ca:
    7.00 Välling
    9.30 Sova 60-120 minuter
    11.15 Lunch
    13.30 Mellis - frukt, yoghurt, gröt
    13.30 Sova 60-120 minuter
    16.30 Middag
    18.15 Välling
    18.30 Sova för natten

Ibland om vi ska iväg nånstans kan han få mellis på fm också.

• arwen00

Om du söker till hösten, måste han börja redan i augusti då? Ni kanske kan förhandla fram en senare inskolning så han kan börja senare.

Om det var jag hade jag iaf sökt dagiset. Sen tagit ställning senare hur det kändes då. Vi hade ju lite samma bekymmer. För vi ville att vår son skulle börja på dagis i januari nästa år, men då är det jättesvårt att få plats om man inte får det på ett dagis långt bort. Och eftersom vi har ett till barn så vill vi ju att dom ska gå på samma dagis. Så vi ändrade inskolningen till i höst. Har ännu inte fått besked om det blir på samma dagis, men chansen är iaf väldigt stor. Men jag bad om att få så sen inskolning på hösten som det bara gick, blir nångång i slutet på september kanske t.o.m i oktober.

• arwen00

Såg nu att ni skulle söka till dec....då skulle jag inte tveka om att söka! Skrattande

• arwen00

Nu har vi fått besked att lillebror hamnar på samma dagis som storebror! =) Så nu ska vi bara prata med fröknarna vilket datum vi får för inskolning.

• arwen00

Wehee: jättegrattis! vilken lycka!

I tisdags fyllde min lillskrutt 1 år och om 3 veckor fyller storskutt 3 år...tiden går rasande fort!
    Viggo började faktiskt krypa på sin 1-årsdag, bättre sent än aldrig. ;) Hoppas han hinner börja gå innan det är dags för inskolning på dagis.

Ha en trevlig sommar allihop! 

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.