Åh, tusen tack alla ni, värmer mig som just nu är stel som en pinne! Vi har gjort en fullständig utredning hos Lennart tog 16 rör blod samt att han undersökte mig vaginalt sprutade in koksalt, allt var jättebra....det jag iofs undrar över är att TSH låg på 2.0 är inte det lite högt? FSH 8,6? Vad tror ni om det? Ja, ja....tack CN för tummen, så snällt av dig,... Mina missfall har skett v 10 MA i september 2011, nästa var ett mf, v 6 december 2011, mf nr 3, v 6 aprill 2012, och nu är det ett MA igen v 7:(( Tack snälla ni för alla era svar ja Che och miss Boring, vi får kämpa på tillsammans så vi blir gravida snart igen, det lustiga är att jag känner att jag orkar inte vara ledsen längre, måste vara glad för det jag har, vår son blir så påverkad av detta känner vi, får samla ihop mig nu och blicka frammåt, jag har en bra känsla i kroppen ändå, på något ludtigt sätt, kanske för att överleva vad vet jag...att detta kommer att gå bra, vet inte var det är , men så jag känner. Jo CN, pratade med fantastiska Lennart igår och det första han säger är: två saker ska jag förklara för dig, det första är att inte ge upp, det andra är: att du kommer bli gravid igen och du kommer att genomgå en fullbordad graviditet igen, jag blev alldeles paff och frågade honom om han säger så till alla sina patienter, men nej det gör jag inte, utan detta baserar jag på det jag sett hos dig....denna graviditet menade han satt inte bra i livmodern, den kunde inte utveckla sig optimalt satt för nära gränsen mellan äggstocken och vägen ner mot livmodern....och för det andra blir du gravid mycket lätt.....och det är jag ju givetvis glad för, men hjälper ju föga när det blir missfall....med dessa ord blir jag ju såklart glad av att höra, ger mig hopp och vi kommer bannemig inte ge upp utan hålla på tills allt går bra! Jag frågade också om kvaliteten på äggen,men det ansåg han inte var ett bekymmer, då jag blir gravid, helt enkelt otur, särskilt denna gång, då han var övertygad om att detta hade gått bra, bara graviditeten hade suttit rätt. Frågade då om inte IVF kunde hjälpa oss just för att man placerar ägget på rätt ställe, men nej det var absolut ingen garanti, sedan är hans ståndpunkt att det bästa är hemmaförsök, med tanke på att jag blir gravid och att det enligt honom skapar bättre förutsättningar för en lyckad graviditet....? Ja, ja det är ju Lennarts uppfattning, men jag köper den... Vi får hålla ihop här tycker jag och peppa och stötta varandra, nu jäklar ska vi bli gravida och få våra godingar snart! Är så glad för att ni finns och svarade mig, tack, tack! Alla fina ni!