• saknaden

Vi som fått barn med IVF i falun.

Maria fick sin andra spruta i går och haft så ont i benen i dag oxå. I går var hon oxå alldeles febrig. Man mår så dåligt och känner sig otillräcklig när man inte kan trösta dom små. . .Jag blir så stressad att jag nästan börjar gråta själv. . . Fy gillar inte sprutor. . . Damen är nu 5månader och är 64cm och väger 6kg. Hur stora är era bebisar?

• saknaden

Man kan döpa när man vill. Våran dotter var 2mån men det var för att våran virkade klänning är så liten. .

• saknaden

I natt fick jag panik. Vakna av att något inte stämde och la en hand på Marias mage, den kändes insjunken och hon andades inte. I panik tog jag upp henne och skaka lite lätt då började hon andas igen. Har knappt vågat sova vad gör man nu? Ringer läkare? Hon är ju precis som vanligt nu. .

• saknaden

har ringt hc och sitter och väntar på att dom ska ringa tillbaka. Vart köper man larm nånstans! Eller får man låna från sjukhuset?

• saknaden

wehee. Låter intressant. . . . Vi har fått läkar tid nu i dag 15.45 och det känns väldigt skönt att få henne uppkollad. Åter kommer med hur det gått sen.. Nu rusa . .

• saknaden

Vi var till läkaren som konstaterade att hon var en pigg liten tjej. Dom tog prover men allt var bra, bara lite feber.Kunde bero på förkylningen. Men dom kunde inget säga. Nu håller jag och maken på att diskutera larm. Jag tycker absolut han är tveksam. Men det var ju inte han som hitta henne i natt heller. Nu håller vi tummarna att allt blir bra. Tack för stödet

• saknaden

funderar starkt på ett sånt som man fäster på blöjan då fröken har 2sängar och i bland sover med mig efter 03 ammningen. För ett larm blir det. Vilket bestämmer vi i morgon.

• saknaden

I morse kl 9 kom ett sms. Andningslarmet finns att hämta på . . . Så jag åkte och hämta på engång. Så nu ligger min lilla och sover med det på sig Fattar inte att jag inte köpte det på engång. Ni verkar ju vara många som har det. Det hade jag missat totalt . . . Jobbig helg var det. Hon somna i bilstolen och jag blev helt nojig när jag inte hade kontroll. Fy larmet kommer att följa oss mycket nu känner jag. Funderar om man inte kan få hjälp att prata av sig nånstans. Bvc tycker nog jag är nojig. Men med många mf och en upplevelse som denna så blir man jätte rädd Men nu ska det förhoppningsvis släppa lite. . .Man kan ju sätta larmet så man hör varje andetag. Skönt . . . Ett tag . Alla fall . . .Hoppas ni andra mår toppen i kylan.

• saknaden

Måste fråga! Ammar ni fortfarande? Jag gör det och jag är så hungrig hela tiden, jag kan äta konstant. Är hela tiden sugen på något och dom kilona jag gick ner efter förlossningen är förlänge sedan passerade igenSkäms Är det så för er oxå eller är det bara jag. Har väldigt lite att gå ut på då vi bor nära en stor väg som dom inte plogat upp något på sidan på så jag är inte så sugen på att gå med vagnen och trängas med långtradare. Måtte snart våren vara här *längtat*

Jag är så innerligt glad att jag köpte larmet. För i natt så tjöt det , jag har ett med skakfunktion så om dom glömmer så skakar det till så barnet ska komma i håg att andas. Jag flög ju självklart upp och nu har vi fått tid på hc kl13. Man måste gå via dom för att få komma på barn på sjukhuset.. Tråkigt att det är fredag och början på sportlovet. Vi får se om vi blir inlaggd för observation. Men man blir ju lite rädd nu när det händer igen... Kan inte säga att jag är pigg.

• saknaden

Hej tjejer! Vi är hemma igen. Det blev inläggning för oss. Dom koppla på en maskin som mätte hennes värden hela tiden plus blodprov. Allt såg bra ut så det var skönt. Men läkaren sa att jag skulle fortsätta med larmet. . . .Hemskt att ligga inne halv tolv på natten kom dom och sa att vi skulle byta rum . Maria hade precis somnat. Hon vart så klart klar vaken.*suck* Sen på morgonen fråga jag om man fick köpa frukost men det kunde man inte dom hade inget att sälja. Dom får inte hantera pengar. Och efter som vi hamnat på neo så fanns bara välling. Såg att sköterskan tyckte synd om mig. Hon fixa en kopp kaffe. . . .Äntligen hemma och nu har lillan hög feber och vägrar äta annat än bröst och där börjar jag få sår igen. Nu tycker jag att det får bli lite vår så allt känns lättare. .

• saknaden

ååå hej gt. Har ni nått 1kg nu? Hur har ni det?

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.