• lill111

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej alla! Ansluter mig, tyvärr! 4:de missfallet är nu konstaterat, jag är ett psykvrak, vet ej vart jag ska ta vägen...har följt er här under alla mina missfall och nu måste jag ansluta mig:( hade sådant hopp nu denna gång, går hos Lennart Blomqvist, fick Trombyl, men hjälpte inte, vad ska man ta till nu liksom:(( panik, känner jag då jag trodde Trombylen skulle hjälpa! Jag vill testa prednisilon och fragmin nästa gång, men hittar ingen läkare som vill skriva ut, ni kanske kan tipsa mig, gör vad son helst, kan ju inte bara fortsätta utan behandling, inte normalt med fyra i rad:( har som tur är en son son är 2 1/2 år som gick hur bra som helst....hur vet man om äggen är i dåligt skick? Är snart 38, så bara det är ju panik i sig....körde även progesteron all med denna gång, utan lycka....är utom mig av olycka....så galet skönt att ha er i alla fall, känner mig så ensam och värdelös, trots att jag vet att vi inte gjort ngt fel....hur går det för er andra Che 71 tex? Kram, kram

• lill111

Tack missboring....nä, det är inte lätt att hitta...hur går det för dig? Hur många missfall har du varit igenom? Behandling? Tacksam för svar!

• lill111

Åh, tusen tack alla ni, värmer mig som just nu är stel som en pinne! Vi har gjort en fullständig utredning hos Lennart tog 16 rör blod samt att han undersökte mig vaginalt sprutade in koksalt, allt var jättebra....det jag iofs undrar över är att TSH låg på 2.0 är inte det lite högt? FSH 8,6? Vad tror ni om det? Ja, ja....tack CN för tummen, så snällt av dig,... Mina missfall har skett v 10 MA i september 2011, nästa var ett mf, v 6 december 2011, mf nr 3, v 6 aprill 2012, och nu är det ett MA igen v 7:(( Tack snälla ni för alla era svar ja Che och miss Boring, vi får kämpa på tillsammans så vi blir gravida snart igen, det lustiga är att jag känner att jag orkar inte vara ledsen längre, måste vara glad för det jag har, vår son blir så påverkad av detta känner vi, får samla ihop mig nu och blicka frammåt, jag har en bra känsla i kroppen ändå, på något ludtigt sätt, kanske för att överleva vad vet jag...att detta kommer att gå bra, vet inte var det är , men så jag känner. Jo CN, pratade med fantastiska Lennart igår och det första han säger är: två saker ska jag förklara för dig, det första är att inte ge upp, det andra är: att du kommer bli gravid igen och du kommer att genomgå en fullbordad graviditet igen, jag blev alldeles paff och frågade honom om han säger så till alla sina patienter, men nej det gör jag inte, utan detta baserar jag på det jag sett hos dig....denna graviditet menade han satt inte bra i livmodern, den kunde inte utveckla sig optimalt satt för nära gränsen mellan äggstocken och vägen ner mot livmodern....och för det andra blir du gravid mycket lätt.....och det är jag ju givetvis glad för, men hjälper ju föga när det blir missfall....med dessa ord blir jag ju såklart glad av att höra, ger mig hopp och vi kommer bannemig inte ge upp utan hålla på tills allt går bra! Jag frågade också om kvaliteten på äggen,men det ansåg han inte var ett bekymmer, då jag blir gravid, helt enkelt otur, särskilt denna gång, då han var övertygad om att detta hade gått bra, bara graviditeten hade suttit rätt. Frågade då om inte IVF kunde hjälpa oss just för att man placerar ägget på rätt ställe, men nej det var absolut ingen garanti, sedan är hans ståndpunkt att det bästa är hemmaförsök, med tanke på att jag blir gravid och att det enligt honom skapar bättre förutsättningar för en lyckad graviditet....? Ja, ja det är ju Lennarts uppfattning, men jag köper den... Vi får hålla ihop här tycker jag och peppa och stötta varandra, nu jäklar ska vi bli gravida och få våra godingar snart! Är så glad för att ni finns och svarade mig, tack, tack! Alla fina ni!

• lill111

Hemliga damen tack för info....är ju nyfiken såklart, men har en fråga gäller det dem som har ett överaktivt immunförsvar? Min läkare hävdar att i mitt fall handlar det inte om det eftersom jag fått ett barn samt tagit prover för det....ngt annat han hävdade var att har man fått MA ganska sent som jag runt v 11 så är det inte frågan om ett överaktivt immunförsvar för då sker missfallen mkt tidigare..., men jag är ju som du säkert förstår nyfiken och vill veta alla vägar. Hur ser det ut med forskning på detta område, med det droppet du nämnde? Tack igen för att du informerar! Hoppas att allt går vägen för dig!

• lill111

Hej! Är idag väldigt ledsen och orolig....läser på om immunförsvaret och oroar mig i för att det kan vara det som spökar....blir också ledsen på att de inte tar dessa prover här i Sverige, varför inte? Känner mig dock faktiskt skeptisk till Athen och London då det verkar otroligt dyrt att genomföra den behandling som de föreslår....hade varit intressant att ta del av hur många kvinnor som de EJ finner ngt fel på....vekar ju som alla som söker sig dit bör få behandling, så är det ju inte i Sverige....ja, ja lite tankar från mig som jag gärna vill diskutera med er kunniga här inne....tänker också mkt på det Lennart sade till mig att jag kommer gå igenom en fullbordad graviditet....undrar just hur ha vågar säga det, ska fråga honom vad han baserar den utsagan på....Che hoppas ni har det bra i London:) tack Annica P....visst var det så att du testat alla mediciner och fick missfall ändå? Och nu sist gick det vägen för dig utan, eller är jag helt ute och seglar? .... Efterlyser även om någon kan tänka sig sälja sina överblivna kortisontabletter till mig....vill ju pröva allt....är sååå ledsen i hjärtat så jag vissnar snart känner jag... Någon förresten som kollat upp BV hos den där Ludmilla, till mig sade dem här att jaginte har det för det hade jag känt på lukten, men det krävs tydligen ett mikroskopiskt test för att helt utesluta? Har ju haft en del svampinfektioner om det kan finnas ngt samband där?...oerhört tacksam för respons....

• lill111

Är det någon vänlig själ som kan tänka sig sälja sina fragminsprutor och kortisontabletter - letar desperat eftersom ingen läkare vill skriva ut:(??

• lill111

Tack Annica P! Så himla svårt att veta vad man ska testa tycker jag....men vill verkligen prova med de mediciner som en del av er testat, dock ingen läkare som vill skriva ut! Ja, vi har ju ett barn som tur är, men längtan är lika stor för det:( har sådan ångest här nu så vet inte vad! Är det någon av er som tagit prov på TNF alpha vid utredning? Vart isf kan man göra det provet? Det borde vad jag förstått visa på om immunförsvaret är triggat? Baby klister säger du, vart beställer jag det? Men hade ju kräksjukan nyss så borde väl inte vara immunförsvaret som är bekymret i mitt fall. Mitt TSH låg på 2.0 är det ngn som vet om det stiger vid graviditet? Visst ska det ligga under 2.0 för att vara optimalt? Fy fasen att man ska behöva analysera dessa frågor själv, så jobbigt, tur att ni finns vill verkligen inte ge upp men idag känns det omöjligt att få behålla en graviditet, varför skulle jag lyckas nästa gång...ledsen om jag är negativ idag, jag som alltid brukar vara så glad och älska livet och allt som har med det att göra....usch vad det är jobbigt nu:( tack snälla för att ni finns där! Härligt Che nu får vi kämpa tillsammans! Kram , kram alla!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?