• CN83

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej alla!!
    Hoppar in här om det är ok??
    Har haft 2 mf och en ofostrig nu som upptäcktes för 3v sen och nu är borta med hjälp av cytotec. Remiss skickats för 1v sen till sahlgrenska för utredning  så nu bara väntar man på en tid.
    Alla tankarna bara snurrar i huvudet. Man hoppas att dom inte hittar något fel samtidigt som att man ändå hoppas på det och att det går att åtgärda isf.. Känns nästan som att man inte vågar försöka en gång till, ska vänta på svar från utredning först tror jag.
    Frågade min läkare om ev behandling med trombyl och progesteron men han sa att man inte gör det längre i Sverige?? tycker att det låter konstigt eftersom att man ser folk på olika forum som får detta utskrivet hela tiden?? 
    Har också läst en hel massa om progesteron kräm och beställde faktiskt en tub som skall komma i nästa vecka. Tänkte att det kan ju iaf inte skada att testa??!!

• CN83

Hallo igen!!
    Barbaboo: Ja jag har förstått att det verkligen verkar vara olika bland läkarna och att vissa tror på vissa saker medans andra tror på annat men hur ska man då veta vad man själv ska tro på om inte ens läkarna vet??? Det är ju dom som ska vara experter på detta. Har fattat att man är så illa tvungen att kolla upp alla möjligheter själv och ifrågasätta hela tiden för att få några svar. Det gäller ju också att man ska orka detta med tanke på vad man får gå igenom eg.
    Jag hoppas iaf på en tid mkt snart på sahlgrenska. Någon som vet hur läkarna är där??

Har också läst mkt om LBs studier och man kan ju definitivt säga att det låter intressant och värt att prövas om man kan komma in där på något sätt??!! MIMMI du kanske vet??

• CN83

Milja 08: Ja min läkare lät SÅÅÅ säker på att detta va mina ägg som det va dålig kvalité på men att det va helt normalt att vissa ägg blir sämre. Tycker det bara är konstigt att man kan få 3 dåliga ägg på rad isf. Jag menar, jag röker ju inte, tar nått glas vin ibland, rör på mig mer än många och äter hyvsat bra mat iaf..
    Förstår inte hur allt bara kan bli felRynkar på näsan  ja ja om två månader försöker vi igen.. måste ta spruta mot röda hund o mässlingen, hade tydligen inte anti kroppar mot detta så det är väl lika bra att ta nu då..
    KRAM på er alla ( känns så skönt att det finns folk som är i samma situation även om det är fruktansvärt att det ska behöva vara så ) ni är iaf ett mkt bra stöd.. Skrattande

• CN83

Milja 08: Ja men det ska jag absolut göra om jag känner att denna utredningen inte ger någonting Glad

• CN83

Hej hopp!!
    Donum: Tack så mkt för tipset =) ska definitivt disskutera detta med min partner. Har haft mitt första samtal nu på morgonen med sahlgrenska men om det går att avbryta denna utredning och han tar över så är ju det bra.. Behövde du själv ta kontakt med dom där du börjat din utredning eller skötte LB detta?? Hur långt har du kommit hos LB?? Som den planerings människa jag är så vill jag ju snart börja försöka igen, skam den som ger sig..
    Vilket sjukhus är LB på?? Har han någon mail adress eller så??

MIMMI: Gud vilka resultat, det låter ju nästan helt ofattbart.

• CN83

Hmm besluts ångest..
    Ska man kontakta LB o se om man kommer in där eller hålla sig till den utredning som snart kommer att börja på sahlgrenska??
    Nenne87 Grattis till dig vad roligt Glad önska jag var i samma situation. Fick du något speciellt hos LB tänkte på mediciner eller så??
    Bemötandet är ju verkligen viktigt och därför är det så tråkigt när man hamnar hos läkare som inte verkar bry sig. LB har ju ändå ägnat sig till att faktiskt försöka ge sig på att lösa denna gåtan så han måste ju vara genuint intresserad. Ska nog ändå kolla upp möjligheterna.

Iod82: Det är ju iaf bra att utvecklingen går framåt men man kunde ju önska att det gick lite fortare. Tror ändå att de tv program som gått på tv nu för ett tag sen ändå uppmärksammat problemet, fört upp det till ytan och det kan ju vara en spark i rumpan för alla kliniker o sjukhus här i Sverige.

• CN83

Donum: Idag kontaktade jag faktiskt SÄS, iblande måste jag suga på karamellen ett tagFlört. Nu är det väl bara att hålla tummarna för att man kommer medSkrattande och att det resulterar i något bra. Jag hoppas också att det inte tar jätte lång tid innan han svarar på om man kommer med eller inte. Hon som jag pratade med och lämnade mina uppgifter till sa att det kan ta allt från några dagar till flera månader innan LB hör av sig?? Jag är så förväntansfull och vill ju självklart att han ska ringa direkt.

Minus75: Du hade ju varit på sahlgrenska, hur va det där?? Vi skall ju alldeles snart dit för första gången och kan ju vara bra att få veta lite vad som väntar en??

Något som jag haft lite funderingar på är denna långa väntan som sjukvården utsätter oss alla för. Det är väntan på det ena testet och sen väntan på att få remiss o väntan att få kallelse o väntan på ytterliggare tester och sen varför inte mer lång väntan på svar. Det är vissa dagar rena tortyren att inte få veta, att ha massa frågor men ingen att ställa dom till pga all väntan..

• CN83

Minus75: Oj oj oj så många läkare, inge bra.. Och vad du har fått utstå dessutom Rynkar på näsan. Ibland undrar man hur det kan fungera så, hur har dom egentligen koll på patienterna när det blir så?? Alla läkare tänker ju också olika så det kan ju bli helt pannkaka då ju med behandlingar, mediciner och annat när man får träffa så många.
    Jag önskar dig verkligen lycka till nu när du fått komma vidare till LB.

Känns inte alls roligt att få gå till sahlgrenska nu ju. Hoppas ännu mer nu än innan att man kommer med i LBs studie.

• CN83

Donum: Ja det där med så många läkare va ju inte bra. Ska absolut ta med mig penna och papper o anteckna. Har redan börjat skriva ner frågor och tester som jag vill att dom ska taGlad.

• CN83

Hej alla!!

Mitt hjärta blev idag något lättare Glad LB kontaktade oss och sa att vi var välkomna på en 1a undersökning. Skall boka tid så fort min mens har kommit igång nu efter senaste missfallet men hade glad gubbe på ägglossningstestet igår så förhoppningsvis kommer den som vanligt på dag 30-31.
    Känns som att man nu iaf kan slappna av lite när man vet att man får komma till en läkare som faktiskt är intresserad av en.
    Förhoppningsvis så kan han hjälpa oss att få den efterlängtade lilla bebben som vi så gärna önskar oss Skrattande.
    Tack DonumGlad för att du pushade mig lite extra, nu är jag verkligen glad att jag tog denna chansen och förhoppningsvis blir den en positiv upplevelse.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?